МЕНЮ

"Прийняти за основу": 78 бізнес-асоціацій УРБ підтримують ЗП № 1053 та низку інших законопроектів, що детінізують економіку

4 вересня, 2019 - 20:55

Українська Рада Бізнесу вітає ініціативи Верховної Ради України IX скликання, спрямовані на зменшення тіньового сектору економіки, створення рівних умов ведення бізнесу та присвоєння їм високих пріоритетів на самому початку каденції.

Вітчизняні бізнес-асоціацій підтримали проекти Законів України № 1053 «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» та № 1073 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» (норми, які передбачені на 2020 рік).

«Його прийняття дозволить спростити та здешевити для бізнесу використання РРО; шляхом переходу до РРО третього покоління, поетапно, але в значній мірі вивести з тіні ринки товарів; вирівняти конкурентні умови ведення бізнесу; вийти у легальне поле дистанційній торгівлі та обігу готівкових коштів загалом», - йдеться у Заяві, опублікованій на сайті УРБ.  

На думку членів УРБ, одним із найбільш серйозних викликів, які зараз стоять перед українським суспільством, є глибока тінізація економіки, що може зруйнувати реформістські зусилля керівництва країни та очікування законослухняного бізнесу.

«Різко негативна реакція представників тіньового сектору економіки на законопроекти 1053 та 1073, свідчить про їх значний «детінізаційний» потенціал, як це і передбачали фахівці з податкової політики провідних аналітичних центрів», - вважають в УРБ.

Підписанти заяви посилаються на дослідження макроекономістів, які порахували, що чистий відтік валюти за кордон через незаконну мінімізацію податкового навантаження на імпорт товарів лише у 2018 році склав 4,6 млрд. дол. США. Орієнтовні втрати бюджету від несплачених податків при імпорті товарів, за останніми розрахунками фахівців CASE-Ukraine та ІСЕТ, що готуються до публікації, - складають від 63 до 93 млрд гривень на рік.

При цьому Українська Рада Бізнесу наголошує, що законопроекти, про які йдеться вище, потребують доопрацювання до другого читання, відповідні пропозиції будуть сформовані членами УРБ та надані народним депутатам. Ініціативи народних депутатів треба прийняти за основу, аби умови ведення бізнесу в країні були простими, прозорими та конкурентними. Зокрема, проект №1053 поки що не врегульовує питання щодо збереження існуючого  реєстру РРО, несе певні ризики монополізації ринку РРО третього покоління одним виробником - дані питання вимагають врегулювання перед другим читанням. Втілення такого надважливого проекту не може відбутись швидко - Уряд має бездоганно реалізувати законодавчу ініціативу, для цього важливим є залучення найкращих розробників відповідних рішень. У разі потреби - члени УРБ готові надати свою технічну допомогу по втіленню цих законодавчих ініціатив.

Запропоновані у даних законопроектах механізми забезпечать виконання вже існуючих вимог законодавства торговцями, які наразі їх ігнорують, а також посилить громадський контроль за перевіряючими органами. А наявність чіткої ідентифікації скаржника фактично виключає можливості недобросовісного використання «кешбеку» скаржниками. Цьому має сприяти оновлена податкова служба, реформа якої успішно розпочата. «Ми сподіваємося на повноцінну роботу реформованої служби вже у 2020 році», - йдеться у Заяві.

Положення проектів Законів №1053 та №1073 не зашкодять законослухняному «білому» бізнесу, який прозоро веде облік та розрахунки, сплачує всі податки. Легальний бізнес швидко адаптується до нововведень за цими проектами, адже вони не будуть потребувати суттєвих витрат.

Принцип, коли податки сплачують всі,- повинен стати правилом для всіх суб’єктів господарювання, незалежно від власника та форми власності.

«Висловлюємо сподівання на тверду волю Верховної Ради IX скликання довести до логічного завершення розпочатий етап детінізації економіки та прийняти доопрацьовані проекти Законів №1053 та №1073», - говориться в Заяві.

Концептуально правильними для створення рівних умов ведення бізнесу в Україні та детінізації економіки вважаємо також наступні ініціативи Верховної Ради України:

- Законопроект № 1057 - об'єднання звітності ЄСВ та ПДФО;

- Законопроекти №№ 1049, 1051 - єдиний рахунок для сплати податків;

- Законопроект № 1080 - внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо зменшення тиску на бізнес;

- Законопроект № 1048 - внесення змін до Митного кодексу України щодо функціонування авторизованих економічних операторів;

- Законопроект № 1082 - режим спільного транзиту та запровадження національної електронної транзитної системи;

Розцінюємо дані законопроекти  як ефективні рішення для створення рівних умов ведення бізнесу в Україні без корупції та задля сталого економічного розвитку країни.

Представники УРБ також наголошують, що вкрай необхідною для зростання економіки є також комплексна податкова реформа, яка буде передбачати зниження навантаження на фонд оплати праці, перехід від податку на прибуток до оподаткування виведеного капіталу, збільшення граничних оборотів для ФОП 1, 2, 3-й груп, зменшення бюрократичного навантаження на облік праці, модифікацію податку на землю тощо. Ми вітаємо ініціативу Прем’єр-міністра, який наголосив на необхідності фундаментального оновлення податкового законодавства навесні, і готові надати всі напрацювання щодо цього питання, над якими представники бізнесу та експерти працювали протягом останнього року.

Нагадаємо,  УРБ – найбільше в Україні об’єднання вітчизняних бізнес-асоціацій задля консолідації бізнесу та реалізації суспільно важливих реформ. Асоціації-учасники Української Ради Бізнесу об’єдналися у 2017 році, мають наступні напрямки діяльності: створення рівних умов для ведення бізнесу, розвиток вітчизняного виробництва, підвищення соціальної відповідальності щодо сплати податків, захист прав і законних інтересів платників податків.