Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Чому вчать у дитсадках?

В Україні стартувало національне дослідження якості дошкільної освіти
30 вересня, 19:39

Міністерство освіти і науки України разом з Українським інститутом розвитку освіти та ЮНІСЕФ підготували для дошкільних закладів 16 тисяч примірників методичок для оцінювання якості навчально-виховного процесу за відомою у світі методикою ECERS. Її використовують у 30 країнах світу вже кілька років поспіль, вона — ефективна і надійна. Мета дослідження — отримати інформацію для подальшого реформування та вдосконалення системи дошкільної освіти.

За даними Міносвіти, дослідження дошкільної освіти, які раніше в Україні проводилися, довели, що діти, залучені до навчання хоча б один рік перед школою, згодом показують кращі результати у навчанні у школі. Натомість ті, хто не ходив до дитсадків перед школою безпосередньо, мають утричі більше шансів бути неуспішними у процесі навчання.

—  Дошкільна освіта має значення тоді, коли вона якісна. Ми багато зробили для доступності дошкільної освіти, тепер переходимо до її якості, — сказала  заступник міністра освіти і науки Любомира МАНДЗІЙ. — Наразі розроблена концепція розвитку дошкільної освіти, готується відповідний законопроєкт. Також розробляється базовий компонент оновленої дошкільної освіти, після цього будуть напрацьовуватися програми та створення професійного стандарту вихователя закладу дошкільної освіти. У найближчій перспективі — оцінка якості з використанням методики ECERS. Наголошу, що це не для контролю, а для того, щоб ми знали якість. Формат дослідження має шкали і конкретні показники. Це науково визнаний ефект, інструмент, який дає змогу оцінити якість освітнього процесу у відповідності з міжнародними стандартами. Використання цієї методики дасть можливість комплексно виміряти якість дошкільної освіти. Ми не оцінюємо результати дітей, а оцінюємо те, що впливає на розвиток дітей, їхнє задоволення від процесу, на їхнє здоров’я (організація процесу, види навчально-пізнавальної  діяльності і характер взаємодії між вихователями й дітьми і дітей між собою).

За її словами, основний метод, який використовуватиметься — спостереження незалежних експертів. У цьому році методику апробують у 200 закладах освіти різної форми власності. Проте методички отримають всі дошкільні заклади, а їх в Україні понад 16 тисяч. Їх вже передано в області. Також відбулися певні етапи відбору експертів та навчання сертифікованими тренерами, які зможуть здійснювати пілотне дослідження і готувати регіональних експертів.

— За висновками Світового банку, сфера дошкільної освіти є найбільш ефективною з точки зору інвестицій у майбутнє дитини, і загалом в економіку країни, — зазначив  директор Українського інституту розвитку освіти  Вадим КАРАНДІЙ. — Сильна сторона методики ECERS — практичний характер. Наприклад, вона самостійно може використовуватися педагогічними працівниками для визначення подальших цілей покращення навчально-виховного процесу, органами Міносвіти — для узагальнення і прийняття рішень тощо. Також згідно з шкалами ECERS можна готувати майбутніх працівників дошкільної освіти та підвищувати їхню кваліфікацію.

За його словами, дослідження проводитиметься у кілька етапів: у 2020-21 роках —  пілотний, потім — основний етап.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати