МЕНЮ

Iсторія міста у 3D

Олеся ШУТКЕВИЧ, «День», Вінниця
12 лютого, 2020 - 19:00
У Вінниці представили візуальну комп’ютерну реконструкцію історичного центру міста

Комплекси єзуїтського та домініканського монастирів, стародавніх Мурів, костелу капуцинів, Спасо-Преображенського кафедрального собору та костелу Святої Діви Марії Ангельської — усі ці об’єкти відтворили у 3D-форматі представники громадської організації «Центр Візуальних Проектів». За словами її керівника Дмитра Вєтошкіна, це попередня комп’ютерна реконструкція найдавніших архітектурних пам’яток Вінниці, тобто базова 3D-візуалізація споруд та їхня гіпотетична реконструкція в малодосліджені періоди. Проєкт уже представили історикам, дослідникам та краєзнавцях. Використовувати візуальну комп’ютерну реконструкцію історичного центру міста планують для доповненої реальності, яка стає дедалі популярнішою серед туристів.

«Над проєктом працювала команда з п’яти осіб. Вони збирали технічну і графічну інформацію та створювали макети. Створити її вдалося завдяки підтримці київського підприємця вінницького походження Дениса Глінчевського, який працює в сфері IT. Взагалі базова візуалізація комплексів тривали три місяці, — розповідає Дмитро Вєтошкін. — За цей час вдалося створити 3D-реконструкцію єзуїтської частини комплексу Мурів. Для цього були використані матеріали міжнародної наукової конференції «Єзуїтський комплекс у Вінниці крізь призму століть» та видання «Вінницькі Мури. Погляд крізь віки», надані Вінницьким обласним краєзнавчим музеєм. Для цифрового відтворення комплексу братів-капуцинів ми взяли книжку Костянтина Морозова «І він буде вам свідком», а також макет комплексу в натурі архітектора Євгена Совінського, який нині є головним архітектором міста».

До слова, Євген Совінський схвально відгукнувся на ініціативу ІТшників. Відзначив, що команда попрацювала досить ретельно, відтворюючи розміри та пропорції споруд. Крім цього, застосувала технологію фотограметрії — це перетворення фотографічного зображення в 3D-об’єкт. Та водночас порадив об’єднати комплекси єзуїтів і домініканців, бо розглядати ці дві пам’ятки окремо не можна, ані в історичному контексті, ані в архітектурному.

«Так, ці об’єкти створювалися в різні періоди, з різними архітекторами і з різними будівельними технологіями, але вони формувалися на внутрішньому конфлікті єзуїтів і домініканців. І вся їхня будівельна історія пов’язана з цим конфліктом. Я б дуже рекомендував поєднувати ці споруди загалом і хронологію змін, бо тоді розкривається можливість для ширшого аналізу, а відтак і розповіді про об’єкт, як такий», — переконував Євген Совінський.

Зараз ІТшники планують допрацювати візуальну реконструкцію історичної частини міста, враховуючи зауваження та рекомендації, які прозвучали під час презентації. Потім її нададуть у користування Вінницькому краєзнавчому музею. Сам проєкт в подальшому обіцяють адаптувати до використання в Unity середовищі та виготовлення туристичних продуктів віртуальної реальності.