Пісня дерева

На території Софії Київської відкрилася унікальна виставка, що поєднує роботи Йоганна-Георгія Пінзеля, Франциска Олендзького й Олександра Животкова

У рамках четвертого фестивалю високого мистецтва Bouquet Kyiv Stage в київській галереї «Хлібня» у просторі Софії Київської відкрилася виставка «Катарсис», яка об’єднує барокові скульптури Йоганна-Георгія Пінзеля, його учня Франциска Олендзького і дерев’яні барельєфи сучасного художника Олександра ЖИВОТКОВА останніх років, зокрема з проєкту «Київ 2014», присвяченого подіям на Майдані.

Спочатку планували поєднати в одному просторі роботи Пінзеля й Животкова. Проте в процесі підготовки до експозиції вирішили відкрити глядачам нове ім’я — Франциска Олендзького, якого вважають учнем Пінзеля. Його статуї широкий глядач побачить вперше. У «Хлібні» представлені скульптури з музею Пінзеля у Львові — «Свята Анна» і «Голова ангела». Різцю Франциска Олендзького належать алегорична фігура з дитиною та дві  фігури янголів.

Тетяна ВОЛОШИНА, мистецтвознавиця, арт-директорка Stedley Art Foundation і кураторка виставки «Катарсис», зауважила:

«У цьому виставковому проєкті представлено скульптури майстрів пізньобарокового мистецтва другої половини XVIII сторіччя Йоганна-Георгія Пінзеля, його учня Франциска Олендзького та роботи сучасного українського художника Олександра Животкова. Роботи цих авторів розмежовані століттями, але їх поєднує вибір медіуму — це експресивна різьба по дереву, а також глибока змістовна емоційність.

Нас запросили в запасники Львівської національної галереї, і коли ми приїхали туди і побачили роботи Франциска Олендзького, то зрозуміли, що вони ідеально підходять для нашої виставки.  Олендзький — чудовий пізньобароковий майстер. Його роботи — це монументальні фігури янголів та алегоричних постатей, які колись були частинами вівтарної зони у костелах. Це така супермонументальна експресивна пластика. Стримані, вишукані роботи, які вражають.

А ще буде велика інсталяція «Древо Життя» Животкова, його роботи з серії «Врата» і з серії, присвяченій текстам з «Книги Екклезіаста». Буде «Оранта», яку митець створив на самому початку локдауну. І нам здається, це дуже цікаве трактування. Це певний омаж до простору Софії Київської і діалог між її Орантою і Орантою Животкова. Ми наблизимо їх одна до одної.

Для тих, хто мандрував і бачив італійське барокове мистецтво, буде цікаво подивитися на риси, властиві для нашої школи бароко, для скульптур Пінзеля і  Олендзького — трактування форми, пластики, ці риси обличь. А мистецтво Животкова — нефігуративне. Це дуже цікаве поєднання мистецтва XVIII сторіччя й сучасності».

Виставка «Катарсис»  триматиме до 5 лютого 2021.

ДОВІДКА «Дня»

Олександр Олегович Животков (нар. 31 березня 1964, Київ) — український художник, член Національної спілки художників України (з 1989), об’єднання «Живописний заповідник» (1991—1995).

Разом з батьком та братом Сергієм створив своєрідну фамільну школу, що має характерні особливості — монохромність та мінімалізм. Його авторська техніка передбачає роботу з деревом і камінням, головним чином, у монохромно-площинних композиціях різьблених панно, сповнених стрімкої динаміки штрихів та ліній, прорізів у нашаруванні фарби, до яких вплетено текст, як правило, молитов та цитат з Біблії.

Його мистецькі твори демонструвалися на 34 персональних виставках в Україні, а також знаходяться в музеях та приватних колекціях багатьох країн світу. Він брав участь у 60 групових проєктах в Україні, Росії, Польщі, Словаччині, Великій Британії, Франції, Фінляндії, Німеччині, Австрії. Полотна продаються на українських і світових аукціонах, в тому числі Sotheby’s і Phillips.

Фото надані організаторами