Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Ціни "секонд-хенду" як барометр економіки

15 серпня, 00:00

У минулому на вітчизняних авторинках мав місце такий феномен, який нікого не дивував: автомобіль, що проїздив багато років, продавали за ціною нового, а часом і дорожче. У цьому безглузді відбивалася абсурдність всієї економічної системи соціалізму.

Нині нам здається, що в нас запрацював ринок. Та приклади з тієї ж автомобільної торгівлі дають достатньо матеріалу, щоб розвіяти цю ілюзію.

Через певний час автомобіль поступово втрачає свою вартість. У Західній Європі цей процес докладно вивчено. Швидше за все він проходить на початку експлуатації: у Німеччині "річний" автомобіль малого класу коштує, у середньому, на 27% дешевше нового, а ще через рік - на 35%. Для машин середнього класу аналогічні втрати вартості становлять відповідно 30 і 38%. Це цілком надійна статистика відомої маркетингової фірми "Євротакс Швакке". Приблизно така сама картина і в інших західноєвропейських країнах.

А що в нас? Заглянувши на київський авторинок, неважко переконатися: автомобілі минулого року випуску (практично всі вони - російського виробництва) коштують дешевше таких самих нових, в середньому, на 11% (замість європейських 27). Позаминулого року - на 23% (замість 35).

Західноєвропейський покупець миттєво відвернувся б від машини, що була у використанні, і яка лише на 11% дешевша за нову: прямий сенс небагато доплатити й узяти нову. Та що для німця "трохи", те для нашого споживача - "ого-го!" Він і радий був би повернутися до "секонд-хенду" спиною, та додаткові витрати в $500-1000 для нього не під силу. Ось і купує "бе-у" за явно завищеною, з точки зору європейця, ціною.

Інша причина щодо високих цін на машини, якими користувалися, - недостатня пропозиція. Більшості наших автомобілістів давно час розпрощатися зі своїми драндулетами, та бракує грошей, щоб купити щось краще. А крім того, далеко не кожний ризикне шукати покупця на ринку, продати ж спокійно й цивілізовано, як у Європі, - наприклад, офіційному дилеру - у нас поки що неможна.

Виходитимемо з того, що найближчими роками рівень життя середнього українського споживача все-таки зросте. Тоді, як це сталося в Польщі, дилери намагатимуться наввипередки відкупити у власника стару машину й продати йому нову. Банки почнуть широко пропонувати під помірковані відсотки кредити на придбання автомобіля, що сьогодні, в умовах всенародного безгрошів'я, неможливо. Шляхи поступово очистяться від пошарпаних авто. Щоб вчасно це помітити, не варто навіть виглядати у вікно: достатньо стежити за цінами на автомобілі, які були у використанні, на моніторі комп'ютера. Якщо вони стануть нижчими, це добра ознака: значить, процес, як кажуть, пішов.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати