У Львові святкуватимуть 150-річчя видатної співачки знаменитої Соломії Крушельницької

Львівська національна опера анонсує святкові заходи

Ювілей припадає на 23 вересня, і цього дня, власне, й розпочнеться святкування. А загалом всі події, присвячені Соломії Крушельницькій, триватимуть у Львівській національній опері до 2 жовтня і відбуватимуться за підтримки Міністерства культури та інформаційної політики України. Партнери – ЮНЕСКО, Державне агентство України з питань мистецтв та мистецької освіти, посольство Італійської Республіки у Києві, Інститут італійської культури в Києві, Міжнародний фестиваль Джакомо Пуччіні, Музично-меморіальний музей імені Соломії Крушельницької, Музичний ліцей її імені. 

Крушельницька і квіти

«Патронеса Львівської опери Соломія Крушельницька – українська оперна співачка та національна легенда, чий надзвичайний голос та неповторність акторського перевтілення підкорили серця мільйонів людей – від Львова до Варшави, від Одеси до Парижа, від Мілана, Неаполя до Каїра, Барселони, Лісабона та Буенос-Айреса», – нагадують у театрі.

Загальна афіша подій до 150-річчя Крушельницької

У день 150-річчя Соломії Амвросіївни відбудеться Гранд-концерт «Соломія. Brava!». Серед виконавців – запрошені співаки та співачки з усіх оперних театрів України, солісти, хор й оркестр Львівської національної опери і зірковий диригент – італієць Альберто Веронезі.

Альберто Веронезі

Принагідно: Альберто Веронезі вже у Львові.

Варто нагадати, що напередодні Дня Незалежності України Львівська національна опера вперше в історії виступала на сцені престижного Міжнародного фестивалю Джакомо Пуччіні в Італії з оперою «Богема», і ця знакова подія стала поштовхом до нової творчої співпраці – 23 вересня художній та музичний директор Фестивалю Пуччіні в Торре-дель-Лаго Альберто Веронезі диригуватиме Гранд-концертом до ювілею «найчарівнішої Баттерфляй».

Крушельницька у партії Чіо-Чіо-сан

«Переконані, цей вечір залишиться у памʼяті публіки надовго, – говорять у Львівській опері. – Адже на Фестивалі в Торре-дель-Лаго Веронезі кілька разів диригував усіма творами Джакомо Пуччіні, тож як ніхто інший уміє передати усю магію та глибину його музики».

Соломія Крушельницька, портрет

Також у театрі додають, що новинами про творчі успіхи диригента Альберто Веронезі рясніють заголовки The New York Times, Washington Post, The Independent, The Guardian, Der Spiegel, Corriere della Sera, La Repubblica, The Times. І зазначають, що у минулі роки Веронезі диригував у Віденській державній опері, в Національному театрі Бухареста, на Савонлінському оперному фестивалі, в Національній опері Будапешта, в оперному театрі Ла Монне у Брюсселі, в Німецькій опері Берліна, у Міському театрі Болоньї, «Карнегі-хол» у Нью-Йорку, «Евері-Фішер-хол» у Нью-Йорку, в театрі Петруцеллі в Барі, у Національному театрі в Афінах, у Тель-Авівській опері і не тільки.

Крім Гранд-концерт «Соломія. Brava!», у програмі ювілейних заходів виставка «Історія тріумфу», з якої можна буде дізнатися про життя і творчість співачки, також – лекція-концерт «Відома та невідома Крушельницька», а ще – знамениті опера «Мадам Баттерфляй» Джакомо Пуччіні, балет «Повернення Баттерфляй» Джакомо Пуччіні – Мирослава Скорика та драма «Саломея» Наталії Давидовської, які відбудуться на головній та камерній сценах театру. Презентують у Львівській опері й книжку Олександра Балабка «Кімоно для Баттерфляй» – у Дзеркальній залі.

А завершуватимуть цикл ювілейних подій концерти італійського гітариста-віртуоза Сімоне Онніса, який виконає в інструментальному перекладі, зокрема, відомі оперні арії, та наймолодших музикантів Львова, котрі навчаються в Музичному ліцеї імені Соломії Крушельницької.

Детальніше про заходи до 150-річчя Соломії Крушельницької можна дізнатися тут.      

Довідково:

«У перші десятиліття ХХ століття на оперних сценах світу царювали чотири особи чоловічої статі – Баттістіні, Карузо, Тітта Руффо, Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Нею була Соломія Крушельницька…». Музикознавець Рінальдо Кортопассі.

Крушельницька – виконавиця понад 60-х оперних партій: преса писала про неї як про «незабутню Аїду», «єдину у світі Джоконду», «неповторну Гальку», «ідеальну Брунгільду», «неперевершену Саломею», «виняткову Валькірію».

Закарбувала своє ім’я, ставши «найпрекраснішою та найчарівнішою Баттерфляй», як ніжно і з вдячністю називав її Джакомо Пуччіні. Після того як нова опера «Мадам Баттерфляй» композитора і улюбленця публіки зазнала провалу, Крушельницька погодилася виконати її нову редакцію і своїм голосом та грою увіковічнила цей твір серед найкращих опер світу.

Довела, що бути українкою – це круто, щоразу гордо акцентуючи на своїй національності.

Фото «Дню» надали у Львівській опері