МЕНЮ

Маршрути карантину

Поки що від епідемії є для мене одна корисна річ – багато ходжу пішки. Цього місяця в середньому проходжу майже чотирнадцять кілометрів на день. На це є дві причини. Перша - мало людей на вулицях, тому шукати нові сюжети з кожним днем все складніше. Друга причина - робота міського транспорту.

Незважаючи на не надто велику кількість пасажирів та майже повну відсутність заторів, для того, щоб виїхати з мого району, кожен раз треба пройти невеликий квест. Є два основні нюанси. Перший - це те, що більше ніж якась абстрактна кількість людей, яку на око визначає кондуктор, в салоні їхати не може. Це може бути десять, п’ятнадцять чи двадцять пасажирів. Всі мають сидіти, але буває, що люди їдуть стоячи. Другий - це розклад руху. Якщо їхати зранку, то інтервали досить невеликі, а от вдень, особливо у вихідний, не все так добре. Є купа маршрутів, що ходять раз на годину. І шансів на те, що тобі не вистачить місця і доведеться чекати ще годину, досить багато. Тому перше, що роблю перед виходом з дому, дивлюсь розклад руху транспорту на сайті Київпастрансу. Хоч сайт і новий, але розклад руху вказаний лише по основним зупинкам, яких на кожному маршруті всього п’ять. Це трохи незручно, але дозволяє приблизно уявити час прибуття автобусу на мою зупинку. Далі відкриваю в додатку easy way свою зупинку (у Київпастрансу немає свого додатку), оцінюю ймовірність потрапити в тролейбус чи автобус. Тут найбільше шансів, якщо один за одним їдуть декілька одиниць одного маршруту. Але і це не гарантує поїздки. Наприклад, сьогодні пропустив 5 тролейбусів, жоден не зупинився на зупинці. А в минулу суботу помахав рукою трамваю, який гордо проїхав повз зупинку. Наступний мав бути рівно за годину. І якщо мені в цілому це не так критично, все-таки можу йти пішки, то, наприклад, медики зі швидкої після доби чергування зранку чекають на свій автобус по півтори-дві години.

Сьогодні відкрив для себе новий спосіб пересування містом - Uber Shuttle. Дуже зручно. Замовляєш через додаток місце в автобусі, показуєш перепустку та сідаєш у зручний новий мікроавтобус, ще й з ременями безпеки. Пасажирів мало. Вже коли доїхав до своєї зупинки, з подивом дізнався, що проїзд під час епідемії безкоштовний. Дуже різкий контраст з роботою комунального транспорту.

Але попри всі негаразди, вуличне життя продовжується. Літні люди стоять в чергах на пошту та в банк за пенсією геть не дотримуючись дистанції. А от продавці контрабандних цигарок біля ринку "Юність" більш відповідальні - тримаються подалі один від одного. Взагалі, чим далі від центру міста, тим більше свободи. Особливо поблизу базарів та невеликих магазинів, які намагаються якось працювати. Видно, що людям важко, гроші закінчуються, і скоро на карантинні обмеження ніхто не звертатиме уваги. Тим паче, коли за вікном +20 і все квітне.

Микола ТИМЧЕНКО, ''День''