Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Коридори у цивілізований світ

21 травня, 00:00
Україна бере участь у розподілі сфер впливу Євген ТУР

Вибір Іллічівського морського порту місцем зустрічі учасників координаційної транспортної наради (КТН) СНД засвідчив не тільки зацікавленість України у залученні транзитних вантажопотоків на «Укрзалізницю» і до морських портів країни, а й її вплив у розподілі сфер впливу на світові транспортні потоки. Щоправда, в обмін на це, господарі практично усунулися від участі у вирішенні питання автовантажних перевезень. Подібна «конструктивність», а також теплий прийом, влаштований гостям мерією Іллічівська і керівництвом порту, дозволили Україні виторгувати для себе проведення чергової конференції з питань морських і залізничних перевезень. Окрім того, 18-та наступна зустріч учасників КТН проходитиме в тому ж Іллічівську.

Заступники міністра транспорту, котрі очолювали делегації, настільки добре розуміли один одного, що дводенну програму вдалося виконати за 5–6 годин роботи. Практично одностайно було прийнято проект угоди про взаємодію держав-учасниць СНД у питанні оподаткування автовантажних перевезень. Разом із угодою про міжнародне автомобільне сполучення (у частині звільнення перевізників країн СНД від податків і зборів), що була прийнята раніше, проект буде винесено на засідання міжнародного економічного комітету (МЕК) СНД.

Важливішим за будь-які паперові договори виявилося особисте спілкування. Йшлося про скоординовану дію у справі витіснення автоперевізників третіх країн з ринків СНД. Мотив простий — при 4% питомої ваги автотранспорту у загальносвітових перевезеннях прибуток автомобілістів сягає 27%. Тому Росія спробувала знайти точки зіткнення з Білорусією, що захопила до чверті ринку автоперевезень сусідки.

Україна, котра, як зазначалося на нараді, планує до 2005 року вкласти в організацію транс’європейських коридорів до 2 млрд. гривень, також не залишилася ні з чим. На її прохання, до кінця травня повинно бути принципово врегульовано питання про повернення 20 тисяч вантажних контейнерів ($ 56 млн.), і тих, що належать Іллічівському морському порту, і тих, що розійшлися по всіх країнах СНД ще до розпаду Союзу. Крім того, Іллічівський порт виявив готовність до співробітництва з будь-якими партнерами в питанні повернення «зниклих» вантажопотоків. Як стало відомо «Дню», мер Іллічівська практично переконав білоруську сторону повернути 500 тис. тонн хлоркалію, велися переговори і щодо перевалки через Іллічівськ середньоазіатської бавовни.

Повернення вантажопотоків прямо пов’язане з організацією євроазіатського транспортного коридору, котрий проходить через Іллічівськ. Траса повинна зв’язати європейські країни з Азією. Під ці цілі TACIS виділив 10 млн. ЕКЮ на облаштування окремого терміналу для поромних переправ Іллічівськ-Варна, Іллічівськ-Поті. Завершити будівництво планується вже цього року, що дасть можливість порту брати участь у переробці близько 2 млн. тонн додаткових вантажів. За словами начальника порту Станіслава Стретка, участь у реалізації цієї програми вже 1998 року допоможе збільшити вантажопереробку з 10 до 12,5 млн. тонн.
 

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати