«НУШ має продовжуватися»

Для просування пілотного проєкту в середній школі бракує підручників, стратегії та грошей

«МОН зробив усе, щоб дискредитувати НУШ. Кажу так, бо на сьогодні ні у вчителів, ні у батьків немає не те що підручників, але об’єктивної інформації про подальші кроки в експерименті», — написала у «Фейсбуці» Маріанна Онуфрик, мама учениці 5-го класу столичної школи. Донька завершила навчання у початкових класах за програмами Нової української школи, а далі, виявилося, середня ланка не зовсім готова до продовження експерименту.

Поки що у школі вирішили вчитися за підручниками старої програми. Між тим, про слабкі темпи підготовки НУШ у середній школі експерти зазначали ще навесні. Міністерство освіти та науки досить довго розглядало питання про продовження експерименту. Так само розтягнулося у часі затвердження нового державного стандарту для 5 — 9 класів.

Директорка столичної школи №5 Світлана Олексіюк коментувала у соцмережах, що реформа НУШ у середній школі справді гальмується, бо не було субвенції на пілот у 5-х класах, якщо вона є, то незрозуміло, хто і на що її витрачає. Школи зараз отримують прайси від видавництв для закупівлі підручників за програмами НУШ, але хто має їх купувати і за які кошти? «Де стимулюючі доплати вчителям? Де гроші на техніку, щоб роздруковувати матеріали? Діти вийшли з початкової школи, коштів на обладнання нових класів не виділяли. І не було цього року також фінансування обладнання 1-х класів», — уточнювала пані Світлана.

До речі, про проблеми із впровадженням НУШ рік тому зазначала в ефірі одного з телеканалів екс-радниця міністра освіти та науки Іванна Коберник. Тоді вона наголошувала, що після призначення міністром Сергія Шкарлета із сайта МОН майже зникли новини про продовження пілоту. Після того НУШ повернулася в інфопростір міністерства, але проблеми не вирішені. «Пройшов рік, за цей час закінчили 4-й клас учні пілотних класів НУШ — це 7 349 дітей, або 261 клас у 143 школах по всій Україні, — коментує Іванна Коберник у «Фейсбуці». — Щоб реформа по-справжньому, а не на папері, продовжувалася, має бути продовжено її повноцінне пілотування: пілотні школи мають отримати матеріали, мають бути підготовлені навчальні курси підвищення кваліфікації для вчителів-предметників, а це набагато більше людей, ніж вчителів початкової школи. Це в тому числі додаткові вкладення. Пілотування стандарту — це можливість підготуватися до запровадження реформи на всю Україну, а всі українські діти перейдуть у 5-й клас НУШ вже наступного року. Це дуже мало часу для великих змін у такій великій системі, як освітня».