МЕНЮ

«Книжок багато не буває»

Олеся ШУТКЕВИЧ, «День», Вінниччина
28 грудня, 2018 - 11:52
У рамках акції «Подаруй Бібліотеку «Дня» рідній школі» 25 шкіл із чотирьох районів Вінниччини отримали розумні подарунки до Нового року

Комплекти книжок для шкільних бібліотек Бершадського, Гайсинського, Теплицького, Тростянецького районів презентував народний депутат Микола Кучер за підтримки громадської організації «Соціальний центр МХП». Таких інтелектуальних подарунків шкільним бібліотекам давно вже ніхто не робив, кажуть бібліотекарі. Вони однозначно стануть гарними помічниками для учнів, особливо тих, хто прагне успішно скласти ЗНО.

«Великі книги про великих людей поповнили нашу шкільну бібліотеку. Ми отримали цьогорічну новинку з бібліотеки газети «День» — «AVE. До 100-ліття Гетьманату Павла Скоропадського», а також книги, які, думаю, вже завоювали своїх читачів: «Сестра, моя Софія...», «Корона, або Спадщина Королівства Руського», «Екстракт-150» у двох томах, «Україна Incognita. Топ 25» та кілька брошур із серії «Бронебійна публіцистика», — розповідає бібліотекар Гайсинської школи-ліцею №7 Тетяна ГОРБУНОВА. — Одразу сформували книжкову виставку з новинок. Особливу зацікавленість вона викликала у вчителів, зокрема історії України та української літератури. Вони попередньо вже домовилися, хто першим візьме почитати книги на новорічні канікули».

Народний депутат України по 17 округу Вінниччини Микола Кучер другий рік поспіль поповнює бібліотеки шкіл новою літературою. Він зізнається, коли торік вперше подарував «розумні кошики» з книжками до Великодня, то був сам здивований, який жвавий інтерес вони викликали у вчителів і учнів.

«Робити такі подарунки з «Днем» приємно і корисно, бо газета вже давно перейшла з розряду звичайного медіа у фундатора суспільно значимих проектів. А гарні і розумні ініціативи треба підтримувати, — каже Микола Кучер. — Минулого року ми придбали 20 комплектів для шкільних бібліотек, цього року     — вже 25, бо книжок багато не буває. Вони допомагають мислити, формують свідомість. Полюбляю класичну літературу, але й ціную сучасні, прогресивні видання, які дозволяють побачити новий погляд, дають знання, підтримують живе і розумне в суспільстві. Я переконаний, що ми маємо всебічно розвивати інтелект наших дітей, осучаснювати як матеріально-технічну базу шкіл, так і бібліотечний фонд».

Тим часом у школі №5 міста Гайсин, яка трохи раніше отримала «розумні кошики» з книжковими комплектами, у чергу на читання новинок «вишиковуються» старшокласники. Промоцію отриманих видань для дітей зробила бібліотекар Людмила КОЗАЧЕНКО. Каже, що спершу сама взялася за їх читання, а потім «підсадила» своїх рідних, вчителів, тепер вже й школярі долучаються.

«Книги складні, не кожному під силу, — визнає пані Лариса, — але той, хто прочитає, стане вищим у своїх думках і роздумах. Для дітей це додаткове джерело знань про життя і діяльність як всесвітньо визнаних, так і маловідомих українців, які пуповиною пов’язані з Україною і є прикладом для нових поколінь. Це прекрасна можливість підготуватися до ЗНО, бо вдумливе прочитання дозволить старшокласникам зрозуміти багато речей, знайти відповіді на питання, які не написані в підручнику історії. Прочитавши такі розумні книжки, вони стануть міцніші у думках і вимогливіші у вчинках».

Книги з ретроспективою і поглядом у майбутнє можуть «навести лад» і в головах дітей-підлітків, переконує директор дев’ятирічки у селі Поташня Бершадського району Наталя СОБОЛЄВА.

«Ми вперше отримали такі солідні науково-публіцистичні видання, причому одразу 26    книжок — це потужне поповнення фонду шкільної бібліотеки, який останнім часом оновлювався здебільшого підручниками або ж книжками місцевих авторів, їх презентують як подарунки, — розповідає Наталя Соболєва. — Подаровані Миколою Івановичем книжки дають можливість глибше вдивитися у важливі аспекти історій інших країн крізь розвиток подій в Україні, вони розв’язують вузли непізнаної минувшини, а «Бронебійна публіцистика» дозволяє почути думки самих письменників щодо процесу державотворення в Україні. Саме ці брошури наразі «ходові» у шкільній бібліотеці. Їх діти використовують для написання рефератів, а вчителі — у підготовці до уроків. Добре, що є людина, яка турбується і про ремонт у школах, і про їх духовне та змістовне наповнення».