Реалізація проекту "український трамвай" відкладається

200 сучасних трамваїв, що здатні розвивати швидкість до 65 кілометрів на годину, - така проектна потужність спільного чесько-українського підприємства "Татра-Південь", що вже випустило в Дніпропетровську перші десятки машин нової генерації. Однак розвиток виробництва стримується через нестачу капіталовкладень та коштів у міст-мільйонників на придбання екологічно чистих машин. Про це заявив 21 липня генеральний директор СП "Татра-Південь" Анатолій Кердивара, що провів спільну прес-конференцію з головою спілки промисловців та підприємців Чеської Республіки Бржчиславом Оштяндалом в одеській штаб-квартирі "Татри-Південь".

- Проблеми створеного чотири роки тому Кабміном України спільного підприємства можна розв'язати за допомогою фінансових структур чеської столиці, зокрема Празького відділення Нідерландського банку, що готове виділити для розвитку трамвайного виробництва в Україні до $37 млн. - звичайно, за гарантій уряду України, - уточнив А Кердивара. - Проте в тім-то й річ, що остаточне рішення відомства відкладають з одного кварталу на наступний.

Дивує, звісно, не те, що Валютно-кредитна рада прагне грунтовно вивчити проблему. Бо ж кредитна лінія для СП "Татра-Південь" - лише одна з багатьох. До кінця поточного року передбачається виділення Державним іноваційним фондом України 218 млн. грн. на підтримку найбільш перспективних проектів. Важко збагнути, чому оформлення кредиту, зокрема, на реалізацію "трамвайного проекту", урядові структури розтягують не менш як на два з половиною роки. Наслідки такої "оперативності" завдають серйозних збитків: СП "Татра-Південь" не може налагодити міжкоопераційні зв'язки з десятками підприємств-партнерів. Мерії міст, зокрема Києва, Дніпропетровська, Харкова, Одеси, Дніпродзержинська, в свою чергу не можуть оформити замовлення на поставки майже сотні трамваїв українського виробництва. Хоча підприємство-виробник готове збути перші партії вагонів за ціну, на чверть нижчу від номінальної.

Тим часом СП "Татра-Південь" вже готується до укладення контракту з Іранським урядом, що починає реалізовувати держпрограму запровадження міськелектротранспорту в найбільших містах. Відбулися переговори керівництва "Татри-Південь" з делегаціями шести російських міст про можливість поставок швидкісного дніпропетровського трамвая. Між тим, бюджетні труднощі штовхають мерії українських міст, наприклад, Одеси - закуповувати в Москві партії празьких трамваїв, що пройшли капітальний ремонт, укладати договори про поставки трамваїв з Ригою тощо. Підхід максимально простий - лише б числом побільш та коштом найдешевшим! Зайве казати, що перспективи, стратегія, прямі й непрямі втрати нікого не цікавлять...

Бути чи не бути українському швидкісному трамваю, залежить від того, чи продовжиться стратегія відомчих вивчень і зволікань щодо підтримки СП "Татра-Південь" і при прем'єрі Валерієві Пустовойтенку.

Одеса

Реалізація проекту "український трамвай" відкладається

Реалізація проекту "український трамвай" відкладається

200 сучасних трамваїв, що здатні розвивати швидкість до 65 кілометрів на годину, - така проектна потужність спільного чесько-українського підприємства "Татра-Південь", що вже випустило в Дніпропетровську перші десятки машин нової генерації. Однак розвиток виробництва стримується через нестачу капіталовкладень та коштів у міст-мільйонників на придбання екологічно чистих машин. Про це заявив 21 липня генеральний директор СП "Татра-Південь" Анатолій Кердивара, що провів спільну прес-конференцію з головою спілки промисловців та підприємців Чеської Республіки Бржчиславом Оштяндалом в одеській штаб-квартирі "Татри-Південь".

- Проблеми створеного чотири роки тому Кабміном України спільного підприємства можна розв'язати за допомогою фінансових структур чеської столиці, зокрема Празького відділення Нідерландського банку, що готове виділити для розвитку трамвайного виробництва в Україні до $37 млн. - звичайно, за гарантій уряду України, - уточнив А Кердивара. - Проте в тім-то й річ, що остаточне рішення відомства відкладають з одного кварталу на наступний.

Дивує, звісно, не те, що Валютно-кредитна рада прагне грунтовно вивчити проблему. Бо ж кредитна лінія для СП "Татра-Південь" - лише одна з багатьох. До кінця поточного року передбачається виділення Державним іноваційним фондом України 218 млн. грн. на підтримку найбільш перспективних проектів. Важко збагнути, чому оформлення кредиту, зокрема, на реалізацію "трамвайного проекту", урядові структури розтягують не менш як на два з половиною роки. Наслідки такої "оперативності" завдають серйозних збитків: СП "Татра-Південь" не може налагодити міжкоопераційні зв'язки з десятками підприємств-партнерів. Мерії міст, зокрема Києва, Дніпропетровська, Харкова, Одеси, Дніпродзержинська, в свою чергу не можуть оформити замовлення на поставки майже сотні трамваїв українського виробництва. Хоча підприємство-виробник готове збути перші партії вагонів за ціну, на чверть нижчу від номінальної.

Тим часом СП "Татра-Південь" вже готується до укладення контракту з Іранським урядом, що починає реалізовувати держпрограму запровадження міськелектротранспорту в найбільших містах. Відбулися переговори керівництва "Татри-Південь" з делегаціями шести російських міст про можливість поставок швидкісного дніпропетровського трамвая. Між тим, бюджетні труднощі штовхають мерії українських міст, наприклад, Одеси - закуповувати в Москві партії празьких трамваїв, що пройшли капітальний ремонт, укладати договори про поставки трамваїв з Ригою тощо. Підхід максимально простий - лише б числом побільш та коштом найдешевшим! Зайве казати, що перспективи, стратегія, прямі й непрямі втрати нікого не цікавлять...

Бути чи не бути українському швидкісному трамваю, залежить від того, чи продовжиться стратегія відомчих вивчень і зволікань щодо підтримки СП "Татра-Південь" і при прем'єрі Валерієві Пустовойтенку.

Одеса