Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

"VIVA" - німецьке "MTV"

08 серпня, 00:00

Років два тому американський журнал "Nesweek", висвітлюючи перспективи розвитку всесвітньої телевізійної музичної шоу-машини MTW, провістив їй нелегку боротьбу за німецький ринок. Спокій цього телегіганта порушила тоді нова молодіжна телестанція VIVA з Кельна. Сьогодні вона - найудатливіше німецьке підприємство мас-медіа останніх років. За 3,5 роки існування честолюбній телепрограмі вдалося не тільки придбати тусовочнного шарму (в чому "Nesweek" їй начисто відмовляв), а й навіть за два роки стати прибутковою. Успіх у цій галузі небувалий!

Згідно зі статистикою, 19% загальної кількості телеглядачів віком 14 - 19 років надають перевагу передачі VIVA порівняно з іншими телеканалам. Чому?

По-перше, у програмі VIVA переважає технопоп: музика, яку MTV крутить в обмеженій кількості. У більшості європейських країн молоді не особливо до душі синтетичний саунд, нав'язливий дискоритм, пробірково-комп'ютерні відеокліпи та екстремально мінімалістські тексти (типу "Fritz Love My Tits", "Ein Zwei, Polizei" тощо). Однак серед молодих німців цей невигадливий жанр дуже популярний і, схоже, нарівні з анфетамінами, перетворився не невід'ємний атрибут німецького покоління 90-х, як свого часу "секс, наркотики і рок-н-ролл" стали візитною карткою західних шістдесятників. По-друге, ведучі програм VIVA не набагато старші від більшості своїх глядачів. Вони схоже вдягаються, мають більш-менш однакові погляди на життя і розмовляють молодіжним сленгом.

- Ми вирощуємо своїх співробітників самі, - не без гордості зауважує 30-тирічна (вік за мірками VIVA майже пенсійний) начальник відділу кадрів Сузанна Янсен, - вони починають практикантами, потім проходять навчання на робочому місці і, в результаті, стають редакторами. Запорукою успіху телеканалу є й те, що концепція VIVA відкидає емтівішний загальноєвропейський смак і загальну (англійську) мову. "3-4 вставлені англійські словечка - кльово. Однак увесь текст - лажа", - лаконічний і непохитний у своєму переконанні укладач програм передач Міхаель Крайссл. Уже від самого початку VIVA завоювала чимало прихильників серед школярів і молодих людей, котрі не пов'язують своє майбутнє з університетською освітою, а, отже, вільно не володіють мовою Леннона.

- Ми довели, що глобальному інтернаціоналізмові в поп-музику не вдалося проникнути дуже глибоко, - вважає Дітер Горні, колишній бас-гітарист, а нині менеджер телеканалу.

На сьогодні VIVA - головна стартова площадка для німецьких музикантів-початківців. На щотижневій відеоконференції проглядається від сорока до сімдесяти відеокліпів з усіх куточків країни.

- У нас два критерії оцінки: якість музики і зображення, - говорить відповідальна за відеокліпи 27-річна Тіна Буш. Ми обговорюємо кожну пісню. Іноді на це йде майже чотири години. У результаті, з проглянутих кліпів на великий телеекран виходить лише десяток. Але саме в них - найбільше шансів пробитися на перші щаблі хіт-парадів.

- Ухвалюване нами рішення дуже важливе для виконавців, оскільки наші глядачі - основні споживачі аудіопродукції, - зауважує Крайссл. Попри те, що чотири з п'яти пайщиків VIVA - платівкові гіганти (Sony, EMI, PolyGram і Warner), співробітники телеканалу не дозволяють їм на себе тиснути. У плани на нинішній рік входить відкриття гастрономічної мережі "VIVA-Cafe", за образом і подобою "Hardеock-Cafe", а вже до літа канал має намір почати випуск власного журналу.

- Ми залишаємося об'єктивними і непідкупними, - стверджує Буш, - ну, так, фірми іноді запрошують нас до себе в гості. Але грошей нам ніхто ніколи не пропонував. Та я б їх і не взяла. VIVA невтомно й невпинно трудиться над своїм іміджем.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати