Політична реклама для херсонців

Експерти проаналізували, хто просував найбільше дописів через Facebook у вересні

Через Бібліотеку реклами Facebook Громадянська мережа ОПОРА проаналізувала кількість та вартість рекламованих публікацій, які поширювалися кандидатами на посади голів громад, загальноукраїнськими та регіональними сторінками політичних партій.

Порівняно з серпнем, у вересні кількість проплаченої політичної реклами, яку поширювали на мешканців Херсонської області, зросла. Найбільше на рекламу публікацій у Facebook (3850 доларів США) витратив кандидат на посаду Херсонського міського голови від «Опозиційної платформи — За життя» Михайло Опанащенко. Хоча ще у серпні жодного допису у Бібліотеці реклами Facebook Опанащенка не було. У вересні були прорекламовані 7 публікацій.

Кандидат на посаду Херсонського міського голови від політичної партії «Нам тут жити!» Ігор Колихаєв рекламував у вересні 49 дописів. Загальна вартість реклами — 1914 доларів США. В дописах критикується місцева влада та висвітлюється благодійна діяльність Колихаєва. Іноді поширюються маніпулятивні дописи, повідомляють в ОПОРІ.

Наприклад, в одному з дописів на сторінці Колихаєва, який поширювали і місцеві ЗМІ, зазначено: «Опалювальний сезон 2019-2020 став найгіршим за останні роки в нашому місті, таким собі «тепловим апокаліпсисом». Хоча це не відповідає дійсності. Великих аварій і перебоїв з теплопостачанням у минулому році не було.

10 дописів вартістю 325 американських доларів рекламувалися зі сторінки Павла Філіпчука, який балотується на посаду міського голови Каховки самовисуванцем. Поширювались дописи з обіцянками «скоротити тарифи» та «залучити додаткові кошти».

Кандидат у мери Херсона від «Слуги народу» Юрій Кирилов рекламував 4 дописи загальною вартістю 209 доларів США. В рекламованих дописах ідеться про будівництво шляхопроводу між мікрорайонами Таврійський і ХБК, привітання з новим навчальним роком.

На політичну рекламу у Facebook серед херсонських обласних організацій політичних партій найбільше витратилася партія «Нам тут жити!». За вересень рекламували 22 дописи вартістю 1012 американських доларів.

694 долари США витратила Херсонська обласна та міська організація «Партії зелених України» на рекламу 10 дописів. Херсонська «Європейська солідарність» просувала у Facebook 13 публікацій загальною вартістю 451 долар. У дописах пишуть про те, що йдуть на вибори, про повернення «пакунку малюка» та збільшення рейтингу партії.

Активно поширюється політична реклама зі сторінки «Народний контроль» Херсон». За вересень рекламувалися 34 дописи вартістю 325 американських доларів. Здебільшого поширювалися дописи з інформацією про кандидатів від партії. Також рекламувалися місцеві організації партій: ВО «Батьківщина» — 2 дописи (235 доларів), «За майбутнє» — 16 дописів (271 долар), «УДАР» — 13 дописів (179 доларів) та «Блок Володимира Сальдо» —  3 дописи (220 доларів).

За кількістю та вартістю реклами, таргетованої на Херсонщину від загальноукраїнських сторінок партій, лідирують «Наш край», «За майбутнє» та «Слуга народу», повідомляють в ОПОРІ.

510 дописів партії «За майбутнє» бачили у вересні жителі Херсонської області. Сторінка поширювала інформацію про кандидатів. Ця реклама коштувала 1843 долари США. «Наш край» рекламував 67 публікацій, загальна вартість яких — 1148 доларів. У дописах представлені кандидати від партії на посади голів міських громад Херсонської області. Серед них — Артем Кияновський, Павло Потоцький, Сергій Рибалко, Геннадій Причина та інші. Політична партія «Слуга народу» витратила на рекламу 100 дописів 933 долари США.