Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

ТБ на тарілці

10 лютого на телеканалі ICTV стартує нове кулінарне шоу «Здорова кухня»
09 лютого, 00:00
МАРІЯ СТЕФАНІЯ ЗАПРОШУЄ ВСІХ ДО СТОЛУ НА ТЕЛЕКАНАЛІ ICTV / ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Телевізійники кажуть, що тільки ліниві канали ніколи не експлуатували формат кулінарного шоу. Чого тільки не вигадували, кого тільки не запрошували, але сценарій майже завжди залишався стандартним: рейтинги зросли — «вершки зібрали» і програму закрили. Лічені кулінарні телепроекти залишалися «на плаву» довше одного сезону. Тим часом феноменом таких передач є те, що сам процес приготування їжі відходить на другий план, і саме ведучі або запрошені гості, а не соте з баклажанів і качка по- пекінські (це всього-на-всього прикриття) є ключовими фігурами. Шоу роблять люди, а не їжа: подеколи цікавими розповідями або ігровим азартом, хтось «бере» власною зірковою персоною або прославленістю своїх гостей, але аж ніяк не унікальними рецептами.

В Україні кулінарно-зіркову кашу заварив «Смак» Макаревича. Жанр кулінарного телешоу у його інтерпретації цікавий тим, що приховує в собі елементи не тільки кулінарної програми, а і ток-шоу. Або пригадайте «Смачну країну» на «плюсах». До вільного спілкування між ведучим (тут ілюзія проникнення в особисте життя відомої людини, у її побут — тут він тобі у фартусі, зі сковорідкою — такий живий, домашній) і зіркою додавалися ще й сюжети з місця народження зірки. Це вже повне откровення. А красиві смачні страви, які йдуть ніби в додаток, є символом стабільності та достатку вже десь на рівні підсвідомості, таке собі безхмарне і світле майбутнє на тарілці. Саме це з року в рік і забезпечує типовим нашвидкоруч зліпленим кулінарним телепроектам високі рейтинги, а Борисові Бурді (попри таке неапетитне прізвище) мішки листів від шанувальниць його кулінарного хисту.

Нове кулінарне шоу «Здорова кухня», яке запропонує телеглядачам телеканал ICTV 10 лютого — це чергова спроба пошуку нестандартних підходів до збитого формату телекухні. У якості родзинок автори програми запросили до участі двох дуже різних персонажів — відому травницю Марію Стефанію і колекціонера світових рецептів Юру Білого. До такого втілення формату автори програми прийшли після довгих роздумів над тим, чим же ще можна здивувати українського телеглядача. «Глядача не обдуриш, він одразу розуміє, хто уміє і любить готувати, а хто — ні. Йому не потрібні ті, хто робить вигляд», — зазначає продюсер департаменту розважальних програм Алла Липовецька. Головна ідея, закладена у проект, — це здорова їжа, корисні інгредієнти і грамотне поєднання продуктів. Якою б екзотичною не виявилася запропонована Юрою Білим страва, Марія Стефанія радить, як краще її приготувати і які спеції використати, аби вона стала максимально корисною для організму. Передусім, «Здорова кухня», за словами авторів, жива. Тут реальні страви за реальними рецептами, які створюють «живі» ведучі під час живого, «непапірцевого» спілкування.

Ідея «кулінарно-медичного проекту», як назвали його продюсери, зародилася після участі Марії Стефанії в «Кухні для чайників» з Анастасією Заворотнюк. Після виходу цього випуску програми в ефір, канал отримав безліч листів і дзвінків із запитаннями до народної цілительки. Це, звісно, не могло не наштовхнути керівництво каналу на думку запросити досвідчену травницю на ICTV ведучою. На запитання про те, як Марія Стефанія потрапила у це телешоу, вона відповідає: «Це Господь потурбувався про мене й надав можливість із телеекранів розповідати людям, як слід готувати їжу, щоб вона давала здоров’я. Я погодилася стати телеведучою, оскільки відчуваю на це волю Бога». Своєрідним, так би мовити, контрастним доповненням до образу Марії Стефанії має стати її співведучий Юра Білий. Молодий кухар «зі смаком», Юра Білий мандрує по світу у пошуках оригінальних рецептів і вже не вперше запрошений ведучим кулінарного шоу.

На презентації проекту Марія Стефанія говорила про те, що їсти можна все, незважаючи на заборони і обмеження, але треба знати як. Народна цілителька пропонує коригувати властивості продуктів за допомогою трав, прянощів і спецій. Так, шкідливу їжу (гамбургери, бутерброди і т. п.) радить вживати разом із сумішшю трав (тмин, кріп, фенхель і коріння імбиру), яка сприятиме кращому засвоєнню «важких» для організму продуктів.

Автори програми обіцяють ще багато корисних порад, а глядачам залишається сподіватися, що цей дует досвідченості і кулінарного азарту виявиться смачним і корисним, а головне — нарешті нестандартним і цікавим.

ОСОБЛИВА ДУМКА

Ігор КОНДРАТЮК, продюсер:

— Причина популярності кулінарних програм полягає в тому, що вони легко окупаються, завжди можна знайти багато спонсорів. На мою думку, кулінарна програма повинна бути або такою, як «Смак», або такою, як «Смачно з Борисом Бурдою», де ведучий постійно розказує різні цікаві речі, або у ігровому вигляді. Особисто я під час перегляду таких програм за рецептами не слідкую взагалі, найголовніше — це ведучий або гості. Кухар не повинен сам готувати страву і сам же її й куштувати, має бути ще хтось.

Світлана КАЛІНІНА, партнер з напряму «медіа-аудит» експертної групи Kwendi:

— Те, що на українських телеканалах так багато кулінарних програм, має кілька причин. А саме: по-перше, — соціальна — у наший країні прийнято готувати удома. Уміння готувати — одна з необхідних у сімейному житті жіночих якостей, частина нашої побутової культури. Тому у цільового глядача є інтерес до теми.

Причина друга, раціональна — у рекламодавця є зацікавленість у жіночій аудиторії. Адже, за статистикою, саме жінки контролюють до 80% всіх покупок.

Проблема цього жанру в тому, що рейтинги практично всіх кулінарних програм, що існують в Україні, не вищі, а іноді й нижчі, середніх по каналу (згідно з панеллю вимірювання телеперегляду GFK Ukraine). Виняток — «Едим дома» на СТБ.

Навіщо ж канали залишають кулінарні програми в ефірі, незважаючи на дуже середні медіа-показники? Відповідь проста. Ці програми — дуже зручний формат для демонстрації у дії продуктів харчування, домашньої техніки, посуду, кухонних меблів і багато чого іншого. Що привертає до них такі види комунікації із споживачем, як спонсорство і продакт плейсмент. Зацікавленість спонсорів і солідні спонсорські бюджети — третя і, найімовірніше, основна причина присутності в українському телевізійному ефірі великого числа кулінарних програм.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати