Арії на… балконі
Нині через зростання захворюваності на COVID-19 проводити масові заходи у приміщеннях, навіть дотримуючись всіх санітарних норм, важко, а тому митці Київської опери вирішили виступати на свіжому повітрі. Цей концерт-закриття 38-го театрального сезону надовго запам‘ятається шанувальниками високого мистецтва. Сценічним майданчиком став… балкон, який вже освоїли співаки та музиканти (нагадаємо, вперше до Дня Києва саме там провели дві програми, коли лунала світова і українська класика), а публіці такі солоспіви дуже сподобалися.
27 червня митці представили вечір музичних сюрпризів. Якщо у Середньовіччі, епохах Ренесансу та Бароко у Європі дуже популярними були серенади під балконом, то сучасні артисти не просто відновили, а креативно доповнили цей популярний музичний жанр. Свої лірично-драматичні історії про кохання артисти виконували на… балконі, а вдячні глядачі слухали, затамувавши подих, на вулиці й аплодували, не шкодуючи долонь. До речі, у концерті до компанії вокалістів (вперше за час карантину) долучилися їхні колеги з хору та балету (біля входу до театру зробили поміст, на якому вони виступали).
- Вітання з балкону театру можна назвати підсумком нашого насиченого на різні події сезону. Попри карантин, ми встигли втілили у життя яскраві концертні програми разом із зірковими гостями: легендарними співаками Ніною Матвієнко, Олександром Гурцем, скрипалем Дмитром Ткаченком. Великим щастям для мене стала можливість доторкнутися до найкращих зразків української музики, здійснити постановки однієї з улюблених опер «Сільська честь» та свіжого, яскравого балету «Лускунчик», — зазначив головний диригент Київської опери Віктор ПЛОСКІНА.
Відкрив програму концерту Олександр Харламов, виконавши куплети Мефістофеля з опери «Фауст» Гуно разом із хористами. Далі мистецьку естафету продовжила Ольга Фомічова - пролунала арія «Цариці Ночі» з опери «Чарівна флейта» Моцарта.
«Весілля Фігаро» Моцарта - українською! Нагадаємо, постановку в жанрі еротичного трилера (14+) здійснила режисерка Оксана Тараненко і вразила глядачів епатажністю... Нині вистава виконується не італійською, а в україномовному звучанні. На концерті Анна Зарецька виконала арію Сюзанни, а Анастасія Поліщук арію Керубіно з цієї опери.
Не залишили байдужими слухачів також виступи Дар’ї Миколенко, Катерини Стращенко, Сергія Макієнко, Вікторії Осадчук, Романа Лещова (пролунали арії з опер «Богема», «Тоска» і «Джанні Скіккі» Пуччіні, «Сицилійська вечерня» Верді, «Севільського цирульника» Россіні, Баркарола з «Казок Гофмана» Оффенбаха, «Сільська честь» Масканьї, хабанера і куплети Тореадора з «Кармен» Бізе, фрагмент з оперети «Летюча миша» Штрауса)…
«Родзинкою» вечора став виступ тріо басів, які виконали популярну арію «Наклеп» Дона Базіліо з опери «Севільський цирульник» Россіні.
- Наші солісти підготували яскраву програму справжніх хітів оперної музики. Частиною номерів концерту були фрагменти з репертуарних вистав Київської опери, як своєрідний подарунок постійним глядачам нашого театру, - підкреслив головний режисер театру Віталій ПАЛЬЧИКОВ.
А фінальним акордом програми став фрагмент однієї з найаншлаговіших постановок - комічної опери «Viva la mamma (Нехай живе мама!), або Театральні порядки та безлад» Доніцетті ( режисер В. Пальчиков), коли герої вистави звернулися до публіки з музичним закликом: «Збирайте родину і всі до театру!»…
- Карантинні реалії стимулювали Київську оперу до створення проєктів під гаслами «Карантин обов’язково закінчиться. Все буде добре!» та «Якщо ти не ідеш у театр – театр приходить до тебе», - нагадав керманич Київської опери Петро КАЧАНОВ (до речі, «День» повідомляв про ці акції у своїх публікаціях, зокрема - «Музика на… балконі» і «Всі до театру!»). -Нині до 20 липня триває кастинг молодих, талановитих, амбітних співаків, які виконуватимуть головні партії в опері Шарля Гуно «Ромео і Джульєтта», яка стане першою прем’єрою. Обіцяємо, що в новому сезоні буде чимало цікавих акцій і вистав. А сьогодні ми кажемо до побачення. 39-й сезон відкриємо у середині вересня.