«Укрзалізниця» грає на підвищення «Луганськтепловозу»
Сьогодні на черговому засіданні Кабміну планувалося розглянути фінансовий план «Укрзалізниці». Серед іншого в ньому відображено намір закупити у 2006 році у холдингової компанії «Луганськтепловоз» 220 дизельних та електропоїздів. Загальна сума контракту може становити близько 880 млн. грн. ($173 млн.). Про це нещодавно заявив заступник генерального директора «Укрзалізниці» Анатолій Ложко. Він повідомив, що поки підписано контракт на купівлю чотирьох машин. «Щодо решти 220 вагонів (тепло- та електропоїздів), контракт готується», — відзначив Ложко. За його словами, ціна одного тепло- або електровоза становить 4 мільйони гривень.
Можливість великого замовлення з боку «Укрзалізниці» на тепло- та електровози почала обговорюватися ще в січні 2006 року. Відразу ж після повідомлень про це різко підвищилося котирування акцій «Луганськтепловозу». Аналітики передбачають, що у випадку, якщо це замовлення буде реалізовано, капіталізація підприємства різко зросте, як і шанси держави його приватизувати за високою ціною. Потенційним покупцям доведеться викласти за нього не менше 1,3 млрд. грн. ($260 млн.). При цьому, схоже, зазделегідь проводиться PR-компанія, спрямована на те, щоб збити ціну для покупців, серед яких називають АвтоКрАЗ та російський «Трансмашхолдинг». У цьому плані характерне висловлювання прес-секретаря українського представництва «Трансмашхолдингу» Олени Андрєєвої: «Держава має розуміти, що завищення початкової ціни може негативно позначитися на подальших капіталовкладеннях у «Луганськтепловоз».
Нагадаємо, що державне ВАТ «Холдингова компанія «Луганськтепловоз» — монополіст з виробництва магістральних тепловозів, дизельних та електропоїздів, транспортерів, його фінансовий оборот минулого року становив $93 мільйони, прибуток $40 тисяч — потрапив під колесо реприватизації, і 22 вересня минулого року Господарський суд Києва визнав таким, що не відбувся, продаж 76% його акцій компанії АвтоКрАЗ, а 26 січня Апеляційний господарський суд Києва відхилив скаргу АвтоКрАЗу на це рішення.
Відновивши контроль над підприємством, Фонд держмайна вирішив знову віддати його у приватні руки. Голова ФДМ Валентина Семенюк заявила в Луганську про намір у 2006 році продати держпакет акцій заводу за 2,5 мільярда гривень. Чи допоможе їй у цьому уряд?
Випуск газети №:
№56, (2006)Рубрика
Економіка