Василь ТРЕТЕЦЬКИЙ: Закон про місцеве самоврядування - це крок назад

- Наскільки реальним є вплив вашої асоціації на соціально-економічну політику в області?

- Вважаю, потенціал у нас достатній, але він не затребуваний, як на мене, повною мірою. Думаю, що якраз наші активні кроки все ж примусили голову Полтавської облдержадміністрації звернути на нас увагу. Понад рік ми домагалися визнання, рік про нас ніхто ніде не говорив, не писав нічого. Через рік і три місяці ми в ході короткої розмови з головою облдержадміністрації виклали свої вимоги, своє бачення ролі самоврядування в нашій області. Ми сьогодні направили йому вже друге звернення про те, що попередньо члени Асоціації провели консультації по проекту бюджету області на 1997 рік. Правда, на перше звернення не було реакції, а на останнє ми отримали відповідь: мовляв, голова обладміністрації гарантує нам зустріч із керівництвом області, облфінуправлінням і з постійною комісією з питань бюджету напередодні розгляду проекту бюджету Полтавської області на цей рік.

- І таким чином, асоціація зіграла роль у його розробці...

- Безумовно. Насамперед ми хочемо надати допомогу в підготовці реального життєвого бюджету, а не такого, який ми маємо за останні роки в області, непродуманого і необгрунтованого.

- Яка Ваша думка щодо закону про місцеве самоврядування?

- Сьогодні мені важко сказати тому, що не мав можливості ознайомитися з його остаточним варіантом. Проте нашу Асоціацію дуже занепокоїло те, що жодна пропозиція, подана нами до Асоціації міст України, а з нею, у свою чергу, до Фонду сприяння самоврядуванню при Президенті України і безпосередньо до Адміністрації Президента, не знайшла відображення в тих зауваженнях, які направив Президент до ВР. Хвилює також те, що не було направлено зауважень до питань бюджетно-фінансового забезпечення органів місцевого самоврядування. Мабуть, Президент по суті погодився з його відсутністю? Але те, що рада вищого рівня має право вилучати грошові надходження, у тому числі й позапланові, з місцевого бюджету, я вважаю неправильним. За таких умов ні про яке самоврядування не може йти мова. Та загалом, той проект Закону, що отримав схвалення Верховної Ради - це, на мій погляд, крок назад у розвитку самоврядування порівняно навіть із законом 1992 року. Це ж знову повертається необмежена влада ради, тобто депутатів, які, за великим рахунком, не несуть персональної відповідальності за рішення, які вони ухвалюють, а з іншого боку - безправний голова, який не може навіть свій виконавчий комітет формувати, тільки за рішенням Ради. Проте ситуація сьогодні в парламенті та й в Україні така, що сподіватися на інший варіант Закону про місцеве самоврядування просто неможливо. Тому залишається надія на зміни й доповнення, що вноситимуться вже новим парламентом.

- Чи зверталася Асоціація міст Полтавщини безпосередньо до Президента з пропозицією накласти вето на цей Закон?

- Так, зверталася. 6 травня я виступив із цією пропозицією на розширеному засіданні Фонду сприяння самоврядуванню в Україні. Разом із нею ми запропонували свої зауваження до Закону.

- Вам відома реакція Президента на них?

- Про реакцію я можу судити тільки по тому, що наші зауваження й пропозиції не були ним направлені до ВР.

- Тепер дещо про інше. Як Миргород готується до курортного сезону?

- На сьогодні на 95% наші санаторії заповнені. Хоча останнім часом виникли проблеми через неможливість багатьох підприємств і організацій, які були нашими постійними клієнтами, сплачувати відпочинок і лікування своїх працівників. У лікувальних закладах зроблено ремонт, поліпшилось харчування. Адже заповнений курорт - це сталі надходження до бюджету: за перший квартал 1997 року 10% надходжень до бюджету міста нам дав саме курорт. Погано те, що з нас кошти викачують, а допомагати - не допомагає ніхто, ні в області, ні на рівні держави. Наскільки можливо, прагнемо вирішувати проблеми власними силами.

- Наскільки ж успішно вам це вдається?

- За 1996 рік наше місто в плані виконання бюджету посідає одне з перших місць в Україні. У нас немає заборгованостей по соціальних виплатах, пенсіях, вони сплачуються день у день. Ліквідована заборгованість по заробітній платі за 1996 рік, 70% "бюджетників" отримали платню за квітень. Звичайно, ми могли би виплатити зараз гроші за квітень усім "бюджетникам", але ми вже нині ведемо активну підготовку до зими, стараємося проплачувати субсидії, роботу міського транспорту, соціальні виплати, утримання дошкільних закладів шкіл тощо. Допомагає те, що ми дуже жорстко поставили питання про відповідальність керівників підприємств за результати їхньої фінансово-економічної діяльності. У нас уже є випадки розірвання контрактів із тими керівниками, які не справлялися. За 3 місяці - лютий, березень і квітень, - ми скоротили недоїмку до бюджетів усіх рівнів. Якщо загальна недоїмка по Полтавській області зросла в цілому в 2,8 разу, то по місту Миргороду вона скоротилася вдвічі, причому тенденція до її скорочення зберігається.

- Чи допомагає Вам військове минуле на державній службі? (В. Третецький до обрання головою Миргородської міськради служив заступником командира авіаз`єднання, розташованого в Миргороді - Ю.Р.).

- Мені здається, якби я не пройшов військової служби й не мав того досвіду, який там отримав, (а я й зараз перебуваю в розпорядженні Міністра оборони України), то я б ніколи не зміг працювати на своїй нинішній посаді, не витримав би те, що доводиться зараз витримувати. Проти мене, а також мерів Комсомольська й Лубен, порушені кримінальні справи. Я вважаю, на Полтавщині має місце цілеспрямоване цькування голів міськрад, які займають державницьку позицію й політичні погляди яких не збігаються з поглядами керівників Полтавської облдержадміністрації. Звідси й усі ці надумані судові справи. Мера Лубен минулого року тільки під Новий рік звільнили з-під варти. Мабуть просто ніяк не можуть погодитися з тим, що ми є, що ми не усунуті, що маємо свою думку і свою позицію, з тим, що служимо не окремим особам, а державі, людям. Проте ми робитимемо свою справу.

Бесіду вів Юрій РУДНИЦЬКИЙ, "День"
Полтава