Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

ОПИТУВАННЯ «Дня»

02 вересня, 00:00
Що, на вашу думку, можна занести до активу, а що до пасиву економічної політики уряду Ющенка?

Олексій ПЛОТНИКОВ, доктор економічних наук:

— Урядові активи досить прозаїчні. Вони, в принципі, могли б бути досягнуті будь- яким іншим Кабінетом Міністрів. Якщо виходити з того, що формально зроблено за час перебування при владі уряду Ющенка, то головне — це реструктуризація зовнішнього боргу. Ведеться якась робота щодо виплати заборгованості в бюджетній сфері. З високою мірою відносності можна записувати в активи уряду зростання промислового виробництва.

Що стосується пасивів, то йдеться передусім про те, що рядові українські громадяни не відчули на собі, що жити стало краще. Інфляція 2000 року буде вище, ніж минулого й позаминулого років. Нерозв’язані проблеми на енергоринку, скоріше за все, призведуть до того, що осінньо-зимовий період буде для України дуже важким, а отже не всі українці зможуть розраховувати взимку на тепло й світло. Вже сьогодні можна констатувати той факт, що первинне почуття легкої ейфорії від уряду «молодих реформаторів» у більшості українців пропало. Враховуючи досить тривіальні досягнення кабінету Ющенка, чимало фахівців уже сьогодні підраховують, скільки ще йому залишилося. Юрій МІРОШНИЧЕНКО, президент Всеукраїнського громадського об’єднання «Нова генерація»:

— До незаперечних активів уряду Ющенка можна віднести той факт, що, незважаючи на всі перешкоди, Ющенко не втратив іміджу реформатора й зберігає за собою найвищий серед політиків рейтинг. Незаперечним є й той факт, що цей уряд насправді намагається провести реформи. На жаль, ці спроби у більшості своїй емпіричні, а не чітко й комплексно прораховані. Але, як то кажуть, дорогу подолає той, хто йде.

Кажучи про пасиви діяльності кабінету Ющенка, слід зазначити передусім те, що не виправдалися надії на те, що під реформатора Ющенка в Україну підуть міжнародні кредити та інвестиції. Можна сказати, що навіть навпаки. Не вдається поки й врегулювати питання газових боргів Росії. Не відпрацьована комплексна, ефективна, а головне реалістична система енергопостачання економіки України. Уряду Ющенка так і не вдалося стати командою однодумців, йому бракує кваліфікації, а тому вже багато в чому втрачено реформаторську ініціативу. Хоч я упевнений в тому, що уряд Ющенка ще себе не вичерпав, але він, безумовно, вимагає кадрового оновлення. В’ячеслав КРЕДИСОВ, голова координаційної ради Об’єднання підприємців «Нова формація»:

— Активи та пасиви діяльності нинішнього уряду дуже тісно переплітаються. З одного боку, якогось серйозного обвалу ні на ринку національної валюти, ні загалом в українській економіці не сталося. Але в той же час не спостерігається й поліпшення економічної ситуації. Реальних зрушень, які можна було б відчути на собі, а не тільки вислухати в черговому звіті, немає. При цьому в деяких випадках рядовим українцям жити стало навіть важче. Вперше Україна має бездефіцитний бюджет, але його виконання викликає дуже багато питань. Не менше сумнівів викликають і заяви Кабінету Міністрів про швидке погашення заборгованості із соціальних виплат. Виникає питання, за рахунок чого це станеться і хто при цьому постраждає? Як свідчить практика, страждають від цього насамперед підприємці. Адже податковий прес так ніхто й «не скасував». І хоч уряд Ющенка налагодив тіснішу роботу з підприємницькими структурами, залучаючи об’єднання підприємців як помічників і експертів, поки всі наші пропозиції залишаються лише словами й не знаходять свого практичного втілення. Розв’язання проблем на енергоринку, не зважаючи на те, що з початку року збільшився рівень надходжень коштів в оплату за спожиту електроенергію, все ще «за горами». А наближення зими в поєднанні з нерозв’язаними газовими проблемами не дозволяє робити оптимістичних енергетичних прогнозів.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати