Оператор - анонім, але саме він головний на знімальному майданчику

Ведучий оператор на телеканалі "Інтер" Валерій Чумак має за плечима багате "кіношне" минуле: закінчивши операторський факультет Театрального інституту, 1974 року прийшов на кіностудію ім. Довженка й присвятив їй 22 роки свого життя. На "Інтері" Чумак від початку його існування, знімав програми "Пасьянс", "Уїк-енд", "Аспекти", кілька випусків "Воскресіння любові": "Княгиня Ольга", "Врубель", "Ганна Франк".

- Намагаюся зробити зображення дійовим, - каже Валерій, - наповнити його знанням. Нині ми дуже цікаво працюємо з режисером Валентиною Сосницькою над новим варіантом "Ранкового ревю". Це й робота на студії, і запис інтерв'ю, і телезамальовки.

- Коли режисер усе вивірив, дав завдання всім діючим особам, то на певному етапі роботи "кермо влади" бере в свої руки оператор. Саме оператор створює композицію кадру, а композиція - це поєднання всіх складових. І якщо її створено правильно, то це - запорука успіху.

Однак операторів у нас знають мало...

- Їх у нас взагалі не знають. Це свого роду Анонім.

- "Боєць невидимого фронту"? А як же слава, успіх?

- Може спочатку мені цього й хотілося. З роками - минуло. Оператор - не зірка естради: йому не потрібні шанувальниці, роздача автографів на вулицях. Значно важливішим є усвідомлення професіонально зробленої роботи за твоєї участі.

- Чого ви навчаєте молодих операторів, котрі працюють із вами?

- У професійному значенні - того, що телебачення - творчість колективна, у якій потрібно враховувати всіх довколишніх, а не лише себе.

- А в житейському плані?

- Не розумно твердити молодим, що треба думати про завтрашній день: вони цього не зрозуміють. Я завжди кажу так: якщо впевнені в чомусь - обстоюйте, але спочатку відчуйте цю впевненість.