Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Бізнес-план «АвтоЗАЗ-Деу» буде змінено?

Старт «народного автомобіля» не вийшов жвавим
19 січня, 00:00

Внутрішні протиріччя між українською та корейською сторонами ЗАТ СП «АвтоЗАЗ-Деу» вийшли назовні. Днями агентство Інтерфакс-Україна розповсюдило повідомлення про те, що керівництво СП направило Фонду держмайна листа, в якому повідомило про нестійке фінансове становище ТОВ «Деу Мотор Ко» (відомого як «Деу Мотор Україна» — продавець автомобілів Daewoo).

Наприкінці минулого року голова ради директорів СП Олександр Сотников повідомив, що корейський партнер не виконує низки інвестиційних зобов’язань, у тому числі не надано, згідно з домовленістю, кредит у $20 млн. на розвиток дистриб’юторської мережі та технічного сервісу, що могло б зробити автомобілі СП більш популярними на ринку України.

Корейці запропонували СП придбати «Деу Мотор Україна» за $7,4 млн., пов’язуючи виділення кредиту зі створенням єдиної дистриб’юторської мережі (продажем автомобілів СП і «Деу» в Україні займалися три структури — дилерська мережа СП, «Укравто» і «Деу Мотор Україна»). Після цього О.Сотников заявив, що наполіг на аудиторській перевірці «Деу Мотор Україна». Швидше всього, результати саме цієї перевірки маються на увазі в листі до ФДМ, оприлюдненому Інтерфакс-Україна. Як випливає з повідомлення агентства, активи «ДМУ» визначено в 43,768 млн. грн., тоді як його зобов’язання становлять 76,964 млн. грн. Крім того, підприємство мало заборгованість перед бюджетом з ПДВ у розмірі 13,514 млн. грн. та низку інших зобов’язань, з урахуванням яких загальна сума всіх зобов’язань зростає до 93,122 млн. грн.

Директор представництва ЗАТ СП «АвтоЗАЗ-Деу» в Києві Олег Коваленко підтвердив «Дню», що СП замовляло у фірми «ДМБ-Аудит» аудиторську перевірку «ДМУ». Результати перевірки Коваленко коментувати відмовився, посилаючись на сьогоднішні протиріччя з корейською стороною з приводу вартості цієї фірми та на те, що «ДМУ» — незалежна від СП юридична особа, яка фактично конкурує з СП на ринку автомобілів.

Радник президента «ДМУ» Олександр Волох, до якого «День» також звернувся за коментарем, виcловив здивування у зв’язку з повідомленням щодо нестійкого фінансового становища компанії. За його словами, це не відповідає дійсності. Як вважає О.Волох, аудиторську перевірку було проведено некваліфіковано, причому ще до її проведення представники СП заявили про те, що не підписуватимуть засновницькі документи про створення нової компанії.

Конфлікт, що набув розголосу, є частиною більш глобальних протиріч між українською і корейською стороною СП «АвтоЗАЗ-Деу». За словами О.Сотникова, основний вузол протиріч із корейським партнером полягає в підходах до складання нового бізнес-плану, що продиктовано наслідками кризи. Подейкують навіть, що корейці хочуть істотно зменшити інвестиції в СП.

Як повідомив кореспонденту «Дня» Петру ІЖИКУ радник СП з роботи з пресою Микола Коваль, зміни в бізнес-плані пов’язані із змінами в умовах виробництва (відпала необхідність у проведенні дорогої реконструкції цехів) і в обсягах продажу автомобілів. О.Сотников переконаний, що корейці помиляються, вважаючи досягнутий рівень продажу максимальним. Українська сторона наполягає на реальності збільшення реалізації автомобілів. За умови, що корейський партнер виконає всі свої зобов’язання.

«Минулий рік ми відпрацювали гірше, ніж могли б. Об’єктивних причин було багато. І все-таки ми бачимо й перспективу», — заявив на недавнiй прес-конференції О. Сотников. Він повідомив, що минулого року спільне україно-корейське підприємство випустило 24054 автомобілі, зокрема 11128 «Таврій» і 12926 «Деу». Однак це набагато менше від очікуваного, згідно з первинним бізнес-планом (72 тис. автомобілів, з них 40 тис. «Таврій» і 32 тис. «Деу»). Аналогічна ситуація і з реалізацією автомобілів. Попри значне зниження ціни на «Таврію» і впровадження нових форм продажу (в кредит, за лізингом, за взаємозаліками), машин було продано на 5860 менше, ніж вироблено, а «Деу» — на 7602 менше, ніж планувалося.

О.Сотников пояснює такий стан зниженням життєвого рівня населення і «неправильною податковою політикою», за якої купівля старих імпортних машин обходиться дешевше, ніж нових вітчизняних. У зв’язку з цим «АвтоЗАЗ-Деу» запропонувало нові законопроекти, зараз вони розглядаються в Кабміні і Верховній Раді. Крім того, на підприємстві треба міняти маркетингову стратегію.

ЗАТ СП «АвтоЗАЗ» створено в 1998 роцi. Статутний фонд СП — $300 млн., співвідношення часток засновників — компанії «Деу» і ВАТ «АвтоЗАЗ» — 50% на 50%. Згідно з проектом, передбачається освоїти виробництво 250-300 тис. автомобілів за рік, а впродовж 6 років довести річний обсяг виробництва до 400 тис. штук. Проект загалом оцінюється в розмірі $1,8 млрд., з яких $700 млн. — реінвестиції прибутку, а $1,1 млрд. — кредит під гарантії компанії «Деу». З цим проектом пов’язувалися великі надії на відродження вітчизняного автомобілебудування, для чого СП було надано безпрецедентні пільги (чого лише варте введене обмеження на ввезення автомобілів, що були в ужитку). При підготовці цього закону, повідомив «Дню» народний депутат Сергій Терьохін, було розроблено досить жорсткий графік «натуралізації» продукту, який передбачає наростання кількості комплектуючих, вироблених на українських підприємствах. Це зобов’язання теж не виконане.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати