Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Півстоліття бездоганної служби в небесах

28 вересня, 00:00

Нинішнього року святкування в Україні Дня авіації збіглося з 50-річчям першого польоту родоначальника родини "Анів" - Ан-2. У такому збігові є певна закономірність. Саме з Ан-2 починалася історія Авіаційного науково-технічного комплексу "Антонов", чиї потужні вантажопасажирські лайнери відомі далеко за межами України.

Вперше в небо літак піднявся о 8 ранку 31 серпня 1947 року з аеродрому Новосибірського авіаційного заводу. Ан-2 - біплан з двигуном потужністю 1000 к. с., невибагливий та надійний в експлуатації, здатний злітати будь-якої погоди з необладнаних майданчиків та летовищ. Спроектований попервах як сільськогосподарський літак, Ан-2 невдовзі обріс власною "родиною". Більш як 20 його модифікацій використовуються в усіх галузях господарства. А всього за рік на заводах України, Росії, Польщі та Китаю було збудовано 15,5 тис. Ан-2.

Сьогодні Ан-2 експлуатується в 60 країнах світу та, як стверджують фахівці АНТК "Антонов", у резерві в літака принаймні, ще 50 років. Це підтверджується відмінними літно-технічними характеристиками машини та безперервним процесом її вдосконалення. Так, у серпні на Міжнародному салоні "МАКС-97" Омське аерокосмічне об'єднання "Політ" демонструвало нову модифікацію Ан-2 - літак Ан-3.

На жаль, економічні труднощі останніх років не могли не позначитися на долі знаменитого довгожителя, який потрапив на сторінки книги рекордів Гінеса. З 600 Ан-2 в Україні залишилося трохи більше як 400, з них приблизно 60 працюють у сільському господарстві. Що ж до вантажних і пасажирських рейсів на Ан-2, то в Україні їх через брак коштів тимчасово припинено. До кращих часів.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати