За перетворення «культурного коду нації» у сегмент масової різдвяної аудіо-культури

«КОЛЯДА-ТРИБ'ЮТ» - віднайдення, збереження, популяризацію українських колядок і щедрівок родом з Донбасу

Команда «Коляда-Триб'ют» (художній керівник, композитор Євген Петриченко, музичний керівник Богдан Пліш та координаторка Ольга Кононенко) дуже промовисто і без зайвих афектацій продемонструвала нам, що Донбас – це невід’ємна частина українського культурного простору. Яким чином? Дуже просто: завдяки колядкам та щедрівкам, що безпомильно вказують на походження культурного ДНК.

Так, в основі проєкту - 14 обробок маловідомих колядок та щедрівок з Донбасу, що їх з 1990 до 2008 року зібрала фольклористка Олена Тюрикова. Завдяки сучасному аранжуванню стародавні пісні східної України стали частиною сегменту масової різдвяної аудіо-культури і зблизили пісенну спадщину із сучасним виконавцем та слухачем.

14 аудіо-пар записані у форматі диптих-альбому, кожна з яких складається з оригінального «мінусу» у виконанні симфонічного оркестру та «плюсу» - із взірцевими інтерпретаціями відомих артистів-вокалістів: Іванни Пліш (сопрано), Романа Меліша (контратенор), Оксани Нікітюк, ILLARIA, Katya Chilly, ManSound, Анжеліки Рудницької, Марини Одольської, Тоні Матвієнко, Арсена Мирзояна, GG ГуляйГород / GulayGorod, OT VINTA.

Їх можна буде почути щодня, з 25 грудня по 7 січня на хвилях Радіо Культура під час унікального чотирнадцятиденного «Коляда-марафону», що реалізується за підтримки Українського Культурного Фонду в партнерстві з Національним будинком органної та камерної музики України.

Тим часом, будь хто: дорослий, дитинка, яка співає у хорі в школі чи в музичній школі, сім'я професійний чи аматорський колектив, спільнота друзів, колег, однодумців еt cetera, - може зайти  на https://www.facebook.com/koliadatribute чи https://soundcloud.com/yevhen-petrychenko/tracks і безкоштовно скачати ноти, «мінусовку», «плюсовку» і  вивчити колядку чи щедрівку, щоби поділитися її теплом з оточуючими, вразити її новизною під час різдвяних свят.

Створення та реалізація такого проєкту дуже на часі, адже з кожним роком суспільний запит на україномовний різдвяний контент (не «Щедриком» єдиним) зростає: керівники дитячих вокальних колективів намагаються відшукати якісні фонограми для нових концертних програм, професійні артисти шукають новий ексклюзивний репертуар, суспільний радіомовник намагається знайти новий контент, менеджери симфонічних оркестрів шукають партитури для формування та їх виконання «наживо» у зимовий період.