«Важлива інвестиція»

У Вінниці запрацював Центр освіти дорослих

15 курсів за трьома напрямками — сучасні технології, фінансові інструменти, правові та юридичні питання — пропонує Центр освіти дорослих, який цими днями відкрили у Вінниці. Цільова група — доросле населення громади. У пріоритеті — люди передпенсійного та пенсійного віку, внутрішньо переміщені особи, учасники та учасниці АТО/ООС, люди з інвалідністю, а також молоді мами у декретних відпустках. Координує роботу закладу громадська організація «Центр Поділля — Соціум». За словами її голови Анни МОРГУН, упродовж 2021 року вони планують залучити до навчання та заходів понад пів сотні вінничан.

Як розповідає Анна, перш ніж відкрити Центр освіти дорослих, вони зініціювали проведення комплексного дослідження «Освітні потреби і неформальна освіта у Вінницькій ОТГ», під час якого 60% опитаних сказали, що планують навчатися в найближчі 12 місяців. Це, власне, і стало поштовхом для розбудови неформального навчання в місті. Програму побудували за озвученими інтересами. Більшість респондентів сказали, що прагнуть освоїти новітні технології, користування комп’ютером та інтернетом, отримати фінансові інструменти (інтернет-банкінг, кредити, депозити), дізнатися про нові правові та юридичні питання, громадянську освіту. А щодо освітніх курсів професійної спрямованості найчастіше вибирали: робота в інтернеті (28%), створення та ведення бізнесу (21%), маркетинг і просування товарів та послуг (19%). Помітним був запит на особистісне зростання: публічні виступи (25%), духовний розвиток (24%), стрес та його подолання (22%), спілкування в сім’ї (21%), комунікація та діалог (20%), тайм-менеджмент (19%) тощо.

«Відповідно до всіх цих запитів ми напрацювали навчальні програми в Центрі. Це 15 курсів за трьома напрямками: сучасні технології, фінансові інструменти та правові і юридичні питання. Серед занять, які вже розпочалися, курси з ораторської майстерності, діджитал-маркетингу, графічного дизайну, бізнес-англійської тощо, — розповідає Анна Моргун. — Для нас Центр Освіти Дорослих — це те, до чого ми рухалися усі наші роки роботи. Адже наша громадська організація «Центр Поділля — Соціум» в напрямку освіти дорослих працює вже 11 років. Ми маємо досвід розробки та впровадження навчань з різновіковими аудиторіями. Тому, вважаю, що цей проєкт — це правильна та важлива інвестиція у майбутнє нашої громади».

Як писав «День» у матеріалі «Не зупинятися в саморозвитку» (№ 198 за 21 жовтня 2020 р. https://day.kyiv.ua/uk/article/cuspilstvo/nezupynyatysya-v-samorozvytku), Центр освіти дорослих створили у співпраці з Вінницькою міською радою, громадською організацією «Центр Поділля — Соціум» та неурядовою організацією «Німецьке об’єднання народних університетів». На сьогодні за підтримки цього донора Центри освіти дорослих уже створені й активно працюють у п’яти громадах. У Сумах і Полтаві їх розгорнули на базі університетів, курси проходять після навчання студентів, тобто у вечірній час. У Львові облаштували при бібліотеках, які переоснастили у коворкінги. Вінниця вирішила зміксувати і об’єднати в цьому проєкті різні заклади, які так чи інакше надають освітні послуги, формальні чи неформальні.

«Важлива інвестиція»

«Важлива інвестиція»

У Вінниці запрацював Центр освіти дорослих

15 курсів за трьома напрямками — сучасні технології, фінансові інструменти, правові та юридичні питання — пропонує Центр освіти дорослих, який цими днями відкрили у Вінниці. Цільова група — доросле населення громади. У пріоритеті — люди передпенсійного та пенсійного віку, внутрішньо переміщені особи, учасники та учасниці АТО/ООС, люди з інвалідністю, а також молоді мами у декретних відпустках. Координує роботу закладу громадська організація «Центр Поділля — Соціум». За словами її голови Анни МОРГУН, упродовж 2021 року вони планують залучити до навчання та заходів понад пів сотні вінничан.

Як розповідає Анна, перш ніж відкрити Центр освіти дорослих, вони зініціювали проведення комплексного дослідження «Освітні потреби і неформальна освіта у Вінницькій ОТГ», під час якого 60% опитаних сказали, що планують навчатися в найближчі 12 місяців. Це, власне, і стало поштовхом для розбудови неформального навчання в місті. Програму побудували за озвученими інтересами. Більшість респондентів сказали, що прагнуть освоїти новітні технології, користування комп’ютером та інтернетом, отримати фінансові інструменти (інтернет-банкінг, кредити, депозити), дізнатися про нові правові та юридичні питання, громадянську освіту. А щодо освітніх курсів професійної спрямованості найчастіше вибирали: робота в інтернеті (28%), створення та ведення бізнесу (21%), маркетинг і просування товарів та послуг (19%). Помітним був запит на особистісне зростання: публічні виступи (25%), духовний розвиток (24%), стрес та його подолання (22%), спілкування в сім’ї (21%), комунікація та діалог (20%), тайм-менеджмент (19%) тощо.

«Відповідно до всіх цих запитів ми напрацювали навчальні програми в Центрі. Це 15 курсів за трьома напрямками: сучасні технології, фінансові інструменти та правові і юридичні питання. Серед занять, які вже розпочалися, курси з ораторської майстерності, діджитал-маркетингу, графічного дизайну, бізнес-англійської тощо, — розповідає Анна Моргун. — Для нас Центр Освіти Дорослих — це те, до чого ми рухалися усі наші роки роботи. Адже наша громадська організація «Центр Поділля — Соціум» в напрямку освіти дорослих працює вже 11 років. Ми маємо досвід розробки та впровадження навчань з різновіковими аудиторіями. Тому, вважаю, що цей проєкт — це правильна та важлива інвестиція у майбутнє нашої громади».

Як писав «День» у матеріалі «Не зупинятися в саморозвитку» (№ 198 за 21 жовтня 2020 р. https://day.kyiv.ua/uk/article/cuspilstvo/nezupynyatysya-v-samorozvytku), Центр освіти дорослих створили у співпраці з Вінницькою міською радою, громадською організацією «Центр Поділля — Соціум» та неурядовою організацією «Німецьке об’єднання народних університетів». На сьогодні за підтримки цього донора Центри освіти дорослих уже створені й активно працюють у п’яти громадах. У Сумах і Полтаві їх розгорнули на базі університетів, курси проходять після навчання студентів, тобто у вечірній час. У Львові облаштували при бібліотеках, які переоснастили у коворкінги. Вінниця вирішила зміксувати і об’єднати в цьому проєкті різні заклади, які так чи інакше надають освітні послуги, формальні чи неформальні.