Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Патова ситуація навколо терміналу

02 липня, 00:00

З вимогою провести в Корабельному районі Миколаєва місцевий референдум про доцільність спорудження тут терміналу з відвантаження калійних добрив звернулася в міськраду ініціативна група Партії зелених. Дане питання вирішено внести в порядок денний найближчої сесії.

Ідея будівництва в промзоні Корабельного району, по сусідству з заводом "Океан", терміналу виникла ще 1995 року. Тоді з такою пропозицією на миколаївську міськраду вийшло ЗАТ "Ніка-Тера", яке мало намір через Миколаїв відвантажувати до країн Південно-Східної Азії калійні добрива, що надходять із російського Солікамська. "Ніка-Тера" погодилася взяти на себе всі витрати з будівництва, оціненого в $20 млн., а згідно з договором, укладеним із міськрадою після попередньої екологічної оцінки, місто повинне отримувати 25% прибутку від роботи терміналу, не рахуючи податкових надходжень. Крім того, "Ніка-Тера" зобов'язалася подарувати міському господарству по 20 трамваїв і тролейбусів (гроші для придбання 7 трамваїв уже виділено). Загальний же щорічний доход України від експлуатації терміналу, за даними прес-центру міськвиконкому, передбачається в сумі $13,25 млн.

За проектом термінал передбачалося ввести в експлуатацію ще в січні 1997 року. Однак через постійні протести "зелених" його будівництво затягується - на сьогодні в його спорудження вкладено трохи більше $3 млн. На думку супротивників не вплинули ні результати державної екологічної експертизи, ні висновки Міністерства охорони здоров'я та Мінекобезпеки, ні приклад Гамбурга (Німеччина), де діє аналогічний комплекс із перевантаження в закритих умовах гранульованого хлористого калію, що не розпорошується. Утім, і серед "зелених" ставлення до терміналу не однозначне: якщо Партія "зелених" категорично проти будівництва, то активісти місцевої організації "Зелений Світ", котрі побували на схожому комплексі в Гамбурзі, зберігають доброзичливий нейтралітет.

Днями будівництву терміналу були присвячені депутатські слухання в миколаївській міськраді. На них несподівану заяву зробив мало не головний противник будівництва нового комплексу - директор морського торговельного порту Валерій Хабаров. Він заявив, що порт уже впродовж багатьох років відвантажує калійні добрива, а тепер працює не з повною завантаженістю. Отже, будівництво нового терміналу недоцільне. Правда, при цьому ніхто з "зелених" не згадав, що порт відвантажує добрива відкритим навальним способом, - значно "бруднішим", ніж пропонований варіант.

На прес-конференції, присвяченій підсумкам депутатських слухань, голова міськради Олександр Бердников висловив сумніви в доцільності референдуму, вважаючи, що, крім витрачання коштів, він нічого не дає. І підкреслив, що такої економічно вигідної пропозиції місто ще не отримувало.

Миколаїв

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати