МЕНЮ

Погляд крізь об’єктив

Марія ЧАДЮК, «День»
28 листопада, 2019 - 16:40
Відбулася презентація книжки Вікторії Бурлаки «Постмедійна оптика. Українська версія»

Телебачення, преса, радіо... — медіа вже не просто існують у нашому житті, вони вплетені в нього. Утім, чи часто ми задумуємося над тим, як їх поява змінила наше сприйняття світу?

Ця тема знайшла відображення у постмедійних роботах художників (тобто таких, у яких живописними засобами імітують погляд крізь об’єктив, це картини, написані в кіно- або фотостилістиці). І саме постмедійності присвячено нову книжку Вікторії Бурлаки, презентація якої відбулася в Українському домі, адже там триває виставка «Медіазалежність. Українська версія», підґрунтям якої і стало це дослідження.

У книжці досліджено ключові роботи художників, які зробили суттєвий внесок у формування напряму (Олександра Гнилицького, Олега Голосія, Арсена Савадова, Олега Тістола, Ігоря Гусєва, Степана Рябченка та інших). Як розповідає Вікторія Бурлака: «Медіа — це і є реальність нинішнього життя, у яку художник відразу занурений. Ми не можемо якось абстрагуватися від тих правил і рамок, які диктують нам медіа... Візьмемо до прикладу Олександра Гнилицького.... Цей художник, умовно кажучи, дивиться на світ як фотокамера, фіксує будь-який фрагмент реальності, і кожен з них для нього є значимим, цікавим, красивим, наділеним глибоким змістом. Мене це вразило, я це назвала оптика Dasein, тобто оптика присутності тут і зараз, буття, яке зосереджено у кожній частинці, кожному фрагменті реальності. І хоч як парадоксально це звучить, але це все одно йде від медіа, від нашої звички бачити крізь об’єктив».