Аутисти потребують допомоги
Найвищий рівень обізнаності демонструє персонал дошкільних, початкових та середніх шкілПро це свідчать результати опитування, проведеного серед 145 респондентів вузької цільової аудиторії впродовж 2019 року європейською організацією «Аутизм Європа» за сприяння українського фонду підтримки дітей з аутизмом «Дитина з майбутнім».
Відповідаючи на запитання щодо підтримки дітей з синдромом аутизму в дошкільних закладах, 15,6% респондентів відзначили допомогу помічників дітям з РАС під час сніданку та обіду, 13,2% — взаємодію педагогів з дитиною під час гри, а 14,8% виділили консультації для дітей з РАС. Що стосується початкових та середніх шкіл, то найпоширенішими формами підтримки дітей з РАС є наявність помічників у класі (28,1% та 18,6% відповідно), можливість гнучкого навчального плану (20% і 11,9%) та допомога в організації навчання й підтримка поза класом.
А от ситуація з підтримкою дорослих аутистів не дуже втішна. Основною причиною цього є те, що в Україні донедавна офіційно не існувало дорослого аутизму, а людям після 18 років діагноз цього захворювання змінювали на шизофренію чи ураження мозку. Детальніше про це можна прочитати в нашій розмові з консулкою організації Autism Europe Інною Сергієнко («День» № 230-231). Загалом результат опитування показав, що лише 5% респондентів відзначають підтримку для професійного навчання людей з аутизмом у вищих навчальних закладах регіону. Натомість понад 70% опитуваних заявили, що нічого про це не знають.
38,2% опитаних заявили, що вони цілком згодні з твердженням, що персонал та вчителі мають адекватне розуміння аутизму та потреб особливих учнів. Традиційно найгірший рівень демонструють вузи — лише 5% опитаних вважають, що викладачі та персонал вищих навчальних закладів добре обізнані щодо питань аутизму в студентів.