МЕНЮ

У Львівській політехніці відкрилась виставка живопису студентів Інституту архітектури та їхніх колег із Польщі

16 травня, 2018 - 14:37

Ця виставка – результат пленерів, який проходив у мальовничому польському містечку Хелмно в Помор’її (не варто плутати із колись українським містом Хелм біля нашого кордону – авт). Хелмно – це унікальне місто польського Помор’я, де майже кожен об’єкт побудований із червоної цегли, зробленої вручну, і входить у європейський маршрут Готичного цегляного стилю. У місті добре збережена німецька готика ХІІ-ХІІ століть, а ще Хелмно називають «містом закоханих», бо в одному з храмів збергаються мощі святого Валентина…

Тут збереглася готично-ренесансна Ратуша з 1298 року і багато храмів та інших архітектурних об’єктів з середини ХІІІ століття: костел Успіння Святої Діви Марії, костел Святого Якуба Старшого і Святого Миколая, колишній бенедиктинський комплекс, костели Святого Духа, Петра і Павла, каплиця Святого Мартина, оборонні стіни ХІІІ століття, Грудзьонські міські ворота… Одним словом, це місто  – справжня перлина давньої архітектури, величезна знахідка для  майбутніх архітекторів. Саме тут відбувають практику і усі свої пленери студенти архітектурних вишів та відділень Польщі. Від 2004 року до цих пленерів приєдналися й студенти Інституту архітектури Львівської  політехніки.

На виставці, яка відкрилася в головному корпусі НУ «Львівська політехніка», представлені кращі живописні твори польських студентів ыз каталогом робіт переможців конкурсів за період 2004–2015 років, а також роботи львівських студентів. Під час її відкриття з вітальним словом до присутніх звернувся Генеральний консул Республіки Польща у Львові Рафал Вольський. Він зізнався, що робота архітектора йому близька і знайома, адже його батько був  архітектором. Пан консул наголосив, що саме академічна спільнота, студентська молодь покликані зробити якнайбільше для зміцнення дружби і співпраці двох наших народів.  А ще розповів присутнім цікаву  історію: коли у Німеччині до влади прийшов Гітлер, один видатний польський художник емігрував до Амстердама. Одного разу його запитав колега: «Як же ти будеш працювати, адже у Польщі залишилася твоя майстерня?». А той витягнув з кишені олівець і сказав: «Ось моя майстерня!».

«Комп’ютер – комп’ютером, Інтернет – Інтернетом, а головним інструментом архітектора є справді олівець. На жаль, в Інституті зникла акварельна практика, у нас скоротився на цілий семестр предмет «Рисунок і живопис». На пленери ми їздимо під час канікул і відпусток фактично за власні кошти (польська сторона забезпечує тільки житлом), але все одно поїхати на черговий пленер цьогоріч зголосилися 20 студентів. Їх готують кращі професори», – сказала  керівник студентських робіт, доцент кафедри дизайну та основ архітектури Львівської політехніки Ореста Ремешило-Рибчинська.

«Для мене це була велика професійна і громадянська школа. Я навчилася працювати й під дощем, і під пекучим сонцем. З багатьма польськими студентами налагодила дружні зв’язки, з деякими контактую і зараз», – поділилась враженнями аспірантка Марта Брич.

«Така творча співпраця йде на корись не лише нашим університетам, а й нашим дружнім народам. Приємно, що цю шляхетну справу роблять молоді люди,  адже їм будувати наш спільний європейський дім», – наголосив  проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків Львівської політехніки професор Олег Матвійків.

А ще під час відкриття цієї виставки нагадали, що  дух польського малярства постійно присутній у головному корпусі Університету, маючи на увазі Актову залу, прикрашену серією полотен «Тріумф прогресу», створену під керівництвом видатного польського художника Яна Матейка.

Польську  делегацію мерії Хелмно  очолювала заступник бургомістра з питань освіти, культури та промоцій Магда Людвіковська. Гостям організували екскурсію замками Львівщини, що теж для них було приємною несподіванкою. Вони захоплювались побаченим і висловили сподівання, що ці  пам’ятки архітектури будуть в Україні належно збережені.

Йосип  Марухняк, Львів, фото автора