МЕНЮ

Два завдання: швидко і безпечно

Оксана МИКОЛЮК, «День»
15 листопада, 2019 - 10:42
Уряд хоче зменшити смертність на дорогах на 30%

Нещодавно Верховна Рада ухвалила кілька законопроєктів, які мають на меті покращити ситуацію в Україні з безпекою руху, знизити аварійність та смертність. Так, зокрема, з 2020 року в Україні під час проєктування доріг будуть враховувати такі аспекти, як можливість контролю за рухом транспорту та моніторинг небезпечних ділянок. Також планується запровадити в Україні інститут дорожніх аудиторів. Проблема для України, на жаль, не втрачає актуальності: згідно з офіційними даними за роки незалежності в нас у ДТП постраждало понад 1 мільйон осіб, 160 тисяч загинули.

«І в цьому, і в парламенті минулого скликання порушувалося питання безпеки дорожнього руху. Мета — пришвидшити роботу щодо покращення безпечності доріг. Ухвалені закони призначені для того, щоб ми бачили, який транспорт пересувається дорогами, щоб впроваджували засоби контролю, аудиту безпеки. Ми говоримо, що відтепер всі дороги на стадії планування мають включати аудит безпеки», — відзначає голова підкомітету з питань безпеки дорожнього руху та безпеки на транспорті Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури Оксана САВЧУК.

Експерти кажуть, що ключові чинники, які підвищать безпеку на дорогах, — це відповідне законодавство, обізнаність і відповідальність водіїв, якісні дороги, Так, за даними фахівців, швидкість пробігу на один кілометр в Україні — в 7 разів більша, ніж у Євросоюзі. За словами заступниці міністра інфраструктури України Наталі ФОРСЮК, у плані дій уряду щодо дорожнього господарства закріплено дві цілі: зменшення часу водіїв у дорозі на 10% та скорочення смертності на дорогах України на 30% до 2025 року.

«Що більше доріг, то більше небезпек, але ми можемо змінити ситуацію. Дослідження показують, що при збільшенні швидкості на 1% кількість ДТП зростає на 2%. Це — в загальному, хоча в містах цифра більша. Закон, який нещодавно ухвалено, дозволяє на початку проєктування закласти безпечні рішення. Також нам слід ще працювати над безпекою пасажирських і вантажних перевезень, над іншими завданнями», — зазначила вона.

Українські дороги поступово стають частиною європейських, допомагають підвищити їх якість іноземні інвестиції, зокрема Європейського інвестиційного банку. За даними міжнародних експертів, рівень травматизму і смертності на дорогах Європи — удвічі нижчі, ніж в Україні. Але й там ставлять амбітні цілі знизити їх до найменшого рівня — навіть нульового.

«У європейській транспортній політиці є амбітна ціль рухатися до нульової смертності. Зокрема, між 20 до 30 роками ХХІ століття ми хотіли б зменшити смертність у ЄС ще на 30%: за статистикою, 2018 року на дорогах Євросоюзу було нараховано 25 тисяч смертей (у 28 країнах разом узятих). Це — нижче, ніж було 2010 року, на 21%, але все одно — дуже багато, — зазначає керівник оперативного відділу «Економічна співпраця, енергетика, інфраструктура та навколишнє середовище» Представництва ЄС в Україні Йоханес БАУР.

Також, за даними фахівців, 80% відповідальності за ДТП несуть самі водії, решта — інфраструктура. Тому дуже багато уваги, наголошують вони, слід приділяти відповідальності водіїв.

ДОВІДКА «Дня»

Міністр інфраструктури України Владислав Криклій заявив, що 2020 року планують провести капітальний ремонт або реконструкцію 4000 км доріг. На дорожню інфраструктуру уряд виділить 73 млрд грн, що майже на 40% більше, ніж у попередні роки. Будівництво планують розпочати з 1 березня. За словами міністра, Україна домовилася з Європейським банком реконструкції та розвитку про фінансування відновлення регіональних доріг у розмірі 300 млн євро, а Європейський інвестиційний банк виділить 450 млн євро для ремонту траси «Одеса — Київ» і будівництва обходу Львова.

Планується також збільшити кількість комплексів для зважування фур, щоб захистити дороги від руйнування. Криклій зазначив, що для зниження кількості аварій на дорогах на 30% 2020 року виділять 3,2 млрд грн. На ці кошти планують створити і встановити, зокрема, приблизно 1600 пішохідних переходів та освітлення на 1500 переходах; 270 розв’язок кільцевого типу; засоби примусового зниження швидкості руху на 42 об’єктах.