Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

У Жуковському - для "Антонових" льотна погода

20 серпня, 00:00

На найдовшу у світі злітно-посадочну смугу аеродрому Льотно-випробовувального інституту ім. Громова в підмосковному місті Жуковському вже приземлилося понад 150 літальних апаратів, що представляють провідні аерокосмічні фірми світу. Всього в аерокосмічному салоні МАКС-97, що відкрився вчора,?????? участь беруть 328 компаній з 24 країн.

Серед таких грандів, як "Боїнг", "Ербас індастрі", "Пратт енд Вітні", "Роллс-Ройс", досить пристойно виглядає наша фірма "Антонова", яка надіслала на виставку сім своїх унікальних машин. Звичайно, від салону, що претендує на роль одного з п'яти найпрестижніших у світі, очікують не тільки видовищ, а й сюрпризів.

Очікується, що такими, зокрема, будуть показові виступи модернізованих російських винищувачів-перехоплювачів дальньої дії МиГ-31М, здатних одночасно вести вогонь по 6 цілях, штурмовика Су-25ТМ із тепловізором, що дозволяє вести бій навіть у цілковитій темряві. З трудяг "мирного неба" особлива увага прикута до новинки компанії "Боїнг" - 149-місному Б-737-700 та міжконтинентальному російському пасажирському лайнеру Ил-96М із новітньою бортовою електронікою від фірми "Коллінз". Нажаль, сюрпризи бувають і трагічними. Буквально за день до відкриття авіакосмічного салону під час тренувального польоту розбився літак-амфібія Бе-103, загинув і льотчик. Літак Бе-103 фахівцями оцінювався як один з найяскравіших новітніх літальних зразків Росії.

Ну, а що приготувала на МАКС-97 Україна, авіакосмічна промисловість якої, до речі, вперше представлена в єдиному "Українському павільйоні"?

За даними нашого "Мінмашпрому", у 28 холах павільйону на 340 "квадратах" демонструється понад 60 експонатів, які демонстують "останнє слово" 12 вітчизняних підприємств. Серед них - Київський "Авіант", Український науково-дослідний інститут авіаційних технологій, Харківський авіазавод. Проте найбільше місця в павільйоні - 138 кв. м. - займають запоріжці: машинобудівне конструкторське бюро "Прогрес" та завод "Мотор Січ". Запорізькі "козирі", звичайно, їхні двигуни - унікальний турбогвинтовий двигун ТВ3-117ВМА-СБ3, створений на базі бойового гелікоптерного двигуна спеціально для нового авіалайнера Ан-140, а також Д-27 - для військово-транспортного літака наступного століття Ан-70.

Прибуття останнього, безсумнівно, у центрі уваги гостей авіасалону. У першу чергу представників ВПС Росії (головного замовника Ан-70 - 300 екземплярів), а також військових відомств ряду європейських країн. Інтерес до "сімдесятки" зрозумілий, аналогів цього класу машині сьогодні у світі немає. На борт Ан-70 бере практично будь-яку бронетехніку, чого не може дозволити собі жодний сучасний закордонний військовий літак. Окрім того, це - єдиний у світі літак, оснащений гвинтовентиляторною силовою установкою, яка дозволяє в ньому з'єднати високу крейсерську швидкість (до 800 км/год) та низьку питому витрату пального. Його бортові системи забезпечують захист від ППО, злет і посадку на необладнані аеродроми, а також польоти в будь-який час доби, у найскладніших погодних умовах на усіх широтах та над місцевістю, яка повністю позбавлена орієнтирів. За словами заступника генерального директора АНТК "Антонов" Олега Богданова, окрім першого демонстраційного польоту "сімдесятки" в день відкриття МАКС-97, може бути, що Ан-70 політає і в інші дні. Пілотує літак екіпаж на чолі з заслуженим льотчиком України Олександром Галуненком.

Загалом "господарство" "Антонова" буде представлено цілою родиною унікальних машин. Серед них - "комерсант" Ан-74ТК-200, котрий може в лічені хвилини з пасажирського лайнера перетворюватися на вантажівку (до 10 тонн вантажу), легкий багатоцільовий Ан-38-100, "пожежник" Ан-32П, новітній комфортний "кукурудзяник" Ан-3, адміністративний Ан-26, а також найбільша та єдина у світі "літаюча вантажівка" здатна перевозити великогабаритні вантажі вагою понад 120 тонн - Ан-124-100 "Руслан". На думку Олега Богданова, на МАКС-97 можливе підписання низки вигідних контрактів із такого типу літаків, як Ан-38-100, Ан-74ТК-200 і "Руслан". До речі, з останнім Україна пов'язує перспективи створення першого в світі "літаючого космодрому" "Оріль" зі стартами ракетоносіїв, котрі будуть виводити в космос міні- та мікросупутники.

Щодо вітчизняних військових експонатів на авіасалоні, то фахівці "Мінмашпрому" особливого бажання говорити на цю тему не виказали. У телефонному інтерв'ю кореспондентові "Дня" начальник головного управління зовнішньоекономічних зв'язків Віктор Шулепов був не багатослівним. Серед найбільш гідних зразків нашої "оборонки", представленої на МАКС-97, він, зокрема, назвав нашоломні системи та кращі у світі оптичні системи головок ракет, що наводяться самі, типу "повітря-повітря" та "повітря-земля".

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати