Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

У кінці тунелю не світиться

Будівництво столичного метро призупинено
14 липня, 00:00
ДВІСТІ МЕТРІВ, ЯКІ ПРОЙШЛИ МЕТРОБУДІВНИКИ ДО СТАНЦІЇ «ВАСИЛЬКІВСЬКА», — ЦЕ ЛИШЕ МАЛЕНЬКА ЧАСТИНА ВСІЄЇ РОБОТИ. ЗАГАЛОМ ТУНЕЛЬ ПОВИНЕН БУТИ ДОВЖИНОЮ 3,5 КІЛОМЕТРА

Ситуацію на будмайданчику, де буде станція метро «Виставковий центр», можна описати словосполученням «робоча атмосфера». Співробітники підприємства «Київметробуд» продовжують працювати. Так одразу й не скажеш, що підприємство призупинило всі роботи з будівництва метро на Куренівсько- Червоноармійській лінії від станції «Либідська». Але, як з’ясувалося, річ тут не в ентузіазмі. Метробудівникам доводиться постійно відкачувати з тунелю ґрунтові води. Інакше здійснена робота піде нанівець.

Головна причина «антракту» на будівництві — відсутність фінансування в київському міському бюджеті та держбюджеті країни. Хоча це радше наслідок... 7 липня Макарівський районний суд (Київська область) виніс ухвалу, згідно з якою ВАТ «Київметробуд» заборонено здійснювати будь-які дії за договором на будівництво Куренівсько-Червоноармійської лінії столичного метрополітену від станції «Либідська» до станції «Виставковий центр» (в напрямі житломасиву Теремки). Ухвала винесена для забезпечення позову одного з акціонерів ВАТ «Київметробуд», який оспорив процедуру закупівлі робіт зі споруді цієї ділянки метрополітену без проведення тендера. Начальник будівельно-монтажного управління №3 Юрій Кочегаров зазначив, що пуск ділянки від цих двох станцій запланований на 2008 рік, однак графік, що давав змогу вкластися в ці терміни, вже зірваний.

Головний інженер тунельного загону №4 Василь Глушак розповів «Дню», що тунельно-прохідницький комплекс німецької фірми «Вірт» (його в Києві використовують уперше) пройшов 172 кола (понад 200 метрів підземних робіт, що становить лише 5% від загального об’єму). Навіть ця невелика ділянки, яка вже стала схожою на звичайний тунель метро, далася робітникам нелегко. Тут старі заплутані комунікації, неміцні водоємні ґрунти. А тепер метробудівники «відпочивають». «У нас люди відправлені у відпустку за свій рахунок без збереження заробітної плати, — скаржиться Глушак. — Залишилося десять осіб, щоб підтримувати цей комплекс у робочому стані».

Але начальник СМУ-3 дав зрозуміти, що зупинка робіт може призвести до непередбачуваних результатів. Збитки від цього, на думку Кочегарова, «підрахувати неможливо». «Роботи треба проводити перманентно, кожну годину, підтримуючи зроблений тунель у належному стані», — пояснив він.

Із приводу того, які шанси робітників отримати свою заробітну плату та взагалі не залишитися без роботи, Глушак зазначив, що, як йому відомо, гроші виділятимуться після того, як розберуться з роботами, які виконує «Метробуд». Те, що підприємство вже побудувало, обійшлося в 20 мільйонів гривень. Щоб відновити роботи та завершити їх, знадобиться ще приблизно сто мільйонів.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати