Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Новий атлас для Європи

У Парижі відбулися дві масштабні виставки дизайну, в яких 15 українців та брендів продемонстрували креативні ідеї
19 вересня, 15:06

У столиці Франції розпочали роботу Салон меблів і декору Maison et Objet та тиждень дизайну Paris Design Week, на яких 15 українських дизайнерів і брендів продемонстрували потенціал українських креативних індустрій — від концептів, які поки що існують у єдиному екземплярі, до серійних предметів, готових до експорту.

Саме з цих двох поважних салонів розпочинають свою успішну професійну біографію багато дизайнерів і брендів із усього світу. Ці події — must visit для світової преси і професіоналів із усіх куточків планети. Безліч об’єктивних і емоційних чинників роблять Париж місцем тяжіння та одною з найкращих арен для молодих дизайнерів і дизайнерських брендів. Протягом останніх чотирьох років український дизайн також не упускає можливості заявити про себе, і презентує в межах масштабної події два проекти на двох престижних майданчиках.

На думку організаторів виставки промислового дизайну Wanted Desing у Нью-Йорку Оділь Ено і Клер Піжула, в українського дизайну вже досить хороша репутація: «Ми кілька років спостерігаємо за українськими проектами. Зважаючи на те, що презентується в Парижі, український дизайн йде своїм індивідуальним шляхом, — часто у виробництві предметів зберігається частина ручної праці та використання натуральних матеріалів, що кілька років тому стало новим світовим трендом, невеликі мануфактури виробляють якісні та актуальні дизайнерські предмети. Саме тому ми віримо в перспективи і прогнозуємо підвищення інтересу до українського дизайну не лише на європейському ринку, а й на американському».

 З реакції на українські проекти, що організовані компанією Maino Design Ukraine в межах паризьких виставок, сьогодні молодий український дизайн подає великі надії. За короткий час, «наздоганяючи» Європу, ми вчимося переосмислювати і трансформувати багатий культурний бекграунд, створюючи сучасні об’єкти. Поряд з універсальними об’єктами «без національності», дизайнери намагаються проявляти культурні коди в своїх предметах. Використовуючи багаті ремісничі традиції української культури, українські дизайнери органічно працюють з натуральними матеріалами: деревом, каменем, глиною, вовною, льоном, коноплями. Отже, українські дизайнери — сміливі мрійники і новатори, це означає, що є місце для експериментів із новими матеріалами і незвичайними функціями звичних предметів. Уже за кілька днів після відкриття, українські дизайнери отримують пропозиції до співпраці від відомих європейських компаній, які можуть змінити їхню біографію і розвиток української індустрії дизайну в цілому.

Україна є новим гравцем на світовому ринку дизайну, хоча окремі імена і бренди відомі своїми міжнародними нагородами, співпрацею з великими компаніями і публікаціями в провідних професійних ЗМІ. Але все ж ми — terra incognita. І ми робимо все від нас залежне, щоб європейці визнали нас une terre de dйcouvertes sans fin — «землею нескінченних відкриттів».

Цього року молодий український дизайн уперше розмістився в окремій паризькій галереї. Концепція українського проекту молодого дизайну «Біла сфера», побачити який можна на головній події Паризького тижня дизайну Le off. Paris Design Week 2019, в галереї в богемному районі Маре, демонструє Україну, як непізнану територію, де постійно народжується щось нове. Це не лише територія і географія, але насамперед — свідомість, творчість і культура сучасних молодих українських креаторів, які експериментують із формами і балансують між смислами, образами і функціональністю предметів. Дизайнери з різних куточків України складають новий креативний атлас для Європи — від українського бароко до футуристичного мінімалізму.

За словами численних відвідувачів — журналістів світової професійної преси, власників концепт-сторів, архітекторів, декораторів і просто парижан, які з незмінним інтересом цікавляться новим, — серед предметів складно визначити найцікавіші. Кожен по-своєму вартий окремої уваги.

Наприклад, багатофункціональний столик для макіяжу Sofi Інни Зіміної, яка дебютувала на Тижні дизайну: елегантний, як плаття от кутюр, цей об’єкт має таку ж силу тяжіння. Вбудовані акустичні колонки і безліч дзеркал перетворюють процес догляду та макіяжу на справжній ритуал краси. Столик став одним із безперечних фаворитів виставки, а дизайнерка отримала пропозицію співпраці від всесвітньо відомого французького бренду. Або ж люстра Михайла Саморіза, яка показує сучасний естетичний потенціал традиційного гуцульського ремесла — різьблення по дереву. Об’єкт дизайну став синтезом традиційного і сучасного світогляду, поєднуючи в собі дизайн і функціональність із глибокою філософією форми, і «мереживним» різьбленим традиційним орнаментом. А от Ольга Селішева і Поліна Веллер із fashion-проектом «Бароко now» демонструють з’єднання на перший погляд несумісного — українського бароко і футуристичного мінімалізму. Легко читаються геометричні форми суконь і корсетів прикрашені орнаментом барокових завитків рослинних орнаментів.

Другий стенд на міжнародному Салоні Maison et Objet — це вже новий щабель розвитку індустрії, коли дизайнерські ідеї стають серійними продуктами, готовими до експорту. Національний стенд традиційно представляє п’ятірку молодих брендів, об’єднаних спільним проектом Ukranian Design Brands.

Таке регулярне масштабне представництво України стало можливим завдяки підтримці ЄБРР. Проект фінансується в межах ініціативи EU4Business Європейського Союзу. На жаль, без допомоги молодий український дизайн навряд чи зможе потягнути участь у таких міжнародних подіях. Зазвичай таку підтримку в європейських країнах надає держава. Цього разу розвитку українських креативних індустрій сприяє спеціальна програма Європейського Союзу, яка вже бачить в українських креативних індустріях величезний експортний та інвестиційний потенціал. Тож не дивно, що саме креативні індустрії стають із перспективних напрямів для презентації України на міжнародному рівні, так як є сполучною ланкою між креативом і економікою. Ця нова мова культурної дипломатії зрозуміла європейцям і дає перспективу комерційної реалізації і монетизації креативного потенціалу України, в якому вже нікого не потрібно переконувати. До наших учасників відчувається інтерес і підвищена увага передусім завдяки феномену українського дизайну. За дуже короткий період часу і перебуваючи в украй несприятливих умовах для розвитку, українські дизайнери екстерном проходять еволюцію. Українським дизайнерам вдається дивувати, викликати інтерес і навіть захоплення не лише ідеями, а й якістю їх втілення, демонструючи одночасно сучасне мислення та зберігаючи «культурний код».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати