Шмигаль: Найближчим часом Уряд планує завершити всю внутрішню підготовку до переговорів про підписання “промислового безвізу” із ЄС
Показники експорту українських товарів до Європи продовжують зростати. 60% всього, що продає український бізнес за кордон, іде до ЄС, повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час засідання Уряду 14 січня, повідомляє Урядовий портал.
«Минулого року ми експортували туди товарів майже на 25 млрд доларів. Це на 6% більше, ніж у 2023 році. Одним із важливих чинників такого успіху став так званий “економічний безвіз”, коли більшість українських товарів потрапляють в ЄС без мита, тарифів та квот», — зауважив Прем’єр-міністр.
Денис Шмигаль підкреслив, що завдання мінімум у торгівлі на цей рік — зберегти умови доступу до ринку Євросоюзу на рівні не гірше 2024 року.
«Будемо обговорювати з європейськими партнерами як продовження “економічного безвізу”, так і його закріплення на постійній основі через зміну Угоди про асоціацію», — зауважив очільник Уряду.
Так само, за словами Прем’єр-міністра, цього року Україна буде обговорювати продовження “транспортного безвізу”, завдяки якому українським автомобільним перевізникам більше не потрібні спеціальні дозволи.
«Торік експорт автомобільним транспортом склав вже більше 10 млн тонн на суму 14,7 млрд доларів. Це на 5% більше порівняно з 2023 роком і свідчення того, який важливий “транспортний безвіз” для української логістики та експорту», — наголосив Денис Шмигаль.
Прем’єр-міністр додав, що найближчим часом Уряд планує завершити всю внутрішню підготовку до переговорів про підписання і «промислового безвізу» із ЄС.
«Залишилося ухвалити один законопроект, який ми подамо до Парламенту найближчим часом. Після цього зможемо перейти до офіційного процесу укладання угоди», — зазначив Глава Уряду.
Як наголосив Денис Шмигаль, «промисловий безвіз» — це унікальний інструмент підтримки українського бізнесу та інтеграції в європейську економіку, який передбачає взаємне визнання сертифікації продукції. Це збільшить можливості для експорту та зменшить бюрократію і час, необхідний для того, аби український товар потрапив на європейський ринок.