Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Подолання інфантильності

Навіщо Роман Скрипін і Микола Фельдман створили «медіабіржу»
22 лютого, 11:18

Нещодавно засновник інтернет-каналів Skrypin.ua та UMN Роман Скрипін і Микола Фельдман запустили прототип медійної біржі. Ця біржа є платформою, яка функціонує на базі програмної платформи блокчейн flower.vision. Цей проект було представлено на початку лютого в Києві.

«Я проти вживання терміна «медіаспільнота», — каже «Дню» Роман Скрипін. — Потрібні правила гри, за якими кожна особистість може реалізувати себе. Проблема полягає в тому, що навіть маючи власний проект, я не мав можливості продати свій бізнес. Для цього просто немає умов. Насправді будь-який проект можна продати за акції. Тобто можна запропонувати всім зацікавленим особам стати учасниками у твоєму бізнесі. Фондового ринку в Україні по факту немає. Він існує умовно. Для того щоб вийти на український фондовий ринок, треба пройти купу дозвільних процедур і мати статутний фонд від п’яти мільйонів гривень. А далі, якщо тобі вдалося все це зробити, тебе можуть просто «рейдернути»... за українським законодавством. Отже, у нас немає здорового фондового ринку».

За словами Романа, згадана платформа надає можливість «запустити ринок», але її потрібно наситити учасниками. Учасниками можуть бути блогери та інші люди, які присутні в соціальних мережах. Ця база учасників є глобальною, а відтак не прив’язаною до країни. При цьому в цій системі існують конкретні зобов’язання. Якщо хтось не виконав тих умов, які він пропонував, то проти нього можуть подати до суду.

Зрештою, головна ідея проекту — вільний доступ до інвестиційних коштів та вільний доступ до майданчика, де можна продати власний продукт. В даному разі під продуктом мається на увазі контент.

Скрипін продовжує: «Медіабіржа — це подолання інфантильності, коли люди вважають, що життя розмірене і хтось за тебе буде відповідати. У нас генетично закладено те, що ми маємо обов’язково влаштуватись на роботу. У більшості немає віри в те, що кожен з нас є потенційним продуцентом ідей та проектів. Згадана біржа є інструментом для кожного, хто хоче відчувати вартість своїх пропозицій. І цей інструмент досяжний та абсолютно відкритий для всіх. Ми передаємо права на інтелектуальну власність через смарт-контракт. Тобто ми навіть не маємо стосунків з нотаріусом. Це інноваційна програма, яка базується на модному зараз слові «блокчейн». Отже, йдеться про продаж частки у своєму конкретному проекті».

Виробники контенту — журналісти і блогери рано чи пізно стикаються з питанням монетизації власних інтелектуальних зусиль. При цьому бути вільними у висловленні думок, незалежними у своїх позиціях важливо для творчих особистостей. Від цього безпосередньо залежить щирість та якість результатів їхньої роботи.

Чи готовий сьогодні споживач платити за якісний неангажований контент?

«Нам платять пересічні громадяни, — каже Роман Скрипін, — але ми маємо ще досить вузьке коло тих, хто здатен платити за якісну інформацію. На жаль, більшість людей у нас воліють споживати інформацію «на шару».

На думку Романа Скрипіна, журналісти так само є частиною того суспільства, яке гадає, що йому мають платити за те, що вони «щось там роблять». Це також є ознакою інфантильності. Професіоналізм з’являється тоді, коли з’являється конкуренція. Конкуренції ж у нас немає          — «у нас є «відпрацювання», що є умовною конкуренцією».

«Неможливо, наприклад, у «Фейсбуці» заробити багато грошей просто так. Не існує таких можливостей, — говорить Роман Скрипін, — Система flower.vision має інший підхід. Зрештою, ми створюємо конкуренцію в чистому розумінні цього слова й відповідний запит на якість. Так, це — маркет, ринок, де люди продають свій інтелектуальний продукт. У нашій системі можна не лише купити «товар», а й запропонувати свою участь в якості акціонерів. Взагалі ми створюємо ринок, у якому є відповідний рівень довіри до його учасників, і його можна виміряти».

Мотивація того, хто хоче долучитись до згаданої системи, може полягати в наступному — продавати власний оригінальний контент і при цьому бути незалежним. Але при цьому залишається надважливий фактор — довіра. «Довіра — то є найбільша капіталізація для будь-якого бізнесу. І не лише для медіа»,        — зауважує Скрипін.

Як було сказано, платформа має свою систему врегулювання спорів та конфліктів у разі, якщо у сторін будуть претензії до угод. Цей аспект принциповий, адже утверджує базову умову довіри.

За словами Романа Скрипіна, при тому, що в Україні ще не розвинутий фондовий та рекламний ринок, у нас є великі можливості для просування власного інтелектуального продукту. Для цього необхідна як особиста ініціатива так і відповідні майданчики. Інтернет став зручним засобом для втілення інтелектуальних задумів через програмні платформи.

«На практиці платформи мають залучати інвестиції для продажу часток Youtube-каналів, Facebook-проектів та Instagram-профілів», — додає Микола Фельдман.

Нагадаємо, ідея згаданого проекту, яка належить Романові Скрипіну, орієнтується саме на блогерів і журналістів.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати