Великий фотоархів і два наукові видання

У Львові завершився проєкт із присвятою Модесту Сосенку(1875—1920)

Проєкт «Пізнай Зрозумій Збережи» відбувся за підтримки Українського культурного фонду. Куратор — кандидат мистецтвознавства, старший науковий співробітник відділу українського мистецтва XIX — початку XX століття Національного музею імені Андрея Шептицького у Львові й автор монографії про Сосенка — Олеся Семчишин-Гузнер.

Розпочався проєкт зі створення сторінки у Фейсбук, а створена вона була у лютому, з нагоди сумної дати — ста років від дня смерті Модеста Сосенка. «Ми тоді ще не знали, чи переможемо у конкурсі проєктів Українського культурного фонду, — говорить Олеся Семчишин-Гузнер. — А УКФ надав нам можливість конкретно реалізувати плани. Бо ми це хотіли зробити, але наскільки би це вдалося без фінансової підтримки — невідомо».

Проєкт мав кілька етапів, перший з яких — зйомки позамузейних творів Сосенка (розписів та іконостасів).

«Модест Сосенко ввійшов в історію українського мистецтва насамперед як художник-монументаліст, як художник, який розписував храми і малював іконостаси», — розповідає Олеся Семчишин-Гузнер. І додає, що, попри дуже суворий на той час карантин, всюди на місцях знімальну групу дуже приязно зустрічали, відчиняли храми: «Ми мали можливість у безпечних умовах і для себе, і для громади якісно виконати роботу. Наш проєкт — це командна робота прекрасних творчих людей». 

Результат цієї роботи, а відбувалася фотофіксація у храмах Львова та області, — великий архів якісних цифрових світлин для монографічного видання, каталогу і виставки наприкінці року у Національному музеї у Львові ім. Андрея Шептицького (вже за межами проєкту і без фінансової підтримки УКФ).

Передбачав проєкт «Пізнай Зрозумій Збережи» і створення сайта-візитки, і це — ресурс в загальному доступі з інформацією про художника і знімками по монументальних об’єктах.

Кілька днів тому в Національному музеї онлайн представили видання дослідження про художника авторства Олесі Семчишин-Гузнер, яка працювала над монографією десять років. Також — альбом-каталог творів Модеста Сосенка, що зберігаються у НМЛ. Представлялися наразі електронні версії, бо, за словами куратора проєкту, друкарні перевантажені через велику кількість замовлень до виборів. Книжки «наживо» (500 примірників монографії і 300 — каталогу) будуть готові найближчим часом. 

У монографії про Сосенка структурований (сформований у три розділи) матеріал, який охоплює все життя і творчість художника — про становлення як митця, шлях професійного зростання та останні роки.  

В альбомі-каталозі також три розділи — присвячені живопису, графіці та підготовчим матеріалам художника до монументальних робіт. Щодо останнього розділу каталогу, то, за словами Олесі Семчишин-Гузнер, «це дуже цінний матеріал, і налічує він 607 пам’яток».

«Обидві книги, які ми презентуємо, — якісний поліграфічний продукт, який містить багато насправді унікального матеріалу», — наголосила куратор проєкту. І додала, що видання не продаватимуть. Частину тиражу отримають бібліотеки — в Україні, і (через індивідуальні контакти втілювачів проєкту «Пізнай Зрозумій Збережи») поза Україною. Частина тиражу залишиться в НМЛ. Певна кількість книжок розповсюджуватиметься через анкетування. Анкета оприлюднена на ФБ-сторінці проєкту. Позаяк видання передусім наукове і спрямоване на певне коло читачів (і це — художники, колекціонери, мистецтвознавці, студенти мистецьких вишів), то ці категорії читачів, напевно, будуть у втілювачів проєкту в пріоритеті. Отримають видання й партнери проєкту та члени родини Модеста Сосенка.  

До речі: планується ще одна презентація видань — як саме вона перебігатиме (онлайн, як от тепер, чи наживо), наразі невідомо — все залежатиме від рівня карантинних обмежень.

Великий фотоархів і два наукові видання

Великий фотоархів і два наукові видання

У Львові завершився проєкт із присвятою Модесту Сосенку(1875—1920)

Проєкт «Пізнай Зрозумій Збережи» відбувся за підтримки Українського культурного фонду. Куратор — кандидат мистецтвознавства, старший науковий співробітник відділу українського мистецтва XIX — початку XX століття Національного музею імені Андрея Шептицького у Львові й автор монографії про Сосенка — Олеся Семчишин-Гузнер.

Розпочався проєкт зі створення сторінки у Фейсбук, а створена вона була у лютому, з нагоди сумної дати — ста років від дня смерті Модеста Сосенка. «Ми тоді ще не знали, чи переможемо у конкурсі проєктів Українського культурного фонду, — говорить Олеся Семчишин-Гузнер. — А УКФ надав нам можливість конкретно реалізувати плани. Бо ми це хотіли зробити, але наскільки би це вдалося без фінансової підтримки — невідомо».

Проєкт мав кілька етапів, перший з яких — зйомки позамузейних творів Сосенка (розписів та іконостасів).

«Модест Сосенко ввійшов в історію українського мистецтва насамперед як художник-монументаліст, як художник, який розписував храми і малював іконостаси», — розповідає Олеся Семчишин-Гузнер. І додає, що, попри дуже суворий на той час карантин, всюди на місцях знімальну групу дуже приязно зустрічали, відчиняли храми: «Ми мали можливість у безпечних умовах і для себе, і для громади якісно виконати роботу. Наш проєкт — це командна робота прекрасних творчих людей». 

Результат цієї роботи, а відбувалася фотофіксація у храмах Львова та області, — великий архів якісних цифрових світлин для монографічного видання, каталогу і виставки наприкінці року у Національному музеї у Львові ім. Андрея Шептицького (вже за межами проєкту і без фінансової підтримки УКФ).

Передбачав проєкт «Пізнай Зрозумій Збережи» і створення сайта-візитки, і це — ресурс в загальному доступі з інформацією про художника і знімками по монументальних об’єктах.

Кілька днів тому в Національному музеї онлайн представили видання дослідження про художника авторства Олесі Семчишин-Гузнер, яка працювала над монографією десять років. Також — альбом-каталог творів Модеста Сосенка, що зберігаються у НМЛ. Представлялися наразі електронні версії, бо, за словами куратора проєкту, друкарні перевантажені через велику кількість замовлень до виборів. Книжки «наживо» (500 примірників монографії і 300 — каталогу) будуть готові найближчим часом. 

У монографії про Сосенка структурований (сформований у три розділи) матеріал, який охоплює все життя і творчість художника — про становлення як митця, шлях професійного зростання та останні роки.  

В альбомі-каталозі також три розділи — присвячені живопису, графіці та підготовчим матеріалам художника до монументальних робіт. Щодо останнього розділу каталогу, то, за словами Олесі Семчишин-Гузнер, «це дуже цінний матеріал, і налічує він 607 пам’яток».

«Обидві книги, які ми презентуємо, — якісний поліграфічний продукт, який містить багато насправді унікального матеріалу», — наголосила куратор проєкту. І додала, що видання не продаватимуть. Частину тиражу отримають бібліотеки — в Україні, і (через індивідуальні контакти втілювачів проєкту «Пізнай Зрозумій Збережи») поза Україною. Частина тиражу залишиться в НМЛ. Певна кількість книжок розповсюджуватиметься через анкетування. Анкета оприлюднена на ФБ-сторінці проєкту. Позаяк видання передусім наукове і спрямоване на певне коло читачів (і це — художники, колекціонери, мистецтвознавці, студенти мистецьких вишів), то ці категорії читачів, напевно, будуть у втілювачів проєкту в пріоритеті. Отримають видання й партнери проєкту та члени родини Модеста Сосенка.  

До речі: планується ще одна презентація видань — як саме вона перебігатиме (онлайн, як от тепер, чи наживо), наразі невідомо — все залежатиме від рівня карантинних обмежень.