Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Браво, «академіки»!

Хочеш підвищити майстерність — приїжджай до Києва
17 липня, 11:52

«Міжнародна літня музична академія» відзначила своє 18-річчя. А починалось все у 1997 — під час підготовки та проведення ІІ Міжнародного конкурсу молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця. Саме тоді виник задум створення «Школи виконавської майстерності». Члени журі, почесні гості, педагоги, відомі музиканти висловлювали думку про те, що талановита молодь у перервах між конкурсами постійно має бути у полі зору, і що молодим виконавцям потрібно надавати професійну допомогу у подальшому вдосконаленні майстерності.

Перші майстер-класи відбулися 1998 р., а 2000-го «Школа виконавської майстерності» переформатувалася у «Міжнародну літню музичну академію». Нагадаємо, її організаторами є Департамент культури Київської міської державної адміністрації, Міжнародний благодійний фонд конкурсу Володимира Горовиця та Київський інститут музики ім. Р. М. Глієра.

СОФІЯ ДУБІЙ (УКРАЇНА) ВІДКРИЛА ОСТАННІЙ ВЕЧІР «ЛІТНЬОЇ МУЗИЧНОЇ АКАДЕМІЇ» І ВИКОНАЛА КОНЦЕРТ №3 БЕТХОВЕНА

За вісімнадцять років існування «Академії» знамениті педагоги з Австралії, Ізраїлю, США, Франції, Німеччини, Великобританії, Нідерландів, Туреччини, Росії, України поділилися своїм професійним досвідом з понад 600 молодими музикантами з 15 країн світу!

«ЧИМАЛО ПРІЗВИЩ, ЯКІ ЗАСЯЯЛИ НИНІ, МИ ЩЕ НЕ РАЗ ПОЧУЄМО»

— Я відчуваю щастя і гордість, що велика кількість музикантів, особливо молоді, займається музикою, демонструють віртуозність володіння інструментами, тонко передають нюанси виконуваних творів, — зізнався один із авторів ідеї «Академії», знаний музикознавець, екс-проректор з наукової роботі КІМ ім. Глієра Юрій ЗІЛЬБЕРМАН. — Нині я вже півроку живу у Німеччині і бачу як у світі з величезними аншлагами відбуваються концерти класичної музики. Радий, що справа, яку ми започаткували 18 літ тому, набула обертів. Приїхати на майстер-класи у Київ, на «Літню музичну академію» стало престижним. Порадували й цьогорічні учасники. Впевнений, що чимало прізвищ, які засяяли нині, ми ще не раз почуємо.

ВИСТУПАЄ МАЕСТРО ІГОР АНДРІЄВСЬКИЙ І АНСАМБЛЬ КЛАСИЧНОЇ МУЗИКИ ІМ. Б. ЛЯТОШИНСЬКОГО

«ОДНА З ЦІЛЕЙ ПРОВЕДЕННЯ «АКАДЕМІЇ» — СЕЛЕКЦІЯ ТАЛАНТІВ»

— «Академія» — це система майстер-класів, які проводять видатні майстри. Наші слухачі мають змогу грати сольно, з оркестром та виступати у складі камерного ансамблю, — зауважила Ірина ПОЛСТЯНКІНА, президент Міжнародного конкурсу молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця і керівник проекту «Міжнародна літня музична академія». — У нас немає обмежень за віком, громадянством чи професійним рівнем (нині наймолодшою учасницею стала 10-ріяна скрипалька Марія Варченко). У нас займався 41 учасник із таких країн, як США, Боснія та Герцеговина, Португалія, Франція, Німеччина, Мексика, Південна Корея, Китай та Україна. Слухачі (піаністи і скрипалі) могли обирати за бажанням один або кілька майстер-класів. Так, заняття в категорії «Фортепіано» проводили професори: Юрій Кот (фортепіано Україна), Яків Касман (США), Олексій Гринюк (Великобританія) та Марія Пухлянко (Україна), а «Скрипка» — Анатолій Баженов (Україна).

Нагадаю, раніше ми проводили великі концерти просто неба — у Маріїнському парку на Літній естрадній площадці, але з 2012-го відмовились від цієї практики бо липень у Києві, як правило, місяць коли не лише спека, а часто йдуть сильні дощі. Такі перепади температур шкодять інструментам, та й музикантам і глядачам мокнути під зливою чи задихатися від високої температури не комфортно. На цей раз наші «академіки» виступали на чотирьох локаціях — у Київському інституті музики ім. Р. М. Глієра; п’ять вечорів відбулися у Великій концертній студії Національного будинку звукозапису Українського радіо (разом із Національним симфонічним оркестром України (художній керівник та головний диригент — Володимир Сіренко, диригенти — Іван Чередниченко та Назар Якобенчук); перформансом можна назвати концерт камерно-інструментальної музики, що відбувся у музеї «Золоті ворота» (див. «День», №119); а завершилась наша імпреза двома концертами у Національному будинку органної і камерної музики (піаністи виступили разом із Ансамблем класичної музики ім. Б. Лятошинського (головний диригент — Валентина Іконник-Захарченко; диригенти — Ігор Андрієвський).

Кожний із концертів був цікавим бо слухачі мали можливість познайомитись з талановитими музикантами, представниками різних шкіл і різних країн. Серед цьогорічних учасників було кілька піаністів, які дуже потужно виступили і їх можна назвати кандидатами, які могли б прийняти участь у Міжнародному конкурсі молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця. Нагадаю, що одна з цілей проведення «Академії» робити «селекцію» талантів, слідкувати за ростом, допомогти їм під час майстер-класів, інколи давати підказки від провідних педагогів і гастролюючих музикантів світу. Бо для молоді ми даємо унікальну можливість виступати з оркестром — дуже цінно і не кожен піаніст чи скрипаль має таку можливість, а у нас це «бонус», який дуже приваблює, плюс уроки з педагогами світового рівня, які відбуваються в Україні.

«ЗА КОРДОНОМ ШАНС ДЛЯ МОЛОДІ ВИСТУПИТИ РАЗОМ ІЗ ВИСОКОПРОФЕСІЙНИМ ОРКЕСТРОМ МАЮТЬ ЛИШЕ ПЕРЕМОЖЦІ КОНКУРСУ»

— Цьогоріч із Америки на заняття в «Академії» приїхали чотири піаніста. Ці діти з міста  Бірмінгема (штат Алабама). Двоє — Джейкоб Скайлз і Майра Вокер є студентами-бакалаврами у Якова Кастмана (професор фортепіано й артист-резидент в Алабамському університеті. — Т.П.) — розказала «Дню Тетяна КАСМАН, педагог (США). — Джейкоб і Майра вперше в Україні, і вони у захваті від Києва, від майстер-класів, занять і від оркестрантів. Ця «Академія» відбувається на високому професійному рівні. Діже серйозно проволяться уроки, а ще музиканти мають унікальну можливість грати з оркестром, а це рідкість. Бо за кордоном шанс для молоді виступити разом із високопрофесійним оркестром мають лише переможці конкурсу. А тому слухачі «Академії» раді такій прекрасній можливості, яку отримали у Києві.

Джейкоб Скайлз дуже добре виступив у Будинку звукозапису разом із Національним симфонічним оркестром України. Він виконав Концерт Шумана (ля мінор), а Майра Вокер мала змогу виступати у Будинку органної і камерної музики разом із Ансамблем класичної музики ім. Б. Лятошинського під орудою Ігоря Андрієвського і виконати Концерт №23 Моцарта.

З Алабами у Києві виступали ще дві піаністки, наші з Яковом доньки — Діна і Олександра Касман. Можна сказати, що Олександра виросла в «Академії», бо ми з чоловіком упродовж 10 років приїжджаємо до Києва. Нині наші донечки вже студентки. Олександра у минулому році закінчила бакалаврат в Алабамі, а нині вчиться у відомій Джульярдській школі у Нью-Йорку. У Києві  вона грала Третій концерт Бартока для фортепіано з оркестром, який не часто виконується (експресивний і яскравий твір ). А Діана тільки закінчила школу і поступила в університет, вчиться на фортепіано. Тут вона зіграла Четвертий концерт Рахманінова (надскладний твір). Я вважаю, що для всіх чотирьох американських піаністів у Києві відбулося справжнє свято високої музики.

Ці майстер-класи (шість уроків з педагогом, репетиції і виступ з оркестром) дають змогу музикантами відшліфувати свою гру, почути зауваження професіоналів. Грати з оркестром — дуже складно і піаніст не навчиться, якщо не матиме змогу такої співпраці. Нашим студентам повезло бо їх педагог (Я. Касман) концертуючий артист, лауреат багатьох конкурсів найвищого світового рівня, а тому знається на тонкощях, які може розказати тільки той музикант, який багато виступає...

Почесну місію закінчувати «Літню музичну академію» довірили Уліссу Бюрно — талановитому піаністу з Франції, який навчався у класі Юрія Кота. За словами педагога, всі його «академіки» були «чудовими і дуже різними. Ніколи не знаєш як вони виступлять на концерті бо інколи хвилювання заважає показати все, що було відшліфовано у класі, чи під час репетицій. Улісс — незвичний музикант. Він бере приватні уроки. У Києві продемонстрував хороші результати. Піаніст має чудову техніку. Він вміє слухати і тонко відчуває твір, який виконує»...

Фінальним акордом «Академії» стало виконання молодим французьким піаністом Четвертого концерту Бетховена, яке слухачі привітали оваціями...

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати