Людина відлиги

У Національному художньому музеї України представлена монографічна виставка «Олег Соколов: колір, музика, слово»

Це творчий проєкт Національного художнього музею України (NAMU) у партнерській співпраці з Музеєм сучасного мистецтва Одеси (кураторки Ганна Алієва та Тетяна Осадча).
   Проєкт продовжує музейну програму «Клітина», що пропонує глядачеві певну кураторську стратегію: акцент на розгляді певного явища — спадщини художника або окремої теми, без претензії на всебічне охоплення або багаторічне дослідження. Таким чином, дана виставка покликана зосередити увагу на особливостях світогляду й самобутньої практики митця. Для NAMU репрезентація доробку Соколова є також продовженням дослідження модернізму та його спадкоємців, вивчення міждисциплінарних зв’язків у мистецтві ХХ ст.
    Про Олега Соколова (1919 — 1990 рр.) можна говорити і як про художника-експериментатора, який ще з середини 1950-х спромігся не просто відходити від методу соцреалізму, а докорінно ламати його, закладаючи основи «другого одеського авангарду». Він залишив також велику кількість поетичних творів. Заслуговує на увагу і розповідь про нього як про громадянського активіста, дисидента, який наважувався вийти на одноосібний протест із власноруч намальованим плакатом «Не дамо знести кірху!» на захист старовинної лютеранської церкви, яку хотіли перетворити на гуртожиток через занедбаний стан.

— Для нас він не просто художник, він — колега, який більш ніж 35 років пропрацював у Одеському музеї західного і східного мистецтва», — відмітила на відкритті генеральна директорка NAMU Юлія ЛИТВИНЕЦЬ. У Одесі за Соколовим закріпилося прізвисько «людина відлиги», що в собі втілила ідеали шістдесятництва.


«КУЛЬТ ДВОЛИКОСТІ»

Людина ренесансного типу мислення, якій було цікаво працювати не в окремому виді мистецтва, але виходити на інші, більш якісні пласти розуміння того, чим воно є і яким може бути. Соколов активно розробляв теорію світло— та звукопередачі, його цікавив синтез авдіального та візуального. Його спроба відтворити музичний лад через зображення втілилась у серії абстракцій за мотивами музичних творів. Вони «нагадують схеми, покликані перевірити гармонію раціональністю».


«ВИ ЗАХОДИТЕ В ПІД'ЇЗД». КОЛЕКЦІЯ ВОЛОДИМИРА ТА ТЕТЯНИ ОСАДЧИХ

Творчий спадок Олега Соколова налічує кілька тисяч робіт: рисунки, колажі, монотипії, каліграфія, арт-буки (вирізки з газет з влучними авторськими коментарями, літературними творами і малюнками), карикатури, ілюстрації, афіші. Крім творів художника, в експозиції представлені також архівні матеріали, які доповнюють розповідь про цю видатну особистість. Мистецтво Олега Соколова є дуже камерним, він майже ніколи не працював у великому форматі. Тим не менш, візуальна сміливість, робота з нетрадиційними матеріалами, використання прийомів колажу й асамбляжу перетворюють кожен його твір на цілий мікрокосм.


«ЛЮБИТЕЛЬ АБСТРАКЦІЇ», 1951 Р., КОЛЕКЦІЯ МСМО

Кураторка Тетяна ОСАДЧА вбачає особливість даної виставки в тому, що на ній представлені роботи як із музейних, так і з приватних колекцій: «Олег Аркадійович упродовж свого життя охоче ділився своєю творчістю з людьми, яким це було цікаво. І при всій його відчуженості від офіційного мистецтва його роботи дійсно часто зустрічаються в одеських будинках. Його можна назвати «своїм художником»». 


«ІСПАНСЬКИЙ ТАНОК». КОЛЕКЦІЯ ВОЛОДИМИРА ТА ТЕТЯНИ ОСАДЧИХ

Наразі через епідемічну ситуацію виставка відбувається онлайн, тому музей підготував насичену паралельну програму: онлайн-екскурсії та спеціальні інтерактивні лекції, розлогі публікації на сторінках у соціальних мережах.

Монографічна виставка «Олег Соколов: колір, музика, слово» в NAMU триватиме до 30 травня.

Людина відлиги

Людина відлиги

У Національному художньому музеї України представлена монографічна виставка «Олег Соколов: колір, музика, слово»

Це творчий проєкт Національного художнього музею України (NAMU) у партнерській співпраці з Музеєм сучасного мистецтва Одеси (кураторки Ганна Алієва та Тетяна Осадча).
   Проєкт продовжує музейну програму «Клітина», що пропонує глядачеві певну кураторську стратегію: акцент на розгляді певного явища — спадщини художника або окремої теми, без претензії на всебічне охоплення або багаторічне дослідження. Таким чином, дана виставка покликана зосередити увагу на особливостях світогляду й самобутньої практики митця. Для NAMU репрезентація доробку Соколова є також продовженням дослідження модернізму та його спадкоємців, вивчення міждисциплінарних зв’язків у мистецтві ХХ ст.
    Про Олега Соколова (1919 — 1990 рр.) можна говорити і як про художника-експериментатора, який ще з середини 1950-х спромігся не просто відходити від методу соцреалізму, а докорінно ламати його, закладаючи основи «другого одеського авангарду». Він залишив також велику кількість поетичних творів. Заслуговує на увагу і розповідь про нього як про громадянського активіста, дисидента, який наважувався вийти на одноосібний протест із власноруч намальованим плакатом «Не дамо знести кірху!» на захист старовинної лютеранської церкви, яку хотіли перетворити на гуртожиток через занедбаний стан.

— Для нас він не просто художник, він — колега, який більш ніж 35 років пропрацював у Одеському музеї західного і східного мистецтва», — відмітила на відкритті генеральна директорка NAMU Юлія ЛИТВИНЕЦЬ. У Одесі за Соколовим закріпилося прізвисько «людина відлиги», що в собі втілила ідеали шістдесятництва.


«КУЛЬТ ДВОЛИКОСТІ»

Людина ренесансного типу мислення, якій було цікаво працювати не в окремому виді мистецтва, але виходити на інші, більш якісні пласти розуміння того, чим воно є і яким може бути. Соколов активно розробляв теорію світло— та звукопередачі, його цікавив синтез авдіального та візуального. Його спроба відтворити музичний лад через зображення втілилась у серії абстракцій за мотивами музичних творів. Вони «нагадують схеми, покликані перевірити гармонію раціональністю».


«ВИ ЗАХОДИТЕ В ПІД'ЇЗД». КОЛЕКЦІЯ ВОЛОДИМИРА ТА ТЕТЯНИ ОСАДЧИХ

Творчий спадок Олега Соколова налічує кілька тисяч робіт: рисунки, колажі, монотипії, каліграфія, арт-буки (вирізки з газет з влучними авторськими коментарями, літературними творами і малюнками), карикатури, ілюстрації, афіші. Крім творів художника, в експозиції представлені також архівні матеріали, які доповнюють розповідь про цю видатну особистість. Мистецтво Олега Соколова є дуже камерним, він майже ніколи не працював у великому форматі. Тим не менш, візуальна сміливість, робота з нетрадиційними матеріалами, використання прийомів колажу й асамбляжу перетворюють кожен його твір на цілий мікрокосм.


«ЛЮБИТЕЛЬ АБСТРАКЦІЇ», 1951 Р., КОЛЕКЦІЯ МСМО

Кураторка Тетяна ОСАДЧА вбачає особливість даної виставки в тому, що на ній представлені роботи як із музейних, так і з приватних колекцій: «Олег Аркадійович упродовж свого життя охоче ділився своєю творчістю з людьми, яким це було цікаво. І при всій його відчуженості від офіційного мистецтва його роботи дійсно часто зустрічаються в одеських будинках. Його можна назвати «своїм художником»». 


«ІСПАНСЬКИЙ ТАНОК». КОЛЕКЦІЯ ВОЛОДИМИРА ТА ТЕТЯНИ ОСАДЧИХ

Наразі через епідемічну ситуацію виставка відбувається онлайн, тому музей підготував насичену паралельну програму: онлайн-екскурсії та спеціальні інтерактивні лекції, розлогі публікації на сторінках у соціальних мережах.

Монографічна виставка «Олег Соколов: колір, музика, слово» в NAMU триватиме до 30 травня.