МЕНЮ

«Попелюшка» в жанрі мюзикл-рев’ю

Тетяна КОЗИРЄВА, Львів
12 лютого, 2020 - 10:41
У львівському Театрі Марії Заньковецької — перша прем’єра на великій сцені нового року

Режисер, водночас — автор музики до вистави — Олеся Галканова-Лань. Художник — Орест Гелитович, відеографіка — Ася Кравчук, костюми — Олексій Лань, хореограф — Юлія Скиба. Постановка відбувається в живому супроводі оркестру театру під керівництвом Богдана Мочурада.

«Попелюшка» — друга робота Олесі Галканової-Лань на великій сцені. Перша — музична пригода «Пітер Пен: Нова історія» Джеймса Баррі в репертуарі заньківчан від липня 2019-го, і відтоді чи не всі її покази збирають повні зали.

За основу взято сюжет «Попелюшки» Шарля Перро. За приклад — фільм «Попелюшка» від Disney. «Історія — класична, — каже режисер. — І я не хотіла відходити від класики. Бо чудо само по собі — чудо. В якому б столітті воно не траплялося. Це магія!».

Хоча акценти в заньківчанській виставі перерозставлені-таки. За словами Олесі Галканової-Лань, мачуха в неї — не негативний персонаж: «Вона — добра жінка, яка любить своїх дочок, але не зобов’язана любити названу дитину. Це та проблема, яка завжди є в нашому житті. І батька Попелюшки, як дійової особи, в мене немає — він помер. Персонажі опиняються сам на сам з обставинами, які я максимально загострила». 

Вистава триває півтори години. Без перерви. І розрахована на сімейний перегляд.

Уже є перші відгуки на прем’єру від фахівців. На думку театрального критика Сергія Васильєва, «Попелюшка» в Театрі Заньковецької насамперед цікава інтерпретацією образу головної героїні. «Вона тут — не знайоме за десятками інших версій затуркане дівчисько, за свою працьовитість і сумирність нагороджене дивом магічного перетворення на юну красуню і сумнозвісним коханням з першого погляду, звичайно, принца, а — натомість — розумна та метка дівчина, ладна боротися за своє щастя і за жодних обставин не миритися з гіркою долею», — зазначає Сергій Васильєв. І додає, що це — героїня нинішнього часу, здатна приймати виклики і не чекати усмішок фортуни. «Гадаю, авторами вистави добре визначена й міра умовності сценічної оповіді. Навіть оркестр на сцені підкреслює її відверто вигаданий, казковий характер. Це дуже допомагає акторам, даючи їм можливість деякого перебільшення, утрирування. Вони вдало використовують цей шанс, на щастя, ніде не вдаючись до карикатурності», — каже критик.

Відгукнулася на постановку й київська актриса Римма Зюбіна «Щиро вітаю талановиту Олесю Галканову з режисерсько-композиторською роботою у виставі «Попелюшка», — зазначено в її ФБ-дописі. — Із цієї казки-вистави я в п’ять років закохалась у театр. Тому щиро дякую кожному, хто повернув мене в світ мрій — сучасною, світлою, наповненою легкістю виставою».

А з урахуванням того, що головний глядач «Попелюшки» — діти, запитую після вистави дівчинку років чотирьох, чи сподобалося. У відповідь чую: «Хочу ще!».

Перший показ «Попелюшки» відбувся минулої суботи. Наступний заплановано на 23 лютого. До того часу, обіцяє режисер, буде ще один склад виконавців.

Наразі Попелюшка — Наталія Поліщук-Московець, Мачуха — Альбіна Сотникова, її доньки Анастасія і Дрізелла — Марія Шумейко та Інна Поліщук, Фея — Валентина Щербань, Казкарка — Марта Кулай, Принц — Назар Павлик.

І кажуть глядачі, що це — чудовий акторський ансамбль.