Українським літакам в Анголі не щастить
Деякі агентства робили посилання на «Укравіацію», яка жодної інформації про аварію українських літаків не мала; більш того — нібито від часу загибелі там Ан-12, який належав компанії «Хорст» і доля якого досі не з'ясована, діє заборона на експлуатацію українських літаків в Анголі. Може, ще й тому вже рік перебуває в аеропорту Луанди український транспортний літак Ан-26 авіакомпанії «Мотор Січ»?
До арешту літака, на початку лютого минулого року, його екіпаж за контрактом кілька місяців виконував замовлення різних комерційних організацій африканського континенту. Офіційна версія затримання — літак працював на півдні країни, де проводилися воєнні дії. Багато газет, здебільшого російських, писали про зброю, що нібито була на борту Ан-26. Проте, за словами генерального директора авіакомпанії «Мотор Січ» Валентина Широчкіна, ангольська сторона ніколи про це не заявляла. Для затримання підстав також не було, оскільки всі документи екіпажу — візи, дозвіл на виїзд до Анголи були в порядку.
Керівництво авіакомпанії надіслало в українське посольство в Йоганнесбурзі (ПАР), куди були відправлені арештовані льотчики, оригінали необхідних документів для проведення переговорів із владою, сподіваючись на швидке вирішення непорозумінь. Екіпаж незабаром повернувся на батьківщину, а Ан-26 так і залишився в ангольському аеропорту під наглядом представника компанії, який залишився там.
З машиною зараз все гаразд. За весь рік один раз хтось розбив ілюмінатор із правого боку. Пошкодження усунуто. Екіпаж літака готовий вилетіти до Африки щойно надійде замовлення від партнера — директор авіакомпанії «Мотор Січ» не бачить потреби й необхідності в розірванні контрактів. Та ось тільки й рік потому жодних пояснень від ангольської влади щодо затримання літака українська сторона не одержала. На думку Валентина Широчкіна, МЗС України виявляє пасивність, не добиваючись відповіді на свій запит.