"Мадам, уже падає листя..."

День 7 листопада розпочався для мене відеорепортажем "Вікон" про те, як активно цього дня киянки проводять ранок на речовому ринку "Петрівка". Вечірній випуск ТСН з Аллою Мазур 10 листопада було скрашено, в передчутті неминучих трудових буднів, сюжетом про південноафриканський парад їхньої авангардової моди. А втім, передачі про моду в ці святково-вихідні дні йшли суцільним косяком, ніби кожен із каналів TV вирішив зробити подарунок саме жінкам. У вигляді розповіді про революційні тенденції (а які ж іще?) осіннього сезону.

Безперечно, основного напряму і ритму надає Ельза Кленч від CNN ("ТЕТ"), чиї портрети знаменитих європейських дизайнерів, а також мініатюри про європейських же топ-моделей-початківців розповідають не так про речі, як про тих, хто їх створив. Програма її називається "Стиль від Ельзи". НАРТівські "Варіації стилю" вважали за можливе, не посилаючись на оригінал, але маючи на увазі його, теж розповідати про колекції і дівчат, які здобули перші гучні нагороди на показах. Але варіації на невигадливо запозичену тему передбачають щонайменше повагу до першооснови, а в цьому випадку зустрічаємося з банальним твердженням "а наші не гірші". А це стосовно творчості і "наших", і "ваших" звучить однаково зневажливо.

"Телевізійний центр моди", новий проект "Інтеру", вирішив сяйнути новинками паризького бомонду з ексклюзивними інтерв'ю на додачу в такій собі недбало-ескізній манері. Адже носять, мовляв, усе одно інше, а не ці театральні викрутаси, які потрібні хіба що для того, аби могли трохи попрацювати місцеві чарівники наперстка і ножиць. Ніби підхоплюючи протест проти салонів, який назріває, "ФІКС" (СТБ) показав епатуючу золоту молодь на вітчизняному столичному фестивалі "низької моди" і розповів останні плітки з-за лаштунків тижня "високої моди" в Америці. Про масштаби заокеанської акції докладніше поінформувала програма "У вирі моди" (ICTV), що, однак, не дозволило до кінця або почасти зрозуміти: а в чому ж полягає відмінність "високого" в Новому Світі від "високого" в паризькому серці старенької Європи?

Якщо спуститися з вершин трохи ближче до наших тіл, які, хоч би як ти підганяв їх під світовий стандарт, відрізняються не лише пропорціями, а й мірою запитів, тоді ми одержимо передачу "Мода сьогодні" ("Народне телебачення України"). Вона популярно пояснює й показує, який одяг і в якому київському салоні можна придбати за помірною ціною. Природно, якщо ви - модниця. А якщо ви випадково тяжієте до інтелектуальності - дивіться програму "Шарм" ("Інтер", київський блок). У ній цього разу розповіли про історію піджака, вибравши навмання з популярних енциклопедій перші-ліпші відомості і проілюструвавши їх не менш випадковими кадрами з фільмів. Перейшовши до сучасності, продемонстрували, природно, не "секонд хенд", а ті самі варіації на романтичну тему.

Ну, а купувати бодай що-небудь осінньо-зимове все одно доведеться. Піду я прогуляюся Хрещатиком, а раптом побачу в кого-небудь і справжній смак, і елегантний стиль. Бо, як відомо, "мода народжується на вулиці", а остання вміє пристосувати тенденції не лише до атмосферних сюрпризів, а й до наших можливостей.