Що буде з дорученням Президента?

Мер Дніпра наполягає на пріоритеті Муніципального кодексу

Запровадження Муніципального кодексу в Україні дозволить створити чіткі правила для взаємодії держави та місцевого самоврядування, і насамперед у фінансових питаннях. Про це у своєму відеозверненні заявив міський голова Дніпра Борис Філатов. На його думку, держава повинна передати деякі свої функції місцевим громадам: право екологічного контролю й адміністрування місцевих податків, Геокадастр, інститут третейських суддів і створення муніципальної поліції безпеки.

Міський голова нагадав, що про необхідність запровадження Муніципального кодексу і чіткого розподілу повноважень між центральною владою та місцевим самоврядуванням він говорить останні шість років. Зараз, коли ініціатива нарешті отримала відгук на державному рівні, а до її обговорення долучився і Президент, дуже важливо, аби цей процес не намагалися «заговорити» його підлеглі. «Ми не можемо втратити суть конструктивного діалогу в марній роботі. Від заходу до сходу нашої країни лідери територіальних громад і депутати розуміють: нам нічого ділити. Тому що саме місцеве самоврядування є шляхом досягнення справжньої децентралізації. Від цього залежать комфорт і добробут людей — мешканців великих міст і маленьких селищ», — сказав Борис Філатов.

Приводом для звернення стала участь мера Дніпра в круглому столі, де обговорювалася нова редакція закону «Про місцеве самоврядування в Україні». До обговорення  відеозв’язком приєдналися майже тридцять учасників — урядовці, мери, народні депутати, представники організацій органів місцевого самоврядування та незалежні експерти. Борис Філатов підтримав розпочатий діалог і зауважив, що він і мери інших міст налаштовані на конструктивну та плідну співпрацю. Проте, нинішнє обговорення нової редакції закону «Про місцеве самоврядування», за його словами, викликає запитання: що буде з дорученням Президента про створення Муніципального кодексу? «Враження таке, неначе ми ухвалюватимемо закон, а потім — Муніципальний кодекс, і робитимемо даремну роботу».

Також під час свого виступу мер Дніпра зауважив, що зараз не зовсім зрозумілою є ідея нормування діяльності місцевого самоврядування, багатогранного громадського явища, одним законом. «Ще дивнішим це постає на тлі заяви Президента про необхідність створення Муніципального кодексу. Ми тішимося, що Президент нас почув, почув думку мерів великих українських міст. Ми йшли на вибори з цією програмною вимогою — створення кодифікованого законодавчого акту, куди б увійшла переважна більшість аспектів діяльності місцевого самоврядування», — сказав Борис Філатов. Він зауважив, що в Україні на сьогодні існує великий масив законодавчих актів, що регулюють роботу місцевого самоврядування, але він має бути зведений воєдино, до Муніципального кодексу.

Крім того, мер Дніпра зауважив, що розробникам нової редакції закону про місцеве самоврядування варто було б приділити більше уваги висновкам Ради Європи. Оскільки фактично пропонується до розгляду та ухвалення перероблена так звана прокурорська система, де на кожному рівні багато наглядових інстанцій, а сам механізм нагляду визначатиме не закон, а Кабінет Міністрів.

Що буде з дорученням Президента?

Що буде з дорученням Президента?

Мер Дніпра наполягає на пріоритеті Муніципального кодексу

Запровадження Муніципального кодексу в Україні дозволить створити чіткі правила для взаємодії держави та місцевого самоврядування, і насамперед у фінансових питаннях. Про це у своєму відеозверненні заявив міський голова Дніпра Борис Філатов. На його думку, держава повинна передати деякі свої функції місцевим громадам: право екологічного контролю й адміністрування місцевих податків, Геокадастр, інститут третейських суддів і створення муніципальної поліції безпеки.

Міський голова нагадав, що про необхідність запровадження Муніципального кодексу і чіткого розподілу повноважень між центральною владою та місцевим самоврядуванням він говорить останні шість років. Зараз, коли ініціатива нарешті отримала відгук на державному рівні, а до її обговорення долучився і Президент, дуже важливо, аби цей процес не намагалися «заговорити» його підлеглі. «Ми не можемо втратити суть конструктивного діалогу в марній роботі. Від заходу до сходу нашої країни лідери територіальних громад і депутати розуміють: нам нічого ділити. Тому що саме місцеве самоврядування є шляхом досягнення справжньої децентралізації. Від цього залежать комфорт і добробут людей — мешканців великих міст і маленьких селищ», — сказав Борис Філатов.

Приводом для звернення стала участь мера Дніпра в круглому столі, де обговорювалася нова редакція закону «Про місцеве самоврядування в Україні». До обговорення  відеозв’язком приєдналися майже тридцять учасників — урядовці, мери, народні депутати, представники організацій органів місцевого самоврядування та незалежні експерти. Борис Філатов підтримав розпочатий діалог і зауважив, що він і мери інших міст налаштовані на конструктивну та плідну співпрацю. Проте, нинішнє обговорення нової редакції закону «Про місцеве самоврядування», за його словами, викликає запитання: що буде з дорученням Президента про створення Муніципального кодексу? «Враження таке, неначе ми ухвалюватимемо закон, а потім — Муніципальний кодекс, і робитимемо даремну роботу».

Також під час свого виступу мер Дніпра зауважив, що зараз не зовсім зрозумілою є ідея нормування діяльності місцевого самоврядування, багатогранного громадського явища, одним законом. «Ще дивнішим це постає на тлі заяви Президента про необхідність створення Муніципального кодексу. Ми тішимося, що Президент нас почув, почув думку мерів великих українських міст. Ми йшли на вибори з цією програмною вимогою — створення кодифікованого законодавчого акту, куди б увійшла переважна більшість аспектів діяльності місцевого самоврядування», — сказав Борис Філатов. Він зауважив, що в Україні на сьогодні існує великий масив законодавчих актів, що регулюють роботу місцевого самоврядування, але він має бути зведений воєдино, до Муніципального кодексу.

Крім того, мер Дніпра зауважив, що розробникам нової редакції закону про місцеве самоврядування варто було б приділити більше уваги висновкам Ради Європи. Оскільки фактично пропонується до розгляду та ухвалення перероблена так звана прокурорська система, де на кожному рівні багато наглядових інстанцій, а сам механізм нагляду визначатиме не закон, а Кабінет Міністрів.