«На двигунах немає слідів пожежі»

Голос із «Фейсбуку»

Юрій БУТУСОВ: «На двигунах немає слідів пожежі», — інформація про роботу державної комісії з розслідування обставин загибелі українського «Боїнга» в Тегерані. Як повідомляє джерело Цензор.Нет у комісії: «Наразі наша група прибула на місце, куди звозять уламки літака. Це відкритий майданчик, куди звозять усе, що знайшли навкруги.

В даний час я спостерігаю обидва двигуна літака — і не бачу на них слідів пожежі. Сюди доставлені фрагменти правого крила — там теж немає слідів пожежі. Тобто версія несправності двигунів, вибуху двигунів на цей момент не підтверджується. Літак горів — але версія виходу зі строю двигунів не підтверджується.

Начальник управління цивільної авіації  Ірану Алі Абідзаде представив нам попередню інформацію, яка відома зараз іранцям. Літак вилетів о 6.13, але через 5 хвилин на висоті 2400 метрів літак почав падати, спалахнув і потім розбився.

За твердженням іранських диспетчерів, жодних повідомлень із борту літака від екіпажа не надходило. Літак нібито розвернувся до аеропорту, але був цей розворот керованим чи вже некерованим, ми поки не розуміємо.

Нам поки не надали дані радарів управління повітряним рухом. Немає інформації, які об’єкти, що літають, могли перебувати поблизу літака й зіткнутися, чи був пуск ракети. Але цю інформацію нам обіцяють надати.

Обидва чорних ящики літака знайдено. Вони пошкоджені під час падіння й пожежі, але їх можна відновити. Іранці не збираються щось від когось засекречувати, вони відповідно до Чиказької конвенції збираються надавати доступ до розслідування й до розшифровки чорних ящиків усім сторонам, зокрема американцям, виробникам літака, а також усім країнам, громадяни яких загинули.

В Ірані сьогодні й завтра державні свята. Але розраховуємо, що один-два дні, й ми зможемо скласти всю попередню інформацію. Іранці демонструють нормальний діалог, немає сигналів, що якусь інформацію навмисно хочуть приховати, поки все досить коректно й відкрито».

Отже, що ми розуміємо на цей момент, які попередні виснорвки на 9 січня, 14.00:

1. Літак вийшов з ладу, на його борту виникла пожежа, але не в результаті несправності двигунів, а в результаті іншої причини. Таким чином, причини виникнення пожежі на борту невідомі. Але, судячи з усього, пожежа була в салоні.

2. Літак був фактично новий, і самі собою зв’язок і система управління, що багато разів дублюються, вийти з ладу не могли, немає ознак несправності, про яку було б відомо наземним службам.

3. За штурвалом були дуже досвідчений перший пілот Олексій Наумкін, з нальотом у 12 тисяч годин, другим пілотом був Сергій Хоменко з нальотом у 7,6 тисячі годин, колишній військовий льотчик. Немає сумнівів, що обидві ці людини володіли високою стресостійкістю й були добре підготовлені до дій в екстремальних умовах. Вивести їх з рівноваги міг лише раптовий випадок, який одночасно уразив би систему зв’язку, управління та екіпаж величезного літака. Якихось звичайних технічних причин для цього бути не може. Навіть якби двигуни руйнувалися в повітрі без вибуху і без пожежі, в екіпажу був би час вийти в ефір.

4. Відсутність будь-яких переговорів з диспетчером та відсутність пожежі у двигунах свідчать про те, що версія терористичного акту, зіткнення з дроном або вибухом зенітної ракети вельми ймовірна.

5. Записи радарів аеропорту покажуть обстановку на момент катастрофи, і тоді буде зрозуміло — зближувалися якісь об’єкти чи ні. Таким чином, навіть дику ракетну версію на даний момент виключити не можна.

6. Іран зараз не демонструє якихось ознак, щоб приховати обставини трагедії, готовий надавати всю інформацію й діяти згідно з правилами міжнародної організації цивільної авіації.

Продовжуватимемо збирати інформацію щодо ситуації.