Нові замовлення для «Південмашу»?

Українськими ракетними двигунами зацікавилися в Німеччині

Німецька компанія Rocket Factory Augsburg (RFA) із Аугсбурга розглядає варіант використання українських двигунів виробництва заводу «Південмаш» з метою створення і запуску першої ракети-носія. Торік ця компанія повідомляла, що її ракета RFA One буде спроможною виводити 1,2 тонни корисного навантаження на Полярну орбіту. Таке збільшення потужності ракети С-200 кг в більш ранній версії привернуло увагу фахівців, тому що стартова ціна запуску залишилася колишньою — близько 3 мільйонів євро. Повідомляється, що RFA нібито вирішила не розробляти власний двигун, а закуповувати його в заводу «Південмаш» — українського державного авіакосмічного виробника. Компанія навела як одну з причин свого рішення те, що комерційні конкуренти зі сполучених Штатів «набагато просунулися» в розробці своїх легких ракет-носіїв. Допомогти зробити ривок в освоєнні космосу допомогли б українські ракетні двигуни. Ймовірно, йдеться про постачання елементів таких двигунів, як РД-809К або РД-870.

У жовтні 2020 року повідомлялося, що Федерація промисловості Німеччини хоче побудувати в Північному морі космодром для запуску невеликих космічних апаратів з метою гарантування національної безпеки. Німецька компанія не перша вивчає можливості використання українських ракетних двигунів. Розмістити замовлення на «Південмаші», як раніше повідомлялося, має намір і приватна американська компанія Firefly, яку викупив український підприємець Макс Поляков. Маючи завод у Техасі та завод, що будується, у Маймі, а також використовуючи українські потужності, компанія в перспективі планує збирати щороку 24 ракети «Альфа».

Водночас реальний досвід використання українського ракетного двигуна вже має Європейське космічне агентство. Так, європейська компанія Arianespace вже давно використовує український маршові двигун РД-843 для запусків ракети-носія Vega. Цей двигун розробило КБ «Південне» і виготовляється на ВО «Південмаш». Загалом з 13 лютого 2012 року було проведено 17 запусків із французького космодрому Куру у Гвіані. З них 15 вдалих стартів. Щоправда, під час останнього 17 листопада 2020 року сталась аварія під час роботи 4-го ступеня. Однак, як засвідчило розслідування, провини українських ракетників у цьому немає. На етапі складання ракети-носія неправильно підімкнули кабель керування векторами тяги. Нещодавно компанія Arianespace підписала угоду про виробництво партії з десяти нових ракет Vega C, запуск яких розпочнеться з 2023 року. Отже, можна сподіватися, що й українських ракетобудівників на певний час буде забезпечено європейськими замовленнями.

Нові замовлення для «Південмашу»?

Нові замовлення для «Південмашу»?

Українськими ракетними двигунами зацікавилися в Німеччині

Німецька компанія Rocket Factory Augsburg (RFA) із Аугсбурга розглядає варіант використання українських двигунів виробництва заводу «Південмаш» з метою створення і запуску першої ракети-носія. Торік ця компанія повідомляла, що її ракета RFA One буде спроможною виводити 1,2 тонни корисного навантаження на Полярну орбіту. Таке збільшення потужності ракети С-200 кг в більш ранній версії привернуло увагу фахівців, тому що стартова ціна запуску залишилася колишньою — близько 3 мільйонів євро. Повідомляється, що RFA нібито вирішила не розробляти власний двигун, а закуповувати його в заводу «Південмаш» — українського державного авіакосмічного виробника. Компанія навела як одну з причин свого рішення те, що комерційні конкуренти зі сполучених Штатів «набагато просунулися» в розробці своїх легких ракет-носіїв. Допомогти зробити ривок в освоєнні космосу допомогли б українські ракетні двигуни. Ймовірно, йдеться про постачання елементів таких двигунів, як РД-809К або РД-870.

У жовтні 2020 року повідомлялося, що Федерація промисловості Німеччини хоче побудувати в Північному морі космодром для запуску невеликих космічних апаратів з метою гарантування національної безпеки. Німецька компанія не перша вивчає можливості використання українських ракетних двигунів. Розмістити замовлення на «Південмаші», як раніше повідомлялося, має намір і приватна американська компанія Firefly, яку викупив український підприємець Макс Поляков. Маючи завод у Техасі та завод, що будується, у Маймі, а також використовуючи українські потужності, компанія в перспективі планує збирати щороку 24 ракети «Альфа».

Водночас реальний досвід використання українського ракетного двигуна вже має Європейське космічне агентство. Так, європейська компанія Arianespace вже давно використовує український маршові двигун РД-843 для запусків ракети-носія Vega. Цей двигун розробило КБ «Південне» і виготовляється на ВО «Південмаш». Загалом з 13 лютого 2012 року було проведено 17 запусків із французького космодрому Куру у Гвіані. З них 15 вдалих стартів. Щоправда, під час останнього 17 листопада 2020 року сталась аварія під час роботи 4-го ступеня. Однак, як засвідчило розслідування, провини українських ракетників у цьому немає. На етапі складання ракети-носія неправильно підімкнули кабель керування векторами тяги. Нещодавно компанія Arianespace підписала угоду про виробництво партії з десяти нових ракет Vega C, запуск яких розпочнеться з 2023 року. Отже, можна сподіватися, що й українських ракетобудівників на певний час буде забезпечено європейськими замовленнями.