Еволюція та трансформація

В Мистецькому арсеналі триває проєкт «Відбиток», на який запрошують усіх охочих дізналися про генеалогію української графіки останньої сотні років

Біля 500 графічних творів 128-ми авторів, починаючи з початку 20 століття і до сьогодення, — саме так вражають відвідувачів організатори масштабної виставки «Відбиток. Українська друкована графіка ХХ—ХХІ століть». Кожен охочий має нагоду особисто познайомитися з мистецтвом «лінії та плями» в Мистецькому арсеналі до 16 серпня.

НАЙПОМІТНІША РОБОТА – НА СТІНІ МИТЦЯ ВОЛОДИМИРА WAONE МАНЖОСА ІЗ ЦИКЛУ «INTERESNI KAZKI», МУРАЛИ ЯКОГО МОЖНА ПОБАЧИТИ НА ВУЛИЦЯХ КИЄВА

 

«Виставка «Відбиток. Українська друкована графіка ХХ—ХХІ століть» є фактично проєктом-блокбастером, адже аналогів подібної виставки, яка б присвячувалася гравюрі, в Україні ще не було, — повідомляє співкураторка виставки Ірина БОРОВЕЦЬ. — Сьогодні друкована графіка в Україні досить бурхливо розвивається. Ми маємо цілі генерації сучасних митців, які працюють у цьому медіумі й досягають приголомшливих результатів. Але для того, щоб зрозуміти сучасні процеси, потрібно поглянути на історію української гравюри принаймні за останні сто років, відколи вона остаточно вийшла з тіні книги або журналу й стала самодостатньою в усіх сенсах. Проєкт «Відбиток» і має на меті показати існування безперервної лінії трансформації української гравюри через традиції та новаторство, виявити взаємозв’язки та перетинання певних мистецьких процесів різних періодів».

Як повідомляють організатори, графіка давно не є суто «академічним» медіумом, а зараз друкована графіка може як залишатися «мономистецтвом», так і переплітатися, інтегруватися в інші медіа, щоразу демонструючи свої необмежені можливості.

ГЕОРГІЙ ЯКУТОВИЧ – ОДИН З ПРОВІДНИХ УКРАЇНСЬКИХ МИТЦІВ ХХ СТОЛІТТЯ, ПРАЦЮВАВ ПЕРЕВАЖНО НАД КНИЖКОВОЮ ГРАФІКОЮ. ВІН ІШОВ ДО ОПАНУВАННЯ ФОЛЬКЛОРНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ МИСТЕЦТВА СТРІМКІШЕ ЗА ВСІХ ІНШИХ СВОЇХ КОЛЕГ

 

«З точки зору процесу, технік й технологій виконання, графіка — найконсервативніший вид візуального мистецтва. Але, як на мене, сьогодні процес створення графічного твору є самим по собі мистецтвом у час сучасних можливостей і технологій створення та розповсюдження зображення, — зазначає співкураторка експозиції Катерина ПІДГАЙНА. — Крім того, все більше художників роблять унікальні, не тиражовані, графічні твори, у такий спосіб виводячи графіку з-під маркування «бюджетне мистецтво» та сприяючи новому витку у розвитку друкованої графіки. Саме еволюція та трансформація графіки підштовхнула нас на реалізацію цього проекту».

Відвідувачі можуть побачити роботи, які представляють осередки друкованої графіки в Україні — Київ, Харків, Львів, Одесу, а також феномени українського естампу останніх ста років, адже керівники проєкту вирішили не робити акцент на певних напрямках, стилях чи «школах».

В ЕКСПОЗИЦІЇ ТАКОЖ ПРЕДСТАВЛЕНИЙ ПРОЄКТ ХУДОЖНИКА-ГРАФІКА ТАРАСА КОВАЧА «ШУМ»

 

«Тематично експозиція виставки поділятиметься на три блоки. Ми намагалися відійти від хронологічного трактування історії розвитку української друкованої графіки, тому роботи старших сучасних художників, а також зовсім молодих, будуть інтегровані в кожний з блоків, демонструючи єдине змістовне поле для попередніх та сьогоднішнього поколінь», — додає співкураторка експозиції Катерина ПІДГАЙНА.

Варто зауважити, що для охочих відвідати експозицію, організатори під час карантину опублікували відео із сучасних графічних майстерень про різні техніки, а також дороговказ для майбутніх відвідувачів.

Підготувала Оксана ВОЙТКО, фото Миколи ТИМЧЕНКА, «День»