Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Дарунок Ігоря Блажкова

21 жовтня, 00:00

Концерти камерного оркестру "Перпетум мобіле" під управлінням видатного українського диригента Ігоря Блажкова - справжня відрада для (не хочеться вживати всує слово "меломан", бо наша доблесна преса останнім часом примудряється називати так і якогось любителя "репу", накачаного наркотиками), скажімо, для людей, які не уявляють свого життя без високої культури. Минулого тижня в костьолі святого Олександра, священнослужителі якого вважають виконання в його стінах духовної музики продовженням літургії, оркестр відкрив свій новий концертний сезон. За задумом диригента, він проходитиме під гаслом "Музичні відкриття", тобто будуватиметься на творах, що їх раніше в Україні ніколи не виконували. Завдання, здавалося б нескладне: музична класика безмежна. Однак дістати нотний матеріал не завжди так просто. І ще важче в наших умовах знайти кошти щоб заплатити за роботу музикантам. Колись у холодний березневий вечір тут, у костьолі, накинувши на плечі пальта та напівшуби, вони божественно виконували з хором Національної радіокомпанії України "Страсті по Іоанну" Й.-С.Баха. І новий сезон відкрили П'ятою оркестровою сюїтою соль мінор, котра виконується дуже рідко і яка прозвучала "по-блажковськи" м'яко в трохи сповільненому для сучасного слуху темпі, але зачаровуючи точністю кожної музичної фрази.

Далі у програмі звучала одухотворена Арія соль мінор для струнних Отторіно Респігі. Енциклопедично освічений Ігор Блажков попередив виконання розповіддю про цього італійського композитора, відомого публіці своїми поетичними "Фонтанами Рима" і принциповим цуранням атональної та додекафонічної музики. Сучасник Ігоря Стравинського, Олів'є Мессіана, Арнольда Шенберга, Респігі не спокусився на модні течії XX століття і творив "просто гарну музику" в дусі класицизму. Слухачі концерту переконалися в її душевності й піднесеності.

У костьолі св. Олександра відбулося того вечора й обіцяне музичне відкриття - "Плач пророка Ієремії" для солістів, хору та оркестру неаполітанського композитора XVIII століття Франческо Дуранте. Понад двісті років рукописний манускрипт партитури "Плачу" лежав під шаром пилу в Санкт-Петербурзькій публічній бібліотеці серед інших реліквій архіву абата Сантіні, що там зберігається. "Мені пощастило, - сказав Ігор Блажков в ексклюзивному інтерв'ю газеті "День", - я знайшов цей рукопис, реставрував і розшифрував його. Процес реставрації старовинного нотного тексту дуже копіткий і трудомісткий. Адже нотна орфографія в ті часи була абсолютно іншою, ніж сьогодні. До того ж автори під час написання робили багато помилок, яких, до речі, особливо багато в нашого Бортнянського".

"Плач пророка Ієремії", написаний на текст із Ветхого завіту, - твір достовірно класичного стилю, що блискуче довели своїм виконанням Камерний хор під керуванням Віктора Скоромного та оркестру "Перпетум мобіле".

"Музичні відкриття" триватимуть до 1 грудня, - сказав кореспондентові "Дня" Ігор Блажков, - виконанням ораторії Каріссімі "Ієфай". У наступних концертах прозвучать абсолютно невідомі українським слухачам арії Бортнянського і Перголезі, "Передпасхальне богослужіння" Куперена та істинний шедевр "Miserere" Йомеллі".

Відомий український композитор Михайло Степаненко, який реставрував багато музичних творів українського бароко, назвав концерт у костьолі св. Олександра "музикою з паралельного світу".

"Епоха гопака закінчилася, - прокоментував початок циклу "Музичні відкриття" композитор Сильвестров, який був на концерті. - Почалася ера справжньої музики".

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати