Юридичний порадник — у месенджерах

Мінцифри презентувало чат-бот для правової підтримки переселенців

Нещодавно для внутрішньо переміщених осіб (ВПО) підготували та презентували юридичний порадник, доступний на  платформах Vіber і Telegram. Проєкт реалізується за підтримки фонду «Східна Європа» та Благодійного фонду «Право на захист». Послуги передбачені й для громадян, які проживають на непідконтрольній території Донбасу.

«На початку минулого тижня ми запровадили таку послугу, як електронна довідка ВПО в мобільному додатку «Дія», тепер — чат-бот «Юридичний порадник». Це — спільні кроки Мінцифри і Мінсоцполітики, на черзі — багато цікавих проєктів, — сказав заступник міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій з питань цифрового розвитку Снавер СЕЙТХАЛІЛЄВ. — Це отримання довідок, переоформлення її у зв’язку із зміною адреси, заявки онлайн на отримання адресної допомоги. Наша мета — до 2023 року зробити перехід всіх паперових послуг в онлайн-формат. Ми працюємо, щоб ці послуги були доступні на всій території України. Запуск чат-боту — це важливий крок на цьому шляху, цей сучасний інструмент буде корисним в плані отримання різноманітної юридичної інформації швидко і якісно».

За його словами, послуга дуже зручна і практична: не потрібно завантажувати додатки — достатньо мати встановлений месенджер. У подальшому чат-бот потрібно супроводжувати, оновлювати та підтримувати актуальність.

«Наша організація працює п’ять років у п’яти регіонах України, постійно надаючи правову допомогу громадянам та необхідний юридичний супровід. За цей час понад 40 тисяч людей отримали допомогу, у 2020 — близько дев’яти тисяч. Найголовніше у всій цій процедурі — фактор вмотивованості бенефіціарів, адже якщо людина не вірить в успіх, вона автоматично втрачає багато шансів вирішити свої питання, — вважає проєктний менеджер, юристка БО «Право на захист» Дар’я ЛИСЕНКО.  — Провідну роль у наданні юридичної підтримки громадянам-ВПО відіграє правове інформування. Так, з минулого року наша організація активно займається інформування завдяки сучасним технологіям:  спочатку це був чат-бот на «Фейсбуці», зараз ми ідемо далі, розвиваємо послугу в інших мережах і платформах».

За її словами, потреба в юридичній підтримці зросла під час карантину, адже багато людей залишилися вдома, дехто — на неконтрольованій території. За результатами аналізу роботи БФ «Право на захист»,  у 2020 році кожна четверта людина, яка зверталася за юридичною підтримкою до них, перебувала на лінії розмежування, а кожна дев’ята — на непідконтрольній території.