МЕНЮ

«Династичні хроніки»

Тетяна ПОЛІЩУК, «День». Ілюстрації надані Музеєм сучасного мистецтва України
14 травня, 2019 - 10:17
Під такою назвою 16 травня Музей сучасного мистецтва України представить виставку родини Міловзорових

Вернісаж «Династичні хроніки» відбуватиметься в межах музейного проекту «Семейные ценности — Родинні зв’язки». Засновником цієї талановитої родини є майстер широкого діапазону, відомий художник, скульптор і галерист Олександр Петрович МІЛОВЗОРОВ, який 22 квітня відсвяткував свій 81-й день народження, але незважаючи на поважний вік, продовжує творчу діяльність. Про майстра, його проекти «День» неодноразово писав, бо кожна виставка дає шанувальниками мистецтва імпульс для роздумів...

— Найцікавішим, захоплюючим для мене є сам процес роботи, процес мінливий, нескінченний, — зізнався в одному з інтерв’ю О. Міловзоров. — Працюючи з матеріалами, намагаюся максимально виявити «графіку ребра» й силуету, посилюючи виразність форми. Я люблю форму. Люблю долати інерцію матеріалу, оголюючи його пластичні можливості, приховану «мовчазну» естетичну цінність. Люблю працювати з різноманітним брухтом, вириваючи його з полону звичного, побутового і вводячи в новий символічний світ мистецтва, надаючи йому «нового життя», тим самим начебто допомагаючи проникнути в реальність у якості артефакту...

Мистецтвознавці відзначають, що Олександр Петрович любить працювати з глиною, латунню, бронзою і залізом, але його «знайомство» зі склом відіграло помітну роль у формуванні світогляду майстра. Міловзоров, користуючись різноманітними термічними прийомами, «плете» мереживо із сталі... двотаврової балки. А смужечки глини в його руках сплітаються в якусь фантастичну рослину або утворюють ажурну філіжанку з блюдцем. Звичайно, це — суто експериментальні твори...

Особливе ставлення в художника до квіткових рослин. Він поетизує їх у багатьох своїх творах. Форма квітки видається йому найдосконалішою і для скляних ваз, які в нього нагадують напіврозкриті бутони, і для латунних розеток лампіонів. Люстри та світильники, які зробив О. Міловзоров для Київського музею Т. Шевченка, свідчать про те, що йому близьке і зрозуміле декоративне мистецтво класицизму з його культом рослини та квітки. З іншого боку, численні квіткові мотиви, саме «ботанічне» мислення споріднюють його творчість з народним декоративним мистецтвом.


ОКСАНА МІЛОВЗОРОВА. «ФІНЕСТРА»

Працюючи разом з архітекторами над інтер’єрами чи екстер’єрами новобудов, художник намагався пом’якшити жорстко-схематичну архітектурну форму сучасної типової будівлі, збагатити її пластичним рослинним мотивом. Він сміливо перетворює прямокутні двори шкіл на казкові акваріуми і пташині двори. На його керамічних панно люди завжди опиняються в оточенні птахів, метеликів, дерев та квітів. Оформлені Олександром Міловзоровим екстер’єри долають одноманітність міської забудови. Вкриті солями металів крила його керамічних птахів ніколи не блякнуть, а пелюстки обпалених у вогні квітів не в’януть навіть узимку. Вони збагачують життя мешканця сучасного міста тими враженнями, яких йому так не вистачає в його повсякденному житті, не дають прив’янути чуттю природи, радості спілкування з нею.

До речі, Олександр Міловзоров створив 1987 року галерею «Триптих», 1996-го — «Галерею-36» на Андріївському узвозі, без яких сьогодні важко уявити Київ, позаяк це гостинні острівці, де експонуються цікаві роботи сучасних майстрів і тут найпопулярніші місця для зустрічей зі справжнім мистецтвом. Твори О. Міловзорова зберігаються в художніх музеях України й за її межами, у приватних колекціях.

На нинішній виставці представлені роботи старшої доньки Олександра Петровича Оксани Міловзорової (1963 р.) — художниці, керамістки, дизайнерки, котра нині живе і працює в Італії.

— Десять років я пропрацювала порцелянницею. А потім у галузі почалася криза, заводи практично стали... Ця ситуація збіглася з моєю особистою кризою: зрозуміла, що вичерпала себе в цьому жанрі, — розказала в інтерв’ю «Дню» Оксана МІЛОВЗОРОВА. — Тоді вирішила ризикнути. І можу сказати, що в порцеляні я робила дуже великі — інтер’єрні, екстер’єрні — речі, що само по собі є екзотичним. Однак перехід від них до створення ювелірних виробів дався мені легко. Я зрозуміла: якщо і тут я зроблю все, що можу, то зможу зайнятися графікою або прикладним живописом, дуже захопилася фотографією...

На «Династичних хроніках» можна заглянути у світ захоплення мисткині жагучим південним сонцем і поривами гарячого вітру, красою і величчю морської стихії та смаком фруктів, витонченістю білого кольору і чарами яскравих барв — у світ її захоплення Венецією.

Олександра Шехірєва (1992 р.) позиціонує себе як художника-пошуковця, ілюстратора й оформлювача книжок. В експозиції представить на суд глядачів зображення семи смертних гріхів, які гублять у людині те прекрасне, чим нагородив Її Господь — Її вічну Душу...

Експозиція показує, що творчий шлях родини Міловзорових продовжується!

Виставка триватиме до 16 червня.