Корона «Дня» – за жіноче «обличчя» технологій
Ініціатива «Дівчата-STEM» розвінчує міфи про поділ професійІніціатива «Дівчата-STEM» займається залученням школярок та студенток до технічних і природничих напрямів. Сама абревіатура STEM означає сукупність спеціальностей, які прийнято вважати «чоловічими». Серед них: наука, техніка, інженерія та математика. Засновниця ініціативи «Дівчата-STEM» та керівниця Центру розвитку корпоративної та соціальної відповідальності Марина САПРИКІНА переконує: оскільки світ динамічно розвивається, багатьох звичних для нас спеціальностей у майбутньому може не бути. Але професії майбутнього так чи так точно будуть пов’язані зі STEM. Тому, коли дівчата обирають ці напрями, в них буде престижна робота та гідна заробітна плата.
«Дівчата-STEM» регулярно проводять заходи, які допомагають донести до молодих дівчат, що STEM — це модно та цікаво. До прикладу, День дівчат у технологіях (див. детальніше «День» №№ 142-143 від 9 серпня 2019 року): «Цей проєкт покликаний показати дівчатам іншу професію, — розповідає Марина Саприкіна. — 1300 дівчат з різних регіонів побували на понад 50-ти підприємствах. Для деяких з них це стало переломним моментом. Згодом переможниці цього проєкту з різних міст та навіть маленьких селищ приїхали до Верховної Ради, щоб зустрітися з депутатками. Багатьох це дуже надихнуло. Такий день ми хотіли б зробити щорічним, адже він розбиває стереотипи, спонукає дівчат дивитися на професію ширше: йти в ІТ-компанії, на заводи».
Учасники ініціативи працюють також і з вчителями, які можуть донести до школярок переваги STEM. «Ми провели три хакатони для вчителів у Одесі, Полтаві та Хмельницькому, — розповідає пані Марина. — Їх мета — розбивати гендерні стереотипи. На регіональні хакатони конкурс був — шість людей на одне місце. Протягом цих хакатонів вчителі розробили 24 різноманітні проєкти для залучення дівчат у STEM, роботи з батьками, розвіювання стереотипів, що STEM та технології — це не жіночі спеціальності. Також вони створили програми адаптації молодих вчителів, розробляли рекомендації, як переконати директорів та директорок розвивати STEM у школі».
Нині ініціатива «Дівчата-STEM» має 49 філіалів у різних містах України. Серед них також провели конкурс та обрали найактивніший осередок.
«Ним став філіал у Южноукраїнській школі, — розповідає Марина Саприкіна. — Його учасниці проводять різноманітні фестивалі, години коду, залучають дівчат до технологій, беруть участь у STEM-днях. Тому спільно з Фондом ООН у галузі народонаселення ми привезли інші філіали до Южноукраїнська. Завдяки цьому учасниці з різних міст змогли познайомитися та обговорити власні проєкти. Крім того, це була дуже хороша підтримка для філіалів. Зазвичай вони їдуть вчитися до Києва, а тут раптом приїхали до них. Це дуже мотивує».
На наступний рік у ініціативи «Дівчата-STEM» також грандіозні плани. Збираються надалі проводити хакатони для вчителів, а Дні дівчат у технологіях — зробити регулярними. Також Марина Саприкіна сподівається, що філіали «Дівчат-STEM» з’являться мінімум у сотні міст.