Книжковий ярмарок iз елементами клоунади
Цього року на VI Міжнародному київському ярмарку «Книжковий світ» можна було відмітити певні здорові тенденції.
Всі книжки стали яскравіші. Обкладинки та інші атрибути книжкового бізнесу стали з погляду дизайну відповідати вимогам сучасного ринку. Тепер бідненьке оформлення виставляти соромно. Став вищий рівень дизайну стендів, плакатів й всього, що служить книжковому продукту «упаковкою».
Деяке пожвавлення викликали й «прем’єри» книг. З тих, що бачив я, це книжка Ірени Роздобудько «Ранковий прибиральник», Андрія Куркова «Останнє кохання президента», ну і, звичайно, «Війни і мир» нашої газети, представлені головним редактором Ларисою Івшиною. Всі ці заходи збирали аудиторію, що активно ставила запитання.
Що стосується Куркова, то українська книга в його особі свої довгі щупальця дотягла аж до Японії. Звичайно, це черговий фоліант про пінгвіна. Андрій гордо продемонстрував дивне для європейського ока видання: обкладинка знаходиться в кінці, рядки розташовані вздовж бічного зрізу сторінки, а не верхнього, як у нас. Читається навпаки. «А все тому, — усміхаючись сказав популярний детективник, — що у нас зліва направо, у них — справа наліво. Захід — Схід».
Центр, треба вiдзначити, якраз припадає на Україну!
З негативу — не вистачало добре організованого шоу і якихось зухвалих піар-ходів, мало зустрічей зі знаменитостями (світових зірок — нуль)...
Дитячий журнал «Пiзнайко» запросив клоунів. Що стосується PR-ходів, порадували тільки фантасти (традиційно на чолі з Мариною і Сергієм Дяченками), що зібралися писати роман уп’ятьох! Фантастичний підряд!
Та нічого, книжковий бізнес у питаннях піару все більше переймає ідей у свого побратима — шоу-бізнесу. Рейтингові дослідження (деякий аналог хіт-парадам), як завжди здійснював «Книжник-ревю». Тож якийсь результат є. Вистава, як кажуть, триває!