МЕНЮ

«Тріумфи і свята»

Під такою назвою в Музеї Ханенків представлена виставка традиційних китайських мистецтв

Вернісаж присвячений темі перемог легендарних героїв і традиціям народних святкувань. Над підготовкою проекту працювала провідна наукова співробітниця відділу мистецтва країн Сходу, відома китаїстка Марта ЛОГВИН. «На виставці і свята, і героїв представлено в різних «тональностях»: в елітарному живописі й у наївній народній гравюрі. Адже кожен китаєць — від імператора до незаможного селянина — знав і шанував своїх стародавніх героїв», — каже кураторка проекту.

Доброю традицією Музею Ханенків є послідовна робота з власними фондами, тож і виставка «Тріумфи і свята» дає можливість побачити ті експонати, які зазвичай відвідувачам недоступні. Ця виставка продовжує серію тематичних серій. Так, навесні минулого року експозиція «Палац у горах» демонструвала унікальні взірці китайського архітектурного пейзажу XVIII—XX століть, а до зимових свят 2015 року Марта Логвин підготувала проект «Ширяють дракони, танцюють фенікси», який став своєрідним святковим привітанням.

Нині виставка побудована жваво та органічно. Традиційний китайський живопис на сувоях відображає видатні історичні події піднесено, водночас з високим мистецтвом перегукуються яскраві й наївні народні гравюри няньхуа. Святкових барв додають виставці твори декоративно-ужиткового мистецтва, які ширше розкривають теми героїзму та святкування в китайському мистецтві. Тема героїв і народної любові до них українцям близька, адже в часи війни слово «герой» звучить по-особливому гостро.

Є один цікавий момент: за китайською традицією мистецтво потрібно споглядати вдумливо. Коштовні сувої зберігають у згорнутому вигляді й дістають з нагоди особливого спілкування з ними. Картина, яка постійно висить на стіні, може з часом стати такою ж звичною, як візерунок на шпалерах. Але якщо сприймати кожну зустріч з мистецтвом як довгоочікуване побачення з коханою людиною, почуття щоразу будуть нові й гострі. Виставка триватиме до 27 жовтня, немовби як нагадування про китайську традицію якості, а не кількості стосовно споглядання прекрасного.

Надія ПАВЛІЧЕНКО, кандидат культурології. Фото Миколи ТИМЧЕНКА, «День»