Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Автомобіль для міні-спідниці

22 квітня, 00:00
Перші кроки вітчизняного автомобілебудування на світовому тлі Юрій ГРЕБЕНЧУК ЗБЛИЖЕННЯ "РОЛС РОЙСУ" ТА БМВ ВІДБУВАЄТЬСЯ НЕ ТІЛЬКИ НА ЦІЙ ПОЛОСІ, А Й У ДІЙСНОСТІ. В РЕЗУЛЬТАТІ МОЖНА СПОДІВАТИСЯ НА НОВІ АВТОМОБІЛЬНІ ШЕДЕВРИ.

Минулого тижня в Україні відбулася прем'єра відразу трьох легендарних моделей - "Ланос", "Нубіра" та "Леганза", які, незважаючи на закордонні назви, є вітчизняними автомобілями, виготовленими з великих вузлів південнокорейського виробництва флагманом українського автомобілебудування СП "АвтоЗАЗ-ДЕУ".

Екологічно чисте виробництво влаштовано неподалік Одеси. Вітчизняна технологія значно відрізняється від польської, заснованої на тому, що цілком готові до використання моделі "ДЕУ" доставляються морем до середземноморського порту Копер у Словенії, де їх розбирають на кілька великих вузлів і далі залізницею вже у вигляді комлектуючих везуть до Любліна чи до Варшави й збирають знову. Таким чином корпорація "ДЕУ" уникає сплати митних зборів.

Крім Одеси, запорізькі автомобілебудівники почали перед Великоднем випуск народного автомобіля "Таврія-Дана", оновленого за допомогою південнокорейських фахівців. Середньостатистичному українському трудівникові ця машина коштуватиме 4,7 року невпинної праці, а для купівлі ще престижніших вітчизняних автомобілів доведеться попрацювати років 10-15, однак за цей час співвідношення цін на ринку напевно зміниться.

Як відомо, ще Алам Сміт учив, що у важких випадках вартість речей можна порівнювати в одиницях часу, який потрібен для того, щоб заробити гроші на їхню купівлю. Американський трудящий, наприклад, щоб купити автомобіль "Форд", 1900 року мусив працювати два роки, 1920 року - рік, а сучасний "Таурас" чи "Жук-2" можна купити всього за 8 місяців.

Прототип останнього розроблено для "Фольксвагена" батьком і сином Порше ще в 30-ті роки й випущено в кількості 20 мільйонів штук. "Жук-2" з великим успіхом з 1994 року репрезентується в кількох варіантах на всіх міжнародних автосалонах як концептуальна модель. Створюється враження, що концерн має сумнів в успіхові своєї ностальгічної витівки, але 1998 року виробництво вже розпочалося на заводі в Мексиці, в тому ж місці, де було випущено останнього старого "Жука". Модель, показана в Нью-Йорку, має розташований спереду 2-літровий 1-циліндровий двигун потужністю 115 к. с., подушки безпеки, комп'ютер та інші технічні досягнення. Автомобіль ширший і просторіший, а ціна майже в 20 разів перевищує вартість "Жука-1".

На ринку малолітражних автомобілів зацікавив хід рекламних стратегів "Даймлер-Бенц", що зуміли використати скандал, який супроводив дебют А-класу, собі на користь. Серійний випуск цього автомобіля було припинено, оскільки нестандартний тест, застосований до нього шведськими фахівцями, виявив низьку стійкість. Конструктори усунули недоліки, а менеджери використали в рекламі цієї моделі образ знаменитого німецького тенісиста Бориса Беккера, котрий пережив за свою кар'єру чимало поразок, але щоразу знаходив у собі сили знову піднятися на п'єдестал пошани. "Мої помилки вчили більше, ніж мої перемоги", цитує Беккера "Даймлер-Бенц", і шанувальники багаторазового переможця Вімблдонського турніру інтуїтивно переносять досягнення великого спортсмена на переваги малолітражного автомобіля, зображених, до того ж, на одній фотографії.

Найбільшою останньою подією автосвіту був автосалон у Нью-Йорку. На виставці репрезентовано більше тисячі моделей. Число відвідувачів перевищило мільйон осіб. Автосалон продемонстрував глобалізацію автомобілебудування, що триває. "Дженерал Моторс", "Фіат", "Пежо" і "Сааб" поставили на спільну основу свої моделі, БМВ і "Крайслер" підготували до виробництва автомобільний двигун у Бразилії, "Форд" і "Фольксваген" випустили спільний мінівен у Португалії, ну, а для зближення "Ролс Ройса" й БМВ майже не залишилося перешкод, якщо, звичайно, збори акціонерів проголосують у травні за оголошений союз, і "Фольксваген" у своєму прагненні володіти жаданим "RR" не зуміє похитнути слово англійських джентльменів. Інша тенденція, яку виявив автосалон, - це ширше застосування нетрадиційних джерел енергії. Корпорація "Форд", наприклад, репрезентувала таксі, яке працює на газі, багато фірм запропонували автомобілі, здатні працювати й на бензині, й від електробатарей.

Головною новинкою автосалону став "Лінкольн" LS-GULS-8 з 6-ма й 8-ма циліндрами. Його основна відмінність у тому, що він трохи менший від своїх попередників. Представницьку функцію автомобіля збережено, але призначається він для молодшого покоління.

"Даймлер-Бенц" репрезентував 12-циліндрову концептуальну модель "Лайбах", яка зберігає класичну форму, хоча шасі й корпус полегшені, а дах виконаний зі спеціального скла, що змінює свою прозорість залежно від сонячного світла. За ціною й набором зручностей автомобіль наближається до підгрупи вищого класу - "Ролс Ройс", "Бентлі", "Асто Мартін". "Лайбах" має три телефонні лінії, вбудовано персональні комп'ютер, телевізор, бар з підігріванням й охолодженням та багато чого іншого. Ймовірно, ця модель лежатиме в основі наступного покоління Мерседесів.

Очевидно, джипи починають поступатися популярністю практичнішим стейшенвагенам. Одним із найкращих тут є "Ауді А6 Авант" з відкидними сидіннями, заднім бортом, що відкривається, двохсотсильним двигуном із 6-ма циліндрами й 30-ма клапанами. Мерседес М-класу впевнено завойовує свою нішу ринку. Автомобіль випускається на заводі, відкритому минулого літа біля тихого університетського містечка Тускалола, в Алабамі. Машину створено німцями спеціально для американського споживача з урахуванням побажань майбутніх покупців. Навіть підніжку автомобіля встановлено на такій висоті, щоб до нього було зручно сідати жінкам у міні-спідницях.

 

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати